2021-07-30, 10:16
  #457
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Enligt SVT/Novus ökar vänstern kraftigt i partisympatiundersökningarna och får hela 13,3 % av rösterna. Samtidigt backar S med 1 % medans Centern återigen ökar 1 % efter sitt tapp.

Hur står det till i Sverige egentligen? Vart kommer alla dessa rösterna ifrån? Bor folk under en sten, eller?

SÅ RÖSTAR SVENSKARNA OM DET VORE VAL I DAG

V 13,3 (+2,1)
S 23,8 (-1,7)
MP 3,8 (+0,3)
C 8,9 (+1,0)
L 2,2 (-0,3)
M 21,0 (-0,8)
KD 4,5 (-0,5)
SD 21,6 (+0,2)

Med det sagt. Skulle MP nå 4 % spärren så är skräcken ett faktum. Regeringen når sin majoritet på 50 % och svetsarn sitter kvar.

Därför borde det vara allas skyldighet som vill få bort regeringen att förklara för nära, kära, vänner och familj hur de ska rösta. För uppenbarligen vet svenskarna inte bättre. Man velar lite, tycker Noshi är lite häftig som står upp mot Löven, unga tjejer gillar Annie och tycker hon är cool och de äldre kör S ända in i döden. Man röstar på partiledaren och inte partiets politik.

Vi måste öppet börja prata om politiken nu och inte vara så tystlåtna för så här kan vi verkligen inte ha det. Snälla, alla ni som känner folk som röstar på nuvarande regeringspartier. Prata med dem!

Går ju inte lita på dom där sifforna, vem och hur fan vet vad det skulle bli för siffror utan att man ens gjort ett nytt val? Sluta lägg upp sån här dynga, vänstern kommer aldrig få mer än 7%
Citera
2021-07-30, 10:39
  #458
Medlem
Skrämmande, hoppas inte..V & S är bara 37% tillsammans, M & SD & KD 47%, intresant att S sjunker hela tiden...Covid effekten, deras väljarebas dör ut ?

V 13,3 (+2,1)
S 23,8 (-1,7)
MP 3,8 (+0,3)
C 8,9 (+1,0)
L 2,2 (-0,3)
M 21,0 (-0,8)
KD 4,5 (-0,5)
SD 21,6 (+0,2
Citera
2021-07-30, 10:40
  #459
Medlem
Perstamps avatar
Mitt tips är att vi får en mittenregering där Stefan Löfven sitter kvar som statsminister alternativt att Annie Lööf tar över rodret. Detta av flera skäl:

Polariseringen i svensk politik ökar - inte bara vänsterpartiet har vind i seglen utan också sverigedemokraterna. Det är en utveckling vi ser i många av EU:s medlemsländer. Samtidigt är det en utveckling som EU:s ledare är livrädda för.

Det senaste valet var säkerligen riggat. SD hade siffror en bra bit över 20 procent. Tills tekniken "kraschade". När allting kom i gång igen var SD:s siffror ordentligt nedjusterade. Den här sortens riggade val finns fungerande teknik för, vilket man troligen kommer att använda sig av på många håll.
Citera
2021-07-30, 10:42
  #460
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Det går inte att lita på opinionsinstituten. De är en del av det vänsterliberala etablissemanget. Man håller ner högern och tar varje tillfälle att lyfta upp vänsterblocket. Som nu med V. Jag är övertygad om att SD ligger 2-4 procent för lågt. Borde ligga på 23-25% typ och vara Sveriges nu största parti. Och S och M båda ett par, tre procent bakom SD. På cirka 21%. Lita inte på siffrorna!
Stämmer nog dessvärre.Det som skrämmer mig mer är min farhåga om vilka som på valdagen sitter och räknar röster. Alla måste kräva att Sverige frångår detta medeltida förfarande. Kräv datoriserad röstning med E-leg.
Citera
2021-07-30, 10:56
  #461
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
V är ju det enda partiet som står upp för den lilla människan och har mer eller mindre tagit över rollen som ett socialistiskt parti. Jag vet faktiskt inte vad Socialdemokraterna är längre, så det är inte omöjligt att V går ihop med MP men det ska mycket till innan de kan bilda någon majoritet. Speciellt inte givet läget i Sverige som är en gräddtårta för SD som sagt samma sak i 15 år och det ekar ju verkligen i väljarkåren. Tror SD kan bli störst faktiskt i nästa val.
Socialdemokraterna får mycket oförtjänt skit ändå, och jag tror inte retoriska slag under bältet hjälper högerblocket särskilt mycket. Men det skulle en aldrig tro om man bara hade flashbackordväxlingar att utgå från.

Senaste tiden har det även påståtts att högern gynnats mer av sin hårda ställning gentemot kriminella - men det är nog bara SD som tjänat på att det dagligdags rapporteras om skjutningar mellan invandrade galningar. Sånt stoff är liksom lågt hängande frukt för dem, och är antagligen inget som rättrådiga skattebetalare fäster någon större vikt vid.

