2021-07-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AztecCrystal
Vad spelar det för roll egentligen? Vaccinet som administreras är för kollektivets bästa och om ett fåtal människor upplever bieffekter (som förmodligen inte är relaterade till vaccinet) så är det en fis i rymden jämfört med om vi skulle avstå massvaccination. Som ni redan vet så dör ovaccinerade i en bekymrande ökande takt och viruset muterar som aldrig förr. Lita på vetenskapen, kavla upp armarna och ta vaccinet!

Kan du förklara logiken för mig. Jag genomförde ett test från universitetet i Oxford och risken för att jag skulle dö av en covidinfektion är 1 på 125000 och 1 på 5000 att jag behöver sjukhusvård. Jag är i åldersgruppen 30-40 år och i övrigt frisk. De som är yngre löper ännu lägre risk i båda fallen. Ungefär 80-90% av alla som dör eller hamnar på iva tillhör en riskgrupp. Naturlig immunitet verkar vara åtminstone 6 gånger starkare än vaccinet. Hur är det bättre att vaccinera alla?

Scenario 1: vaccinera riskgrupperna som får 15% skydd jämfört med naturlig infektion. Låt resten få det 6 gånger starkare skyddet och minska smittspridningen bland de mest aktiva på riktigt.

Scenario 2. Vaccinera alla med ett skydd som ger 15% effektivitet jämfört med naturlig immunitet och sprid smittan 6 gånger snabbare i hela samhället. Dessutom lär vaccinet behöva ständiga uppdateringar.

Och snälla påstå inte att unga friska människor löper risk att få allvarliga komplikationer. Jag kan rabbla upp en lång lista av betydligt större risker som folk utsätter sig för utan att blinka.

Om du vill jämföra risker kan du ju använda denna kalkylator.

https://qcovid.org/Home/AcademicLicence?licencedUrl=%2FCalculation
2021-07-29, 18:33
Medlem
Så kontentan är att vaccinet från Pfizer är mer riskfyllt att ta (mRNA) än Astras eftersom det påverkar kroppen på ett djävligare och djupare sätt? Borde man inte ha insett det tidigare?
2021-07-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Kan du förklara logiken för mig. Jag genomförde ett test från universitetet i Oxford och risken för att jag skulle dö av en covidinfektion är 1 på 125000 och 1 på 5000 att jag behöver sjukhusvård. Jag är i åldersgruppen 30-40 år och i övrigt frisk. De som är yngre löper ännu lägre risk i båda fallen. Ungefär 80-90% av alla som dör eller hamnar på iva tillhör en riskgrupp. Naturlig immunitet verkar vara åtminstone 6 gånger starkare än vaccinet. Hur är det bättre att vaccinera alla?

Scenario 1: vaccinera riskgrupperna som får 15% skydd jämfört med naturlig infektion. Låt resten få det 6 gånger starkare skyddet och minska smittspridningen bland de mest aktiva på riktigt.

Scenario 2. Vaccinera alla med ett skydd som ger 15% effektivitet jämfört med naturlig immunitet och sprid smittan 6 gånger snabbare i hela samhället. Dessutom lär vaccinet behöva ständiga uppdateringar.

Och snälla påstå inte att unga friska människor löper risk att få allvarliga komplikationer. Jag kan rabbla upp en lång lista av betydligt större risker som folk utsätter sig för utan att blinka.

Om du vill jämföra risker kan du ju använda denna kalkylator.

https://qcovid.org/Home/AcademicLicence?licencedUrl=%2FCalculation

Förlitar mig inte på kalkyler från suspekta länkar. Både du och jag äger en TV hemma, det är inte svårare än att hålla koll på nyheterna och lyssna på experterna. Varför ställa till med ett spektakel och kritisera de säkra och testade vaccinerna? Kavla upp armarna istället så bli vi av med restriktionerna och viruset.
2021-07-29, 18:39
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Men oj, nu en tid efter misstänker man att vaccinet orsakar mensrubbningar. Förr var det hjärtmuskelinflammation och proppar. Vad säger att det inte kommer ännu värre saker om 2-5 år Kan se framför mig riktigt vidriga saker som visar sig med tiden. Helt sjukt faktiskt att folk frivilligt låter sig injiceras med det här. Inte ens Amerikanska FDA har godkänt vaccinet. Normalt krävs rigorösa tester som tar flera år, men det här har man bara släppt igenom helt okritiskt. Och för vad, ett förkylningsvirus. Det är helt absurt. Medan folk dött i tiotusental i vanlig influensa under åren har samma idioter inte sagt ett skit. Komedi.

