2021-07-29, 16:49
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Här kommer en länk till den tråd där din skit hör hemma.
Bland konspirationer.

https://www.flashback.org/t3324990

Jag är "full"vaccinerad.
Vadå, så varje gång man hittar något negativt om detta nya vaccin så är det en konspiration?
Ska vi inte ha ett öppet forum och diskutera för och nackdelar för att på ett ärligt sätt hjälpa alla. Detta är ingen jävla tävling.
Citera
2021-07-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Är inte alla åldringar och sk riskgrupper (feta diabetiker) vaccinerade nu? Det är ganska egoistiskt och rent av oetiskt av dessa äldre personer att kräva av friska 20-åringar att de ska ta ett nytt oprövat vaccin för deras skull.

Inte ens vaccinet skyddar till 100% och en del får inget skydd av det (folk som går på vissa läkemedel till exempel).

Det börjar dock bli uppenbart att det är närmast lönlöst att argumentera med er anti-vaxers. Det handlar inte om logik för er utan känslor och att ge etablissemanget långfingret. Vilket jag iofs sympatiserar med på sätt och vis men ändå inte kan försvara i och med alla dödsfall osv.

Hursomhelst. Ni kommer ändå ta vaccinet tids nog. Ni kommer nämligen rökas ut. Redan nu är det väl närmast omöjligt för dig att resa internationellt? Det blir möjligen semester i norrländska barrskogen för sådana som er i framtiden.
Citera
2021-07-29, 16:52
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Jag är "full"vaccinerad.
Vadå, så varje gång man hittar något negativt om detta nya vaccin så är det en konspiration?
Ska vi inte ha ett öppet forum och diskutera för och nackdelar för att på ett ärligt sätt hjälpa alla. Detta är ingen jävla tävling.
Det finns en utredning gjord som pekar på att det inte finns något samband. Förnekar man den är man inne på konspirationer om att myndigheterna ljuger mm.

Den källa med Fria tider mm som angavs har vinklat artikeln så den ska ge mera värde för dem. De är knappast trovärdiga.

Men du spinner givetvis på alla skit som man hittar.
Citera
2021-07-29, 16:54
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Det finns en utredning gjord som pekar på att det inte finns något samband. Förnekar man den är man inne på konspirationer om att myndigheterna ljuger mm.

Den källa med Fria tider mm som angavs har vinklat artikeln så den ska ge mera värde för dem. De är knappast trovärdiga.

Men du spinner givetvis på alla skit som man hittar.

Såg du videon jag länkade?
https://youtu.be/IGqDGeDssmY

Se den. Detta är riktiga människor som är offer, inte någon jävla forskare som läser manipulerad statistik pushade av psykofarma-företag med stora intressen.
Citera
2021-07-29, 16:54
Medlem
Citat:
Bland konspirationer.

Ja, all kritik mot vaccin är konspirationsteorier, eller hur?

Det är så smidigt när debatten är så simpel, allt som inte stämmer med din uppfattning är konspirationsteori.
Citera
2021-07-29, 16:57
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Såg du videon jag länkade?
https://youtu.be/IGqDGeDssmY

Se den. Detta är riktiga människor som är offer, inte någon jävla forskare som läser manipulerad statistik pushade av psykofarma-företag med stora intressen.
Nej jag väljer att inte se på konspirationsteorier utan på fakta.

Syftet är påhejat av de som är mot vaccinationer och vill få stopp på dem. Något jag tycker är hot mot samhället.
Citera
2021-07-29, 16:57
Medlem
Citat:
Bland konspirationer.

Vad är det som är konstigt med att denna biverkning kommit fram?

Det har ju rapporterats av många som en biverkning 300-400 i Sverige. 1000 i Danmark.

Menar du att dom ljuger?

Vaccinväktarna har bestämt sig för att inga biverkningar förekommer.

Ni är lyckligt lottade som inte kommer få några biverkningar.
Citera
2021-07-29, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Inte ens vaccinet skyddar till 100% och en del får inget skydd av det (folk som går på vissa läkemedel till exempel).

