2021-07-29, 01:42
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Helt rätt uppfattat, det är ett journalistiskt hafsverk. Ibland är det lätt att glömma att journalister är människor, precis som du och jag. Misstag sker hela tiden.

Om du ska lägga tid på FUPen tror jag att det är mer värdefullt att jobba på sammanställningen som du nämnde i något tidigare inlägg. En ordentlig sammanställning vore väldigt givande för tråden tror jag.

Vill passa på att önska dig allt väl, alltid bra med nya skribenter. Kul att tråden är aktiv, även om mycket tid går åt till att diskutera tokiga konspirationsteorier från vissa användare.

Det är för den delen inte första gången jag sett direkta faktafel i media när det kommer till mord/brottsfall. Påpekas det inte av läsare så står det högst troligt kvar som det står. Så vill någon att det ska rättas, skriv till dem, eller journalisten i fråga. Att skriva "kläder" eller "spåren" är väl ärliga misstag och petitesser, att skriva tröja det är bara fel uppfattat av skribenten. 🤷‍♀️

Jag läste igenom just de tekniska protokollen och obduktionsprotokollet ikväll ändå, stämmer finfint att det bara finns spermaspår på framsida jeans, vid gylfen. Står också uttryckligen att det inte finns någon sperma eller DNA på tröjan, samma står det om samtliga klädesplagg som M hade på sig. Sen har jag i samband med läsandet antecknat annat till just ovan nämnda sammanfattning. Den tar nog lite tid, den ska ju helst bli bra också. Bara förhören med OW är ju lika enerverande och utmattande som diskussionerna med en viss användare du nämner..

Och tack! Jag har gått i pension från att diskutera med trådens praktarsel, ska bara hålla mig till det också men jag är verkligen slutligen bara helt ointresserad av skiten. Jag råder alla att bara ignorera honom, det är också det som tar mest på honom..

Jag har tiden, intresset, energin, jag kan göra något bättre. Vi är alla människor som sagt, jag kan inte låta bli att provoceras.. Men det idiotiska följetonget kanske var ett nödvändigt ont för att få ordentlig fart i tråden igen 😅

Bara här idag/ikväll hade vi en fin, normal tråd med relevanta inlägg och diskussioner 😃 Vad härligt det var.
Citera
2021-07-29, 02:01
Medlem
KrimiMillas avatar
Jag vill ju skriva ihop en sammanfattning utifrån FUP, men redan nu vill jag faktiskt redovisa något. Bland alla teckningar på bundna kvinnor, BDSM-porr och knulldockor finns ju faktiskt annat material kring OWs sexuella intressen och vad de funnit i hans dator.

Det inom parantes är ord som står under sajtens namn eller beskriver sajten.

!Varning! för den känslige, jag snackar inte om bondage och bundna kvinnor här utan betydligt sjukare saker. Som djurvän och hundägare är det här jävligt disturbing.

Så utöver vanlig porr eller "vanlig BDSM"...
Allt finns i FUP del/avsnitt 4.

* Fister's dungeon
* PainPig's Stable (gay male SM)
* Fist fucking escpade (animal, fistfucking, extreme, bizarre, pony, dog, horse, donkey, fish, sheep)
* Farmsex (animal, bizarre, pervers)
* The Beast Within (Hi there animal lovers and beastiality babes, you have found the only 100% animal hardcore site on the net. We're not talking tips on how to walk your dog, or lessons in horseriding, no here at The Beast Within we show you how to mount your dog.)
* En sida som det bara står att den innehåller RM sex, en googling förklarade för mig att det är "Gay acronym for Real Man"
* Återigen sidan Fist fucking escapade med en bild ni inte vill se. Text: let them shit in your mouth. Bilden är av vad texten beskriver.

Alltså din sjuka jävel...
Citera
2021-07-29, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mali09
Dina teorier bevisar ju bara hur lite du förstår i det här fallet. Varför förvränger du och svärtar ner brottsoffret när det har kommit fram väldigt tydligt hur Malin var som person? Hon hade inte följt med någon främling hem för att ha sex, och verkligen inte med två okända. Samtidigt som hennes vän och mamma står och väntar på henne i Husum. Jag har svarat på ett flertal av dina inlägg men du har aldrig svarat tillbaka. Man börjar ju undra varför…kanske du förstår att jag har rätt. Jag antar att det här är nån sjuk lek för dig med dina befängda teorier, den ena snurrigare än den andra men vi kan ju vara tacksamma för att du inte sitter inom rättsväsendet.