I och med V's tydliga ställning mot ohindrad kapitalism, blir plötsligt förhoppningen om en mer vänsterorienterad socialdemokrati större. Därför vore det mycket märkligt om inte också detta kommer ut på ett riktigt och kraftfullt vis ju närmare valet vi kommer. Ja, däri ser jag stora möjligheter. Framförallt på grund av att man kan frigöra sig från sin tidigare svekfulla och alltför kompromisstyngda position.

Vidare kan en även säga att vi lämnar (snart) en svårslagen pandemi bakom oss. Och de brister som blottlades i systemet kommer vi minnas lång tid framöver. Så steppar S tillbaka mot V och sina rötter, så är jag ganska övertygad om att man kommer vinna den ideologiska dragkampen mot brunhögern.
Citera
2021-07-30, 10:58
  #462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Enligt SVT/Novus ökar vänstern kraftigt i partisympatiundersökningarna och får hela 13,3 % av rösterna. Samtidigt backar S med 1 % medans Centern återigen ökar 1 % efter sitt tapp.

Hur står det till i Sverige egentligen? Vart kommer alla dessa rösterna ifrån? Bor folk under en sten, eller?

SÅ RÖSTAR SVENSKARNA OM DET VORE VAL I DAG

V 13,3 (+2,1)
S 23,8 (-1,7)
MP 3,8 (+0,3)
C 8,9 (+1,0)
L 2,2 (-0,3)
M 21,0 (-0,8)
KD 4,5 (-0,5)
SD 21,6 (+0,2)

Med det sagt. Skulle MP nå 4 % spärren så är skräcken ett faktum. Regeringen når sin majoritet på 50 % och svetsarn sitter kvar.

Därför borde det vara allas skyldighet som vill få bort regeringen att förklara för nära, kära, vänner och familj hur de ska rösta. För uppenbarligen vet svenskarna inte bättre. Man velar lite, tycker Noshi är lite häftig som står upp mot Löven, unga tjejer gillar Annie och tycker hon är cool och de äldre kör S ända in i döden. Man röstar på partiledaren och inte partiets politik.

Vi måste öppet börja prata om politiken nu och inte vara så tystlåtna för så här kan vi verkligen inte ha det. Snälla, alla ni som känner folk som röstar på nuvarande regeringspartier. Prata med dem!
Invandringen är den gemensamma nämnaren för alla problem. V har fått S rösterna. C har fått L.
Citera
2021-07-30, 11:01
  #463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Det går inte att lita på opinionsinstituten. De är en del av det vänsterliberala etablissemanget. Man håller ner högern och tar varje tillfälle att lyfta upp vänsterblocket. Som nu med V. Jag är övertygad om att SD ligger 2-4 procent för lågt. Borde ligga på 23-25% typ och vara Sveriges nu största parti. Och S och M båda ett par, tre procent bakom SD. På cirka 21%. Lita inte på siffrorna!

Håller med dig att det alltid känns som en vänsterperson ringer upp en i dessa undersökningar. Blir liksom iskalla så fort man säger att man tänker rösta SD. Alla dessa institut är garanterat styrda av S dessutom.

Däremot så känns det som att SD hamnade sjukt lågt förra valet i jämförelse med opinionsundersökningarna. De visade väl att SD skulle få 20+ procent, men hamnade flera procent under. (Efter märklig ”serverkrasch” om man får vara lite konspiratorisk, men det får man väl inte )

Känns lite som att S hellre tappar röster till V än övriga partier så de kan behålla makten. Förmodligen därför SVT pushade stenhårt vilka hjältar V var som fällde regeringen (men att det absolut var onödigt med nyval!).

Ber en bön om att vi slipper svetsarn, att MP förpassas till helvetes och att svenska Södermalmscucks vaknar upp från deras kommunistiska trans. Helt sjukt att man vill se sitt eget land raseras enbart för att stödja den dödligaste ideologin inom vår historia.
Citera
2021-07-30, 11:13
  #464
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Socialdemokraterna får mycket oförtjänt skit ändå, och jag tror inte retoriska slag under bältet hjälper högerblocket särskilt mycket. Men det skulle en aldrig tro om man bara hade flashbackordväxlingar att utgå från.

Senaste tiden har det även påståtts att högern gynnats mer av sin hårda ställning gentemot kriminella - men det är nog bara SD som tjänat på att det dagligdags rapporteras om skjutningar mellan invandrade galningar. Sånt stoff är liksom lågt hängande frukt för dem, och är antagligen inget som rättrådiga skattebetalare fäster någon större vikt vid.

