Citat:
Ursprungligen postat av
cern
Ja shit gör det!
Jag hittade nyss en nyrenoverad 2a med kök precis intill stranden utan bilväg mellan stranden och lägenheten, riktigt stor och gemensam pool. 8000bht/mån. 2 deposits.
Kommer nog plocka den.
Här kommer det vara lugnt eftersom mycket är stängt i landet men här öppnas det upp mest frekvent och de lättar på restriktionerna mest så inom 1 år lär mer och mer folk komma hit.
Enda nackdelen, har kontrakt nästan ett år till på min nuvarande lgh för 40,000 thb i månaden, och en deposit på 80k som jag förlorar om jag drar. Dock, med tanke på hur Bangkok är nu, och om det inte förbättras inom en snar framtid så är det ingen ide för mig att betala detta. Man betalar ju för utbudet här, som nu är nära med noll.
Bor jag i Hua Hin och hyr en villa där för 20k i månaden så har jag tillbaka min deposiförlust inom 4 månader. Sen beroende på vad för deals man kan få till i HH, om det är en månads deposit behöver jag bo där 5 månader för att inte gå back ekonomiskt på detta arrangemanget.
Dock kan ju HH också beläggas med samma restriktioner som Bangkok, och då vet jag inte riktigt var jag vill bo...