Varken du eller någon i Malins familj eller hennes vänner, kan veta allt om vad hon tänkte och vad hon hade för känslor. Och det hör knappast till vanligheten att 16-åriga tjejer pratar om allt med sin familj, eller ens med sina bästa vänner.
Och i den åldern sker dessutom ofta mycket förändringar i just personligheten. Och även väldigt blyga tjejer kan söka sig till killar (killar i allmänhet eller någon specifik kille), i hopp om att de ska stöta på dem.

Men nu var jag tydlig i min teori att hon blev lurad av killen med bilen, och att hon var trött på att leta efter Konsum, och därför gick med på att bli körd till Konsum av honom.
Och när man är vilsen så beter man sig annorlunda mot vad man gör normalt.
Och han kanske sen i bilen gav henne en läskedryck, med något i som gjorde henne mer avslappnad, så att hon brydde sig mindre om sin kompis.

Citat:
Ursprungligen postat av Missas79
Många teorier utifrån vad andra svarar. Men varför skulle OW skydda dom/den person och riskera sig själv efter så många år? Och när man har allt och nu den sista pusselbiten som binder honom med DNA. Känns inte så sannolikt. Allt kommer ikapp förr eller senare och då är det bara att bita i det sura äpplet och hoppas OW lägger alla korten på bordet!

Det kan finnas flera anledningar till varför han håller tyst om sanningen (om vi utgår ifrån att min teori är sann):

1. Han har varit delaktig i ett sexuellt övergrepp mot Malin, och därför känner han själv skuld för vad som hände henne. Och han har ju ännu inte blivit fälld för något mord slutgiltigt, så han kan vänta tills sista stund och då berätta sanningen. Eller ta straffet han får om det inte är för högt, och fortsätta hålla tyst om sanningen.

2. Han vill inte vara en golare.

3. Han känner sig hotad av den eller de andra som var delaktiga i Malins död.

Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Det finns en sak som gör din teori om en andra gärningsman med sprit och bil mindre sannolik än den som förs fram av åklagare.
Din teori stöds inte av vare sig bevis, eller vad man utifrån vetskap om offret ska kunna hålla för ett sannolikt händelseförlopp.

Du är bara intresserad av att rentvå OW.

Min teori behöver inte stödjas av bevis, det räcker att den är så sannolik att den får domstolen att tvivla på om OW har gjort det här ensam, och om han ens har dödat Malin.

Och eftersom det du säger om "vetskap om offret", inte motsäger min sannolika teori (vilket jag har förklarat i början av inlägget), så kan min teori skapa rimligt tvivel om vem som dödade Malin. Hos mig själv, men troligen också hos domstolen.

Och jag tycker att det finns mycket som talar för att någon annan än OW dödade Malin, eller är inblandad i hennes död.
Senast redigerad av eoku 2021-07-29 kl. 02:41.
Citera
2021-07-29, 03:29
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Varken du eller någon i Malins familj eller hennes vänner, kan veta allt om vad hon tänkte och vad hon hade för känslor. Och det hör knappast till vanligheten att 16-åriga tjejer pratar om allt med sin familj, eller ens med sina bästa vänner.
Och i den åldern sker dessutom ofta mycket förändringar i just personligheten. Och även väldigt blyga tjejer kan söka sig till killar (killar i allmänhet eller någon specifik kille), i hopp om att de ska stöta på dem.

Men nu var jag tydlig i min teori att hon blev lurad av killen med bilen, och att hon var trött på att leta efter Konsum, och därför gick med på att bli körd till Konsum av honom.
Och han kanske sen i bilen gav henne en läskedryck, med något i som gjorde henne mer avslappnad, så att hon brydde sig mindre om sin kompis.

Det kan finnas flera anledningar till varför han håller tyst om sanningen (om vi utgår ifrån att min teori är sann):

1. Han har varit delaktig i ett sexuellt övergrepp mot Malin, och därför känner han själv skuld för vad som hände henne. Och han har ju ännu inte blivit fälld för något mord slutgiltigt, så han kan vänta tills sista stund och då berätta sanningen. Eller ta straffet han får om det inte är för högt, och fortsätta hålla tyst om sanningen.

Min teori behöver inte stödjas av bevis, det räcker att den är så sannolik att den får domstolen att tvivla på om OW har gjort det här ensam, och om han ens har dödat Malin.

