2021-07-28, 22:17
Avslutad
Novus, Juli:

SD 21,6% och återigen näst största parti på väg mot förra vårens toppnivåer på 22-23%!

Det är dom uppmärksammade dödsskjutningarna med bland annat en mördad polis och skjutna barn som gör det.

Även Jimmie Åkessons senaste tal har varit mycket uppskattade där han påtalat med kraft och tydlighet att SD haft rätt hela tiden, att svenska folket fått nog av invandring och kriminalitet sedan länge och att detta måste vändas till varje pris, han har öppnat upp för flera förslag liknande hur man gör i Danmark angående den asylrelaterade invandringen vilket är mycket bra.

Han har satt hårt mot hårt mot kriminella invandrare, klanerna och gängen och sagt att dom inte har här att göra och han har tydligt visat att det är nog nu när poliser och barn skjuts och hotas till livet av skjutvapenvåldet som importerats till vårt land från mellanöstern och afrika genom den fortsatt bisarra massinvandringen, en stor svensk stad på 80.000+ VÄLLER IN I LANDET fortsatt varje år. Det borde vara tvärtom att 80.000 skickas hem varje år i kombination med stoppad invandring. Har man inte här att göra ska man åka hem! Ut med packet!

Jävla bra siffror för Sverigedemokraterna överlag nu. Överlägset störst bland män och i flera ålderskategorier så som 55-64 år och 75+.

Det går även väldigt bra i Stockholms LÄN och bland arbetare som fått sina trappuppgångar att se ut som Mogadishu och där svenska barn mobbas för att man är ensam svensk och ensam vit i klassen och liknande vansinne som regeringar i decennier orsakat svenska folket och vanligt folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Novus nedbrutet på män.

SD 28,8
M 21,1
S 19,0
V 12,5
C 7,8
KD 4,4
MP 2,7
L 2,1

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Enligt SCB Maj 2021 har SD 31 % (!) i åldern 55-64. Den åldersgrupp med mest stöd. 65 - 74 "bara" 19,8 %. Denna grupp kan nog gå till SD när de märker att levnadsstandarden blir sämre. 75 och äldre har 27,9 % så det är en usel ålderskategori där emellan! Födda 47-56. Det verkar vara den värsta boomer-generationen. Vore intressant att se på enstaka åldrar/födelseår vilket spann det är exakt som är så usla.

Jag tror vi med tiden kommer se en exakt spegling, korrelation, mellan andel av befolkningen med utomeuropeisk bakgrund och SD-väljare per ålderspann. SD kommer bli svenskarnas och de islamkritiska invandrarnas parti.

UNDERBART! Heja Sverige! Heja Sverige! Det finns hopp trots allt. Ut med packet!
2021-07-28, 22:33
Medlem
När jag läser era inlägg så ser att det måste vara skitjobbigt för er att SD bara fått en försumbar ökning. Till och med MP har ökat mer, procentuellt sett. Även om också den ökningen är försumbar. Kan vi enas om att SD står och stampar och har svårt att hitta nya anhängare, om man ska tro på denna opinionsundersökning?
2021-07-28, 22:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Novus, Juli:UNDERBART! Heja Sverige! Heja Sverige! Det finns hopp trots allt. Ut med packet!

Mina siffror var tyvärr också för män. Men de är från Maj också, SD har garanterat gått fram sedan dess.
2021-07-28, 22:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
När jag läser era inlägg så ser att det måste vara skitjobbigt för er att SD bara fått en försumbar ökning. Till och med MP har ökat mer, procentuellt sett. Även om också den ökningen är försumbar. Kan vi enas om att SD står och stampar och har svårt att hitta nya anhängare, om man ska tro på denna opinionsundersökning?

Nej vår slutsats är att SD är på väg upp från nedgången som kom med Corona, sjukdom och död räddade sosseriet. Om Corona går över kan SD komma tillbaka till siffrorna vi hade innan.
2021-07-28, 22:43
Medlem
Citat:
Nej vår slutsats är att SD är på väg upp från nedgången som kom med Corona, sjukdom och död räddade sosseriet. Om Corona går över kan SD komma tillbaka till siffrorna vi hade innan.
Så enligt dig är det Coronas fel att SD stagnerat? Varför har V ökat då?
2021-07-28, 22:46
Medlem
Jag såg att förra SVT/Novus gick lite för mycket i SD-favör på 21,4%, det tror jag ni sansade bedömare här kan se. När övriga OU låg runt 19%---20%.

Man har alltså nu gjort en korrigering och först dragit ned SD till rätt nivå och sedan räknat med en rejäl ökning. Min känsla är att man egentligen lurar folket, djävla patrask bakom SVT/Novus även om resultatet nu är bra.

Lita inte på detta institut, Vänstern totalt har inget övertag.

Men jag känner mig ganska nöjd. Visserligen får jag aldrig ställa mig på torget och skrika ut: "Give em Hell" och i nästa andetag "Ut med packet".... ....Ett stort SD är ändå en glädje i tillvaron.
2021-07-28, 22:52
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Mina siffror var tyvärr också för män. Men de är från Maj också, SD har garanterat gått fram sedan dess.

Fortfarande rätt lågt bland kvinnor, bara 14.0 procent. Verkar lägre än i februari 2020:
https://novus.se/think-with-novus/blogg/dagens-ungdom-vad-i-hela-friden-har-hant/
2021-07-28, 23:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Så enligt dig är det Coronas fel att SD stagnerat? Varför har V ökat då?

Ja och att det finns ett invandringskritiskt alternativ nu när M svängt. Fegisar väljer den bleka kopian framför originalet. Tänk på att i valet 2018 röstade 82,5 % på partier som hatar SD. I denna OU har detta sjunkit till 52 %. Och vi har 1/4 av mandatperioden kvar.

V ökar för att sossar är trötta på att S driver nyliberal centerpolitik, och de gillar Dagostar mer är svammel-Stefan. Det tycker vi är bra, det försvårar en rödgrön regering med mer jämnstora partier och motsättningen V-C ökar.
2021-07-28, 23:01
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ja och att det finns ett invandringskritiskt alternativ nu när M svängt. Fegisar väljer den bleka kopian framför originalet. Tänk på att i valet 2018 röstade 82,5 % på partier som hatar SD. I denna OU har detta sjunkit till 52 %. Och vi har 1/4 av mandatperioden kvar.

V ökar för att sossar är trötta på att S driver nyliberal centerpolitik, och de gillar Dagostar mer är svammel-Stefan. Det tycker vi är bra, det försvårar en rödgrön regering med mer jämnstora partier och motsättningen V-C ökar.

Fortfarande majoritet för de blågