2021-07-30, 11:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Så det är så enkelt att spara in flera år genom att snabba upp administrationen....
Du tror inte att det är långtidsstudien som man hoppa över genom "nödgodkännandet" som snabbat på?
Men vad pratar du om? Om ett vaccin inte är akut nödvändigt så tar man god tid på sig och de byråkratiska kvarnarna när det gäller godkännandeprocessen är säkert väldigt långsamma och tar troligtvis flera år ibland.

Vad du inte förstår är att fas IV-studier d.v.s. långtidsstudier görs efter godkännandet då man vill veta hur mediciner fungerar efter lanseringen och inte i begränsade kontrollgrupper.

Du kan vara säker på att man kommer att övervaka vaccinerna så länge de används och dras in om något skulle hända. Som med AstraZenecas vaccin i vissa länder.
2021-07-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Mm, men med betydligt mindre risk än de som är ovaccinerade.

Hur kan jag som ovaccinerad sprida ett virus så farligt att jag måste testa mig för att veta om jag har det, och att jag måste ta ett vaccin som inte skyddar mot det virus jag inte visste att jag kanske har.

Sunt förnuft....

Erkänn att du blivit lurad som ca 40% av svenska befolkningen

Sök upp Heinrich Fullmach, läs om den pågående nuremberg rättegången om brott mot mänskligheten.
2021-07-30, 11:44
Medlem
Citat:
Vaccinets funktion är redan känt.

Det vore tokgalet att göra nya långtidsstudier på exempelvis varje influensavaccin. Då försvinner vitsen. Räcker med att man vet hur det fungerar.
Jo vaccinets funktion är redan känt men inte hur det påverkar kroppen än mindre eventuella långtida biverkningar!
Detta är ett helt nytt sorts vaccin som aldrig sprutats in i en människa tidigare och långtidstudierna som inte har gjorts kommer att visa sig på de vaccinerade de kommande åren, tvärt emot hur det ska fungera.
2021-07-30, 11:46
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Hur kan jag som ovaccinerad sprida ett virus så farligt att jag måste testa mig för att veta om jag har det, och att jag måste ta ett vaccin som inte skyddar mot det virus jag inte visste att jag kanske har.

Sunt förnuft....

Erkänn att du blivit lurad som ca 40% av svenska befolkningen

Sök upp Heinrich Fullmach, läs om den pågående nuremberg rättegången om brott mot mänskligheten.
Det finns sjukdomar du kan ha och som kan smitta även om du inte har symptom. Du kan smitta någon med förkylning innan du själv känner dig sjuk.
2021-07-30, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men vad pratar du om? Om ett vaccin inte är akut nödvändigt så tar man god tid på sig och de byråkratiska kvarnarna när det gäller godkännandeprocessen är säkert väldigt långsamma och tar troligtvis flera år ibland.

Vad du inte förstår är att fas IV-studier d.v.s. långtidsstudier görs efter godkännandet då man vill veta hur mediciner fungerar efter lanseringen och inte i begränsade kontrollgrupper.

Du kan vara säker på att man kommer att övervaka vaccinerna så länge de används och dras in om något skulle hända. Som med AstraZenecas vaccin i vissa länder.
Vad jag säger är att studien i kontrollgrupperna gått åt helvete för fort.
2021-07-30, 11:49
Medlem
constants avatar
Citat:
Jo vaccinets funktion är redan känt men inte hur det påverkar kroppen än mindre eventuella långtida biverkningar!
Detta är ett helt nytt sorts vaccin som aldrig sprutats in i en människa tidigare och långtidstudierna som inte har gjorts kommer att visa sig på de vaccinerade de kommande åren, tvärt emot hur det ska fungera.
Man har gjort rejäla studier, men självklart kan man inte ha gjort studier över massår år. Det är liksom bara tokigt att hoppas på det.

Däremot är vaccinerna i sig väl testade. Att det sedan förekommer biverkningar är knappast konstigt med tanke på hur många som vaccineras.
2021-07-30, 11:52
Medlem
Citat:
Det finns sjukdomar du kan ha och som kan smitta även om du inte har symptom. Du kan smitta någon med förkylning innan du själv känner dig sjuk.

Kan är ett bra ord. Hygien är viktigare i detta sammanhang
2021-07-30, 11:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vad jag säger är att studien i kontrollgrupperna gått åt helvete för fort.
Men det har de ju inte.
2021-07-30, 11:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Citat:
Från det att smittämnet, till exempel en bakterie, kommit in i kroppen kan det ta olika lång tid innan själva symtomen på infektionen uppstår, till exempel feber eller smärta. Tiden från det att vi blir smittade till dess att vi får symtom kallas inkubationstid. Inkubationstiden varierar mellan olika infektioner, från ett dygn upp till mer än en vecka. Under den här tiden är vi väldigt smittsamma, som mest precis innan sjukdomen bryter ut.
https://www.infektionsguiden.se/sv-se/infektioner/vad-ar-en-infektion

Knappast någon ny information för exempelvis småbarnsföräldrar. Men kanske nytt för dig?
2021-07-30, 12:07
Medlem
Citat:
https://www.infektionsguiden.se/sv-se/infektioner/vad-ar-en-infektion

Knappast någon ny information för exempelvis småbarnsföräldrar. Men kanske nytt för dig?

Då vi pratar om influensa viruset, blir du smittad märker du symtomen direkt. Att testa mig för sars cov-2 virus, dels med ett pcr test som inte kan påvisa en virusinfektion.

Du kan smitta precis innan dina egna symtom märks, men inte dagar eller veckor före.

Återigen sunt förnuft, bra handhygien, vilket i år har dödat vinterkräksjukan bla.
2021-07-30, 12:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Då vi pratar om influensa viruset, blir du smittad märker du symtomen direkt. Att testa mig för sars cov-2 virus, dels med ett pcr test som inte kan påvisa en virusinfektion.

Du kan smitta precis innan dina egna symtom märks, men inte dagar eller veckor före.

Återigen sunt förnuft, bra handhygien, vilket i år har dödat vinterkräksjukan bla.
Klart hygien är viktig, men du kan fortfarande smitta med exempelvis influensa innan du märker av att du fått smittan.

Läs länken jag skickade och texten jag citerade.
2021-07-30, 12:11
Medlem
Citat:
Pcr-testet handlar om ifall man har en pågående infektion, inte om man har just Covid.
Se klippet, den är ca 1 timme lång och börjar ca 09:30 in i klippet.
Du lär inte ångra dig.
Bättre du ser och hör direkt från källan för att minska missförstånd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in