Ja. Vaccinerade som inte innan sprutorna hade några hälsoproblem får plötsligt väldigt märkliga hälsoproblem, men det har ingeeeeeet med vaccinet att göra! läkarkåren gör sedan allt för att inte koppla samman det med vaccinet, de satans lakejerna. Inte ens sjukvården står upp för patienterna. Blir du sjuk eller något annat händer som t ex med mensen står du helt själv. Var beredd på det.
2021-07-29, 18:47
Medlem
Citat:
Förlitar mig inte på kalkyler från suspekta länkar. Både du och jag äger en TV hemma, det är inte svårare än att hålla koll på nyheterna och lyssna på experterna. Varför ställa till med ett spektakel och kritisera de säkra och testade vaccinerna? Kavla upp armarna istället så bli vi av med restriktionerna och viruset.

Suspekt länk? Klart man tycker Oxford university är suspekt när man aldrig slår på annan kanal än SVT och TV4. Du lyssnade säkert på alla experter i dessa kanaler som påstod att integrationen funkar toppen och att invandrare från norra Afrika och Mellanöstern kommer bidra starkt till en bättre ekonomi istället för att titta på statistik. Det går ju toppen!
2021-07-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Suspekt länk? Klart man tycker Oxford university är suspekt när man aldrig slår på annan kanal än SVT och TV4. Du lyssnade säkert på alla experter i dessa kanaler som påstod att integrationen funkar toppen och att invandrare från norra Afrika och Mellanöstern kommer bidra starkt till en bättre ekonomi istället för att titta på statistik. Det går ju toppen!

Håll dig till ämnet, vaccinen är säkra och gediget testade. Varför tror du att experter i TV-rutan skulle ljuga för dig?
2021-07-29, 18:54
Medlem
-GGs avatar
Jag kan säga redan nu att vaccinet kan framkalla matallergier. Jag läste det från en kritisk läkare i USA. Vi får väl se hur lång tid innan Sverige upplever det.
2021-07-29, 19:16
Medlem
triptykens avatar
Ser inte ut som det när man gräver runt utan mer en internetskröna. (mellan det och att man skulle bli magnetisk eller levitera börjar dom ju hitta formen med allt dom ska hitta på vaccinet förväntas göra)

Tänker att du antagligen fått en hangup och nu lägger för mycket tanke på vad kuken gör - nojjighet tenderar att få den att slakna. Slappna av, ha litet ensamkul, och om det mot förmodan skulle gå mot halvstång under partnersex så, om det är med någon du har nära förhållande till, be dom att ignorera din kuk ett tag och fokusera på dom och deras njutning.
Det brukar få hjärnan att växla om och ståndet kommer tillbaka efter ett litet tag.
2021-07-29, 19:18
Medlem
triptykens avatar
Jag blev litet trött av den första dosen en halvtimma, sen ingenting mer och detta var väl en månad sen.
2021-07-29, 19:20
Medlem
Citat:

Fram till den 3 juni har
Det har dött 17 503 personer av det sk vaccinet
1 687 527 i svåra biverkningar inom EU, enligt Europeen medicine Agency.

Sluta sprid falsk information. Detta sk nöd vaccin har en prövotid fram till 2023. Allts inte ett godkänt vaccin.

Hypotes: om detta varit lika allvarligt som ebola virus, spetälska eller liknande, tror du att det behövs tv ( tell a vision), kändisar, reklam mm för att övertyga folk att ta detta experiment vaccin ?????

Nej då skulle folk slåss för att få det.

Och tråden handlar om potensproblem i samband med experiment vaccinet.
2021-07-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Fram till den 3 juni har
Det har dött 17 503 personer av det sk vaccinet
1 687 527 i svåra biverkningar inom EU, enligt Europeen medicine Agency.

Sluta sprid falsk information. Detta sk nöd vaccin har en prövotid fram till 2023. Allts inte ett godkänt vaccin.

Hypotes: om detta varit lika allvarligt som ebola virus, spetälska eller liknande, tror du att det behövs tv ( tell a vision), kändisar, reklam mm för att övertyga folk att ta detta experiment vaccin ?????

Nej då skulle folk slåss för att få det.

Och tråden handlar om potensproblem i samband med experiment vaccinet.

Helt omöjligt att säga om det är relaterat till vaccinet eller ej. Vaccinet är säkert och testat, detta faktumet är slutdiskuterat då alla experter i världen instämmer, utan vaccin blir vi inte av med viruset.
2021-07-29, 19:25
Medlem
Citat:
Håll dig till ämnet, vaccinen är säkra och gediget testade. Varför tror du att experter i TV-rutan skulle ljuga för dig?

Om detta vaccinet är säkert, varför kan du inte ställa dessa läkemedelsbolag till svars om det skulle skita sig, eller att ditt försäkringsbolag vägrar ersättning.

Men det pratar inte ”experterna” om....på (tell a vision) tv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in