Det börjar dock bli uppenbart att det är närmast lönlöst att argumentera med er anti-vaxers. Det handlar inte om logik för er utan känslor och att ge etablissemanget långfingret. Vilket jag iofs sympatiserar med på sätt och vis men ändå inte kan försvara i och med alla dödsfall osv.

Hursomhelst. Ni kommer ändå ta vaccinet tids nog. Ni kommer nämligen rökas ut. Redan nu är det väl närmast omöjligt för dig att resa internationellt? Det blir möjligen semester i norrländska barrskogen för sådana som er i framtiden.

Vad har du emot norrländska barrskogen?

Tyvärr ser det ut som att vaccinet du fått har 0% effektivitet mot deltavarianten som är dominerande nu. Om du är rädd för smittan bör du göra personlig lockdown, annars kan du ta risken att bli infekterad och få riktig immunitet som funkar på alla varianter.
Citera
2021-07-29, 16:59
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Häng med lite.
Vi hade det uppe igår och det finns inget samband

Trist med din attityd som bara letar skit som inte finns enbart för att du är antivaxxers.
Har coviden angripit dina sista hjärnceller ?

"Blödningar efter klimakteriet • Läkemedelsverket: Ser inga samband

I flera länder har det rapporterats om störningar i mensen efter att ha vaccinerats mot covid-19 och i Sverige ska det hittills handla om mellan 300-400 inrapporterade fall med av bland annat oregelbunden menstruation men också blödningar efter klimakteriet.

Både Läkemedelsverket och den europeiska läkemedelsmyndigheten EMA har följt utvecklingen under en tid men ser inga samband med vaccineringen."

https://www.tv4.se/artikel/2gT5TJXosT6PLqD3EbGyYV/hundratals-fall-av-mensrubbningar-efter-coronavaccin

Efter 1000-tals sprutmord så har inte statlig media längre ens 1% trovärdighet.

Har de rapporterat över 18k döda av vax i EU.........

Har du ej sett i tråd att kontraktet som Pfizer kör på håller undertecknat land ansvarigt för
alla kostnader mot Pfizer.

Om svenska staten rapporterar biverkningar så kan pfizer fakturera sverige för all utebliven
försäljning.....

Dax att vakna............ Man har skrivit kontrakt med " "
Citera
2021-07-29, 16:59
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Nej jag väljer att inte se på konspirationsteorier utan på fakta.

Syftet är påhejat av de som är mot vaccinationer och vill få stopp på dem. Något jag tycker är hot mot samhället.

Vice är helt neutrala och rapporterar bara folks erfarenheter och samtalar med forskare.
Något du blundar för.
Citera
2021-07-29, 17:00
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Ja, all kritik mot vaccin är konspirationsteorier, eller hur?

Det är så smidigt när debatten är så simpel, allt som inte stämmer med din uppfattning är konspirationsteori.
Saklig kritik är befoga och i detta fall är den bemött av de som ska bemöta sådant. Givetvis fantastiskt med allt negativt man kan hitta på från de som är emot vaccinationer.

Läste du inlägget jag kommenterade först om att "Nu får vi se hur många som börjar blöda ur andra hål på kroppen...."
Sjukt.
Citera
2021-07-29, 17:02
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

Det lär inte bli nån frihet för er vaxxade heller. Nu vill cdc att vaxxade ska dra på sig masken igen. Och tecken på att ADE verkar utvecklas blir starkare och starkare. Robert Malone pratar om detta. En av de tyngsta namnen inom mRna tekniken. Det kan vara så att worse case scenario utspelar sig nu. Dvs att vaccinen gör viruset mer virulent och farligt. Både för vaccinerade och ovaccinerade. Att vaccinet hindrar smitta stämmer ju inte heller, så allt snack om vaccinpass är helt meningslöst.

Och nej det är inga konspirationsteorier.

Faktum är att det är ni vaccinhetsare som nu ställer till det för oss alla. Självklart kommer skulden läggas på oss ovaxxade när fler börjar dö och ännu mer drakoniska restriktioner kommer. Men sanningen är att det är vacvinet som är problemet.

Så går det när sinnesslöa får som du bara blint lyder. Ni stödjer de facto fascism och antivetenskap

https://twitter.com/camus37/status/1420544229483364353?s=19
Senast redigerad av Hexen666 2021-07-29 kl. 17:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in