I och med V's tydliga ställning mot ohindrad kapitalism, blir plötsligt förhoppningen om en mer vänsterorienterad socialdemokrati större. Därför vore det mycket märkligt om inte också detta kommer ut på ett riktigt och kraftfullt vis ju närmare valet vi kommer. Ja, däri ser jag stora möjligheter. Framförallt på grund av att man kan frigöra sig från sin tidigare svekfulla och alltför kompromisstyngda position.

Vidare kan en även säga att vi lämnar (snart) en svårslagen pandemi bakom oss. Och de brister som blottlades i systemet kommer vi minnas lång tid framöver. Så steppar S tillbaka mot V och sina rötter, så är jag ganska övertygad om att man kommer vinna den ideologiska dragkampen mot brunhögern.

Du menar inte att du faktiskt vill införa begränsat privat ägande och utökad asylrelaterad migration?
Ja, det lär ju lösa många samhällsproblem…
Citera
2021-07-30, 11:24
  #465
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Du menar inte att du faktiskt vill införa begränsat privat ägande och utökad asylrelaterad migration?
Ja, det lär ju lösa många samhällsproblem…
Återinvesteras mer pengar i landet så blir jag glad, absolut. Skattesmitarpartiet, M, de har naturligtvis inga såna ambitioner och det kan vara värt att komma ihåg om/när arbetsinvandringen får fortgå som tidigare, och slår ut medelklassen ytterligare...
Citera
2021-07-30, 11:27
  #466
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Återinvesteras mer pengar i landet så blir jag glad, absolut. Skattesmitarpartiet, M, de har naturligtvis inga såna ambitioner och det kan vara värt att komma ihåg om/när arbetsinvandringen får fortgå som tidigare, och slår ut medelklassen ytterligare...

OK. Själv gillar jag inte riktigt de brödköer och svält som följer med en sådan politik, även om vi kanske skulle kunna undvika andra vanliga följder som mord och fängslande av dissidenter.

Men det är tydligen bara jag.
Citera
2021-07-30, 11:30
  #467
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
OK. Själv gillar jag inte riktigt de brödköer och svält som följer med en sådan politik, även om vi kanske skulle kunna undvika andra vanliga följder som mord och fängslande av dissidenter.

Men det är tydligen bara jag.
Kan va bra att veta lite om vad framtiden bringar. Kommunism 2.0 blir kanske inte lika dystopiskt som du vill få det till.

(FB) 50% av alla jobb är borta inom 10 år enl bl.a. Elon Musk
Citera
2021-07-30, 11:52
  #468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Enligt SVT/Novus ökar vänstern kraftigt i partisympatiundersökningarna och får hela 13,3 % av rösterna. Samtidigt backar S med 1 % medans Centern återigen ökar 1 % efter sitt tapp.

Hur står det till i Sverige egentligen? Vart kommer alla dessa rösterna ifrån? Bor folk under en sten, eller?

SÅ RÖSTAR SVENSKARNA OM DET VORE VAL I DAG

V 13,3 (+2,1)
S 23,8 (-1,7)
MP 3,8 (+0,3)
C 8,9 (+1,0)
L 2,2 (-0,3)
M 21,0 (-0,8)
KD 4,5 (-0,5)
SD 21,6 (+0,2)

Med det sagt. Skulle MP nå 4 % spärren så är skräcken ett faktum. Regeringen når sin majoritet på 50 % och svetsarn sitter kvar.

Därför borde det vara allas skyldighet som vill få bort regeringen att förklara för nära, kära, vänner och familj hur de ska rösta. För uppenbarligen vet svenskarna inte bättre. Man velar lite, tycker Noshi är lite häftig som står upp mot Löven, unga tjejer gillar Annie och tycker hon är cool och de äldre kör S ända in i döden. Man röstar på partiledaren och inte partiets politik.

Vi måste öppet börja prata om politiken nu och inte vara så tystlåtna för så här kan vi verkligen inte ha det. Snälla, alla ni som känner folk som röstar på nuvarande regeringspartier. Prata med dem!
Om det blir så så måste ju flyktingar som då välkomnas hit arbeta.
Vänsterregeringen är mycket flykting vänliga.
Vi får ett land med en massa muslimer mestadels män
Annars minskar ju välfärden drastiskt om nu vänsterregeringen med C vinner.
Trenden är att hyresrätter går till flyktingar samt en andra bidrag och annat.
Enorm hög kriminalitet.
Hur kunde dom överiga nordiska länderna stoppa detta vansinne?
Samt Polen och Ungern som nu ska straffas av Eu samtidigt som sveriges regering törstar efter flyktingar.
Hur går det ihop om det är en sådan tillgång.
Sverige är helt unikt i bidrag till flyktingar så om nu vänstern vill ha det så och folk röstar fram en vänsterregering betyder det att svenskarna är väldigt generösa mot flyktingar
__________________
Senast redigerad av mikael2 2021-07-30 kl. 12:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in