2021-07-29, 17:49
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Många ställen, studien på gruvarbetare visar att vaccinet inte fungerar på gamma. Datan från Israel visar att fullvaccinerade smittar fullvaccinerade med delta i flera led. Genombrottsinfektioner ses i hela världen, ett exempel är OS. Fauci sa igår att den virala lasten är likvärdig mellan vaccinerade och ovaccinerade, det tyder på 0% effektivitet mot delta.

Sammntaget pekar allt på att vaccinen inte ger immunitet mot varianter, men naturlig immunitet gör det. Vaccinen klarar inte av att göra det som krävs.

Det är ju vanföreställningar att Israel skulle dragit en lättnadens suck när vaccinet inte fungerar. Delta verkar vara en mildare variant, det går inte dra slutsatser om att vaccinet skyddar mot delta alls. Lägre dödlighet kan bero på att mutationen är mindre farlig. Snarare tyder allt på att vaccinet är verkningslöst mot delta och mutationer i allmänhet. Vilket inte är konstigt eftersom antikropparna endast är riktade mot en del av spikproteinet.

Så du tror att alla politiker som tillsammans med massmedia har pushat massvaccinering åt läkemedelsbolagen skulle basunera ut att vaccinen inte fungerar? De är ju all-in på massvaccinering. Politiker och media kommer försvara sina egna beslut, det handlar om att rädda sitt eget skinn, inte ditt. De har sagt att vaccin skulle rädda världen, tror du att de kommer erkänna att de hade fel? De brukar aldrig annars erkänna att de har fel.

Helvete vad godtrogna folk är.

Så alla regeringar är överens i hela världen att konspirera och mörka ? Kina, usa , Eu Ryssland med flera kör gemensamt race ? Trots att de bråkar om i princip allt annars ?
Citera
2021-07-29, 17:56
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillMiller
Intressant information från SBC visar tydligt att det inte inte dött fler i åldrarna 25-74år under 2020 jämfört med tidigare år från 2010.
Att det skulle vara väldigt många unga människor som dör utav Covid-19 stämmer INTE enligt de officiella siffrorna.

Antal döda människor 25-34år.

År: Män: Kvinnor:
2010 415 165
2011 402 192
2012 419 157
2013 463 183
2014 487 200
2015 499 208
2016 515 196
2017 543 215
2018 515 224
2019 488 210
2020 494 205

Källa: https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101I/DodaHandelseK/table/tableViewLayout1/ (män)
Källa: https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101I/DodaHandelseK/table/tableViewLayout1/ (kvinnor)

Antal döda människor 35-44år

2010 610 351
2011 617 361
2012 596 388
2013 596 370
2014 589 346
2015 609 310
2016 636 339
2017 653 326
2018 622 324
2019 583 366
2020 529 365

Källa: https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101I/DodaHandelseK/table/tableViewLayout1/ (män),
Källa: https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101I/DodaHandelseK/table/tableViewLayout1/ (kvinnor)

Antal döda människor 45-54år

2010 1601 969
2011 1554 993
2012 1531 1065
2013 1548 1019
2014 1505 1012
2015 1493 911
2016 1477 939
2017 1427 974
2018 1441 898
2019 1288 891
2020 1378 868

Källa: https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101I/DodaHandelseK/table/tableViewLayout1/ (män)

Bra att du framhåller detta, tror dock att du talar för mestadels döva öron, de flesta som är kvar här i tråden som är pro-vaxxers och som fortfarande inte vill ge sig, trots allt matande från motståndarsidan med uppgifter, statistik och relevanta studier, verkar inte varken kunna eller vilja ta in verkligheten, de verkar trivas i sin lilla bubbla där de fortsätter att hetsa upp sig över antal inrapporterade smittofall (som baseras på otillförlitliga PCR-tester) samt hetsar upp sig över typ 1 dödsfall i veckan medan det hela tiden avlider fler människor i Sverige av helt andra orsaker än covid.
Citera
2021-07-29, 17:57
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Den åldersgruppen löper inte risk för hospitalisering ändå. Hur många gånger ska det behöva upprepas?

I slutsatsen stod också att fler studier på utbrott i verkligheten är nödvändiga.

Att gruppen är liten spelar mindre roll, det är högkvalitativ data på ett isolerat utbrott bland fullvaccinerade och signalerna är supertydliga. Naturlig immunitet ger där 100% skydd, vaccin ger ett nollresultat.

Personligen har jag ett rätt gott minne. Medelåldern för gruvarbetarna var 52 bast ! Det förekom alltså äldre än så, att så gamla jobbar i en dammig gruva dessutom borde kvalificera att tillhöra riskgruppen så det stänker om det. Dessutom har du åter igen fel som påstår att alla gruvarbetare var fullvaccinerade, bara lite över hälften var det. Du sysslar uteslutande med propaganda på den här tråden, att du inte kom undan den här gången var bara en slump av någon faktacheckade dina påhitt. Vad mer har du skrivit som är rena falsarier ? Rubbet ?

Din lilla relativisering gick inte hem. Du är bara en av de många hattarna som vill vinna några billiga poäng med alla fulknep som står till buds. Du (ni) bryr dig inte ett skit om något annat. Ni börjar på riktigt äckla mig ordentligt. Inte undra på varför ni alla är så avskydda.
Senast redigerad av Opaque 2021-07-29 kl. 18:18.
Citera
2021-07-29, 18:01
Medlem
Citat:
Det är lite överdrivet. Men överdrifter har båda sidor gjort sig skyldiga till, även forskare och läkare. Jag läste det med glimten i ögat. Jag tror inte användaren menade det bokstavligen.
Du kanske tycker det är en käck attityd, lite som det "fyndiga" sprutluder kanske?

