Citat:
Vad spelar det för roll egentligen? Vaccinet som administreras är för kollektivets bästa och om ett fåtal människor upplever bieffekter (som förmodligen inte är relaterade till vaccinet) så är det en fis i rymden jämfört med om vi skulle avstå massvaccination. Som ni redan vet så dör ovaccinerade i en bekymrande ökande takt och viruset muterar som aldrig förr. Lita på vetenskapen, kavla upp armarna och ta vaccinet!
Kan du förklara logiken för mig. Jag genomförde ett test från universitetet i Oxford och risken för att jag skulle dö av en covidinfektion är 1 på 125000 och 1 på 5000 att jag behöver sjukhusvård. Jag är i åldersgruppen 30-40 år och i övrigt frisk. De som är yngre löper ännu lägre risk i båda fallen. Ungefär 80-90% av alla som dör eller hamnar på iva tillhör en riskgrupp. Naturlig immunitet verkar vara åtminstone 6 gånger starkare än vaccinet. Hur är det bättre att vaccinera alla?
Scenario 1: vaccinera riskgrupperna som får 15% skydd jämfört med naturlig infektion. Låt resten få det 6 gånger starkare skyddet och minska smittspridningen bland de mest aktiva på riktigt.
Scenario 2. Vaccinera alla med ett skydd som ger 15% effektivitet jämfört med naturlig immunitet och sprid smittan 6 gånger snabbare i hela samhället. Dessutom lär vaccinet behöva ständiga uppdateringar.
Och snälla påstå inte att unga friska människor löper risk att få allvarliga komplikationer. Jag kan rabbla upp en lång lista av betydligt större risker som folk utsätter sig för utan att blinka.
Om du vill jämföra risker kan du ju använda denna kalkylator.
https://qcovid.org/Home/AcademicLicence?licencedUrl=%2FCalculation
Kan se framför mig riktigt vidriga saker som visar sig med tiden. Helt sjukt faktiskt att folk frivilligt låter sig injiceras med det här. Inte ens Amerikanska FDA har godkänt vaccinet. Normalt krävs rigorösa tester som tar flera år, men det här har man bara släppt igenom helt okritiskt. Och för vad, ett förkylningsvirus. Det är helt absurt. Medan folk dött i tiotusental i vanlig influensa under åren har samma idioter inte sagt ett skit. Komedi.