Och eftersom det du säger om "vetskap om offret", inte motsäger min sannolika teori (vilket jag har förklarat i början av inlägget), så kan min teori skapa rimligt tvivel om vem som dödade Malin. Hos mig själv, men troligen också hos domstolen.

Och jag tycker att det finns mycket som talar för att någon annan än OW dödade Malin, eller är inblandad i hennes död.

Ska din teori framföras i rättssalen så att den får domstolen att tvivla? Det här var verkligen en intressant händelseutveckling.
Citera
2021-07-29, 03:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Ska din teori framföras i rättssalen så att den får domstolen att tvivla? Det här var verkligen en intressant händelseutveckling.

Jag skrev att min teori troligen kan skapa rimligt tvivel hos domstolen. Det är inte samma sak som att den ska framföras i någon rättssal.
Citera
2021-07-29, 04:13
Bannlyst
Citat:
Jag vill ju skriva ihop en sammanfattning utifrån FUP, men redan nu vill jag faktiskt redovisa något. Bland alla teckningar på bundna kvinnor, BDSM-porr och knulldockor finns ju faktiskt annat material kring OWs sexuella intressen och vad de funnit i hans dator.

!Varning! för den känslige, jag snackar inte om bondage och bundna kvinnor här utan betydligt sjukare saker. Som djurvän och hundägare är det här jävligt disturbing.

* Fister's dungeon
* Fist fucking escpade (animal, fistfucking, extreme, bizarre, pony, dog, horse, donkey, fish, sheep)
* The Beast Within (Hi there animal lovers and beastiality babes, you have found the only 100% animal hardcore site on the net. We're not talking tips on how to walk your dog, or lessons in horseriding, no here at The Beast Within we show you how to mount your dog.)
* En sida som det bara står att den innehåller RM sex, en googling förklarade för mig att det är "Gay acronym for Real Man"
* Återigen sidan Fist fucking escapade med en bild ni inte vill se. Text: let them shit in your mouth. Bilden är av vad texten beskriver.

Han kan ha surfat runt på olika sexsidor och kollat vad som fanns på internet. Han kan ha blivit lika äcklad av djursex, och kiss/bajssex som du (och jag) är. Inga sådana bilder fanns heller i hans dator, bara bondage och vanlig porr. Så det verkar inte ha varit hans smak.

Detta surfande skedde också flera månader efter att Malin hittades död och efter att han blev misstänkt för att ha mördat henne, så han kan ha påverkats i sitt surfande mm, av att han var misstänkt för sexualmord.

Och inget av den porr eller sex som du nämner var olaglig på den tiden, inte ens djursex, tyvärr.
Senast redigerad av eoku 2021-07-29 kl. 04:17.
Citera
2021-07-29, 04:26
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Jag skrev att min teori troligen kan skapa rimligt tvivel hos domstolen. Det är inte samma sak som att den ska framföras i någon rättssal.

Nja 😅 Det du försökte säga nu var väl på sin höjd att det var så du menade möjligtvis. Du skrev väl ändå att din teori inte behöver stödjas av bevis, det räcker att den är så sannolik att den får domstolen att tvivla. Det är väl alla gånger irrelevant att det räcker att den får domstolen att tvivla om den inte ska framföras så att den får den att tvivla, det låter på vanlig svenska som något som ska göras.

Citat:
Min teori behöver inte stödjas av bevis, det räcker att den är så sannolik att den får domstolen att tvivla på om OW har gjort det här ensam, och om han ens har dödat Malin

Det är väl måhända den alternativa förklaringen då bara att du tar dig själv på lite för stort allvar som tror att det finns en teoretisk möjlighet att en juridiskt kunnig och erfaren försvarsadvokat ska använda något ens i närhet av din teori i rätten då och rädda OW 😅 Nu är jag farligt nära gränsen att faktiskt försöka föra en diskussion med dig igen, helt sjukt, jag ska helt uppenbart lägga mig tidigare om nätterna. I'm out.
Citera
2021-07-29, 04:40
Medlem
Citat:
Det är för den delen inte första gången jag sett direkta faktafel i media när det kommer till mord/brottsfall. Påpekas det inte av läsare så står det högst troligt kvar som det står. Så vill någon att det ska rättas, skriv till dem, eller journalisten i fråga. Att skriva "kläder" eller "spåren" är väl ärliga misstag och petitesser, att skriva tröja det är bara fel uppfattat av skribenten. 🤷‍♀️