Andra kanske inte tycker den "charmen" tillför så mycket mer än en redundant innehållsförklaring för något som visserligen framträdde rätt tydligt redan innan...
Citera
2021-07-29, 18:06
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Personligen har jag ett rätt gott minne. Medelåldern för gruvarbetarna var 52 bast ! Det förekom alltså äldre än så, att så gamla jobbar i en dammig gruva dessutom borde kvalificera att tillhöra riskgruppen så det stänker om det.

Din lilla relativisering gick inte hem. Du är bara en av de många hattarna som vill vinna några billiga poäng med alla fulknep som står till buds. Du (ni) bryr dig inte ett skit om något annat. Ni börjar på riktigt äckla mig ordentligt. Inte undra på varför ni alla är så avskydda.

Ja det är synd om dem som tror hela världen är mot dem . Tråkigt för oss som delar genuint intresse till att dela med oss om fakta om covid …
Citera
2021-07-29, 18:10
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Det är lite överdrivet. Men överdrifter har båda sidor gjort sig skyldiga till, även forskare och läkare. Jag läste det med glimten i ögat. Jag tror inte användaren menade det bokstavligen.
Ja det är överdrivet och passar inte in i denna tråden. Snarare i tråden "Vaccinerade dör i drivor..."

Denna tråden har gett mig massor med insikt i hur viruset fungerar och hur det sprids. Långt före vi fick det från myndigheterna i Sverige. Frugan har astma och skulle absolut inte utsättas för denna smitta och även om jag bara fått den lindrigt så hade jag släpat med den hem till henne och vad är livet då värt om hon blivit allvarligt sjuk och kanske gått bort. Därför sätter jag högt värde på bra kunskaper som kommit här samtidigt som jag fått sortera bort mycket skit som även matats in här.
Citera
2021-07-29, 18:29
Medlem
Hexen666s avatar
Verkar vara samma risk för blodproppar med Pfizer som Astra Zeneca

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9838639/amp/AstraZeneca-vaccine-risk-blood-clots-Pfizers-study-finds.html
Citera
2021-07-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Verkar vara samma risk för blodproppar med Pfizer som Astra Zeneca

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9838639/amp/AstraZeneca-vaccine-risk-blood-clots-Pfizers-study-finds.html

Väldigt liten risk jämfört med viruset. Mina kontakter berättar om unga friska som kommer in med svår stroke pga covid-utlösta blodproppar. Också ett par stycken där i princip varenda kranskärl var igenslammat med koagulerat blod.

Kardiologen var helt konfunderad. Normalt sätter de tydligen in ett litet metallnät och öppnar upp förträngningen vid hjärtinfarkt. Men vid covid finns inga förträngningar utan bara stelnat blod, ungefär som gegga.
Citera
2021-07-29, 19:23
Medlem
Oj oj. Jag är ledsen att behöva säga detta men det är väl lika bra att rapportera vad jag hört innan det når slaskpressen.

Det kan vara så att Delta inte är det stora problemet. Det större problemet i förlängningen verkar stavas Lambda.

Medans allt fokus nu ligger på Delta i väst pågår det i tysthet ett tilltagande blodbad i Sydamerika. Det är Lambda som är på uppgång. En del kallar viruset för ”super-Delta”, ett Delta på steroider. Tydligen blir även vaccinerade svårt sjuka nu i Chile och i Peru noteras en dödlighet som vida överstiger tidigare varianter.
Citera
2021-07-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Kan du inte tänka själv?

Om vi tog fram ett vaccin för smittkoppor som tog död på sjukdomen efter att den härjar runt hos oss människor i 3000 år så kanske det var "the final version" vi hade.

Skulle vi göra samma sak med Covid 19 - låta den härja runt i världen i 3000 år så skulle nog Covid 19 också vara färdigmuterad.

Det funkar inte så.
Citera
2021-07-29, 20:17
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Oj oj. Jag är ledsen att behöva säga detta men det är väl lika bra att rapportera vad jag hört innan det når slaskpressen.

Det kan vara så att Delta inte är det stora problemet. Det större problemet i förlängningen verkar stavas Lambda.

Medans allt fokus nu ligger på Delta i väst pågår det i tysthet ett tilltagande blodbad i Sydamerika. Det är Lambda som är på uppgång. En del kallar viruset för ”super-Delta”, ett Delta på steroider. Tydligen blir även vaccinerade svårt sjuka nu i Chile och i Peru noteras en dödlighet som vida överstiger tidigare varianter.

Det kan vara så att Lambda inte är det stora problemet. Det större problemet i förlängningen verkar stavas Zeta.

Så, nu slipper du göra det inlägget nästa år när "lambda" visar sig vara lika impotent som "delta", vilket vi andra förutsåg redan innan den tilldelats en bokstav.
Citera
2021-07-29, 20:29
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

Två saker att ha i minnet
  1. Lambda-varianten har funnits rätt länge, första fallet kom väl för nästan ett år sedan och den har inte spridit sig så snabbt.
  2. I Peru (och kanske äve Chile) där lambda-varianten spridits mest använder man huvudsakligen Sinovac.

Jag vet inte hur bra eller dåligt de vaccin som används i Sverige fungerar mot lambda-varianten, men det kan ju vara värt att rota lite i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in