2021-07-29, 23:21
Medlem
TheJackets avatar
https://www.gp.se/kultur/kultur-n%C3%B6je/scarlett-johansson-st%C3%A4mmer-disney-1.52041902

Citat:
Scarlett Johansson är inte nöjd med att premiären av Marvel-filmen "Black widow" skedde samtidigt på bio och på strömningstjänsten Disney +. Nu stämmer hon filmjätten för kontraktsbrott, rapporterar Reuters.

Filmen gick upp på bio i USA 9 juli och släpptes samtidigt på Disney+, men via strömningstjänstens premiumfunktion. Där betalar kunden 249 kronor för att få tillgång till en film som samtidigt går på biograferna, något Scarlett Johansson nu menar inte ingick i det kontrakt hon skrev på för filmbolaget, enligt Wall Street Journal.

Vad vill hon få sagt med den här stämningen egentligen? Gick hon miste om pengar pga detta? Blev hon huggen i ryggen av sina egna?
Citera
2021-07-29, 23:24
Medlem
Tydligen är det så att hon, enligt avtalet, skulle få en andel av biointäkterna, men om filmen går att se utan att gå på bio så kommer hennes inkomster att minska. Det är ju en hyfsat bra anledning att stämma någon.
Citera
2021-07-29, 23:32
Medlem
AngelsKit-V.47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
https://www.gp.se/kultur/kultur-n%C3%B6je/scarlett-johansson-st%C3%A4mmer-disney-1.52041902

Vad vill hon få sagt med den här stämningen egentligen? Gick hon miste om pengar pga detta? Blev hon huggen i ryggen av sina egna?
Är inte så chockerande då Disney är ökända för deras usla löner...

Och du var väldigt tvungen å nämna att hon e judisk, inte sant?
Citera
2021-07-30, 01:16
Medlem
PC-Dators avatar
Betyder det här att hon är slut som Black Widow? eller kanske rentav som skådis helt? Vem kommer anställa henne om hon ska hålla på och attackera den som ger henne ett arbete?

Jag säger inte att något är rätt eller fel, jag bara spekulerar i vad som kan hända.
Citera
2021-07-30, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Mest spel för galleriet. Black widow fick usla siffror för att det var en usel film och Scarlets insats var patetiskt dålig. Lättare att skylla på disney+ än att svälja det äpplet.
Citera
2021-07-30, 01:55
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Mest spel för galleriet. Black widow fick usla siffror för att det var en usel film och Scarlets insats var patetiskt dålig. Lättare att skylla på disney+ än att svälja det äpplet.

Det köper jag. Kollar inte på skiten men har vänner som säger att den sög röv.
Citera
2021-07-30, 07:36
Medlem
Flashback är verkligen fullt med incels. Vem fan bryr sig om hur hon ser ut? Hur många % av intäkterna skulle hon få? Det är så skådisar tjänar riktigt med pengar nu för tiden, men jag är föga förvånad att hon lyckats förhandla till sig en sån deal för hon är ju knappast Meryl Streap eller Tom Cruise som folk vallfärdar till biograferna för.
Citera
2021-07-30, 11:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Och? Vad har det med stämningen av Disney att göra, eller hur biointäkterna gick för Black Widow? Exakt vad har judendomen att göra med det?

Som sagt, du och andra som dig, Hitler och ISIS är samma skräpmänniskor.

Ni kan inte ens prata om mjölk i ICA-affären utan att dra in judar i diskussionen. Det är som att er inre LP-skiva (hjärna) repats hårt och ni repeterar samma sak om och om igen och igen. Mentalt sjuka är ni. Alla är trötta på er.
Jag förstår inte varför du blir så upprörd. Det är relevant. Hon har säkert gjort som MÅÅÅÅÅNGA före henne, konverterat för att få framgång i Hollywood.

Men för att hålla oss till ämnet. Klart hon blir förbannad, hennes största del av lönen är biljettintäkter, inte Disney+intäkter, så jag förstår att hon stämmer dem. Detta kommer rikligt påverka hennes lön.

Disney+ är nästan lika vanligt i USA som Netflix är i Sverige.
Citera
2021-07-30, 11:52
Medlem
C.B.G.s avatar
Den stora chocken. Judar kan vara ovänner! Flashbacks antisemiter kippar efter andan!

On topic: med tanke på den stämningskultur som råder på andra sidan Atlanten, känns denna inte särskilt oväntad. Samtidigt kan jag förstå Disney. Det är väl glest på biografbänkarna just nu så dom försöker nog få in kosing så gott det går.
Citera
2021-07-30, 16:04
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KELOWNA
Idiot!

Judarna är roten till allt elände på denna jord. Du vet ingenting. Därför fattar du ingenting.

Att Johansson med en förmögenhet på 165 millioner dollars stämmer ett bolag för pengar visar ju bara ännu en gång att judar aldrig nånsin kan få tillräckligt med pengar.

https://www.celebritynetworth.com/richest-celebrities/actors/scarlett-johannson-net-worth/

Varför skulle någon inte vilja ha lön för sitt arbete oavsett hur rik man är?
Du jobbar förstås ideellt för att visa judarna att du inte är girig va?
Citera
2021-07-30, 16:19
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gwidn
Helt ointressant kändisskvaller.
Beloppen gör skvallret ganska intressant och jag är väl inte ensam om att äcklas över den summan som hade gett Etiopien mat i ett år. Och att hon inte är nöjd med det säkert offantliga belopp som vi biobesökare redan gett henne för värdelösa marvel-filmer. Mycket ska ha mer innan de dör.
Citera
2021-07-30, 16:34
Medlem
whoisducks avatar
Vad innebär detta? Självmord för henne inom Disney? Eller gör hon detta för det är hennes troligen sista framträdande som Black Widow?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in