Jag läste igenom just de tekniska protokollen och obduktionsprotokollet ikväll ändå, stämmer finfint att det bara finns spermaspår på framsida jeans, vid gylfen. Står också uttryckligen att det inte finns någon sperma eller DNA på tröjan, samma står det om samtliga klädesplagg som M hade på sig. Sen har jag i samband med läsandet antecknat annat till just ovan nämnda sammanfattning. Den tar nog lite tid, den ska ju helst bli bra också. Bara förhören med OW är ju lika enerverande och utmattande som diskussionerna med en viss användare du nämner..

Och tack! Jag har gått i pension från att diskutera med trådens praktarsel, ska bara hålla mig till det också men jag är verkligen slutligen bara helt ointresserad av skiten. Jag råder alla att bara ignorera honom, det är också det som tar mest på honom..

Jag har tiden, intresset, energin, jag kan göra något bättre. Vi är alla människor som sagt, jag kan inte låta bli att provoceras.. Men det idiotiska följetonget kanske var ett nödvändigt ont för att få ordentlig fart i tråden igen 😅

Bara här idag/ikväll hade vi en fin, normal tråd med relevanta inlägg och diskussioner 😃 Vad härligt det var.

Klokt! Blir tyvärr lätt att dras med och påverkas av en viss persons beteende…

Citat:

* Fister's dungeon

Ja det är uppenbart en väldigt sjuk person vi har att göra med. En person som inte borde vandra ute i samhället då både djur och människor riskerar att skadas igen. Är väl mer än tidsfråga om när.
Den MGM är väl den klassiska kufen med perverterande dragningar. En person som inte passar in i samhällets normer och som till slut måste sätta sina sjuka begär i verket.

Citat:

Helt rätt! Ingen kan veta vad hon tänkte och kände men till skillnad från dig har jag kunskap om hur hon var som person. Mycket av hur hon var har ju kommit fram rätt tydligt.

Din teori är inte sannolik alls och kommer varken att skapa några tvivel eller hålla i domstolen. Och det finns definitivt inget som talar för att någon annan är inblandad, vilket man kan avläsa väl i FUP-en och som hela tiden varit polisens åsikt. Där sitter jag kanske också på mer information än vad du vet.

En viss OW har ju också livlig fantasi och har kommit med än den ena än den andra förklaringen, varav ingen funnits trolig. Hade rätten haft tillgång till det DNA resultat som vi har idag så hade han varit fälld från början.
Citera
2021-07-29, 04:43
Medlem
En gång för alla kan den misstänkte gm bevisa att han inte är skyldig genom att lämna dna det vore en lättnad för honom. Jag skulle ha lämnat in dnaprov direkt om jag vore oskyldig. Jobbigt gå omkring och vara misstänkt för något, när han så lätt kan bli av med ryktet. Kan dom inte köra det mot släktforskning register har för mig dom gjorde så på Linköping fallet och fick träff på släktingar till att börja med....

Citat:
Ursprungligen postat av Missas79
https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/riksaklagaren-vidhaller-malinmannen-bor-topsas-pa-nytt

I denna artikel står det

”Valde bort DNA-analysen”
I sitt yttrande till HD har Holst skrivit att han och hans klient inte ser någon anledning till en ny kroppsbesiktning eftersom mannen frikänts i domstol och brottet är preskriberat när det gäller ”Malinmannen” eftersom han bara var 18 år när mordet på Malin begicks.

Överåklagare Mats Svensson som driver resningsärendet för RÅ:s räkning är av en annan uppfattning. Han anser i sitt slutförande av talan att preskriptionsavbrott inträtt i ärendet eftersom mannen suttit häktad två gånger.

Ulf Holst menar att DNA-spåren varit kända hela tiden och därför inte är ny bevisning. Dessutom valde polis och åklagare att inte analysera spåren i samband med den förra rättsprocessen, skriver han i yttrandet.

”Nytt underlag”
”Sakkunnigutlåtandet från NFC bygger på en ny analys av DNA-provet som har gjorts med en annan teknik än den som tidigare användes i brottmålet. Den nya analysen har således medfört att det har tillkommit ett nytt underlag för prövningen. Det rör sig därmed om ny bevisning i den mening som avses i bestämmelsen”, skriver Mats Svensson i RÅ:s skrivelse till HD.

Och fortsätter, med hänvisning till Malinmålet:

”Om det skulle visa sig att sperman kommer från den tilltalade (”Malinmannen”, reds förtydligande) är det enligt min uppfattning sannolikt att hovrätten, såsom tingsrätten gjorde, hade kommit fram till att det att det är ställt utom rimligt tvivel att det är den tilltalade som berövat målsäganden livet på det sätt som åklagaren påstått och att gärningen är att bedöma som mord.”
Citera
2021-07-29, 04:47
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
En gång för alla kan den misstänkte gm bevisa att han inte är skyldig genom att lämna dna det vore en lättnad för honom. Jag skulle ha lämnat in dnaprov direkt om jag vore oskyldig. Jobbigt gå omkring och vara misstänkt för något, när han så lätt kan bli av med ryktet. Kan dom inte köra det mot släktforskning register har för mig dom gjorde så på Linköping fallet och fick träff på släktingar till att börja med....

Ingen fara. De hade gammalt DNA från honom kvar och de har matchat sperman som hittades på offret mot den man som friades i Hovrätten, dvs OW.
Citera
2021-07-29, 04:53
Medlem
Citat:
Ingen fara. De hade gammalt DNA från honom kvar och de har matchat sperman som hittades på offret mot den man som friades i Hovrätten, dvs OW.

Ja just ja det var så det var, hade för mig att han behövde lämna nytt men dom hade hittat ett gammalt prov.. då får man hoppas på att det är avklarat snart för hennes familj skull.
Citera
2021-07-29, 06:23
Bannlyst
Citat:
Men snälla du, jag bryr mig väl inte för fem öre om när han surfade på det eller om det var olagligt? Jag kan väl gott säga "din sjuka jävel" för det.

Att du spontant, självklart, ska försöka bortförklara även detta till hans försvar är fan en helt ny nivå av lågt även för dig. Att man surfar på djurporr och bajssex för att man är misstänkt för ett seuxalmord av en flicka är fan den största avsaknaden av ett logiskt resonemang jag någonsin har hört och den sjukaste slutledningsförmåga som någonsin har skådats i mänsklighetens historia.

Själv skulle jag då fan inte gå in på fler än 1 sida för djurporr (aldrig gått in på en faktiskt trots nyfikenhet på porr för jag är nämligen inte så jävla sjuk i huvudet att jag skulle vara nyfiken på den typen av porr från början) om jag inte gillar skiten.

Fy fan.. Dra åt helvete. Jag sjunker inte ner till en nivå där jag säger ett enda jävla ord till till dig. Ge fan i att kommentera mina inlägg och jag ger fan i dina sjuka fantasier din jävla idiot.

Det är för lite information om OW:s surfvanor, det står inget om hur länge han var inne på sidorna tex. Och det mesta verkar vara vanlig porr och bondage. Och djurporr och kiss/bajssex mm kan ha funnits på sådana sidor, ungefär som i en porrfilmsaffär, att olika typer av porr finns i samma affär.

Och om laglig porrkonsumtion räknas som ett "bevis" som kan öka risken att man hamnar i fängelse, då tycker jag staten borde varna medborgarna för det på något sätt. Annars borde domstolen fullständigt ignorera det om åklagaren lägger fram det som "bevis".

Det kan ju också vara så att man besöker sådana porrsidor för att man vill veta mer om den typen av sex, för att se om man tänder på sådant, eller för att försöka förstå varför andra tänder på det. Det var många sidor med långa texter om sådan sex också, som OW hade gått in på.

Dessutom så har han svarat i förhör på sida 172-173 i fup avsnitt 2, att han laddar ner alla bilder som är gratis och byter dem mot dataspel. Han säger också att det nog finns mer normala bilder i datorn.
Och att byta porrbilder mot dataspel är knappast värre än att sälja porrfilmer i porrfilmsaffär. Dessutom var han 18-19 år på den tiden, och då håller killar ofta på med porr och sånt.

Så hans porrsurfande, porrbilder, teckningar och dockor, är inte "bevis" för att han har mördat Malin. Jag tycker inte ens att det talar det minsta för att han har mördat Malin. Att döda en annan människa är något helt annat än att konsumera porr och tillfredsställa sig själv sexuellt med dockor.
Senast redigerad av eoku 2021-07-29 kl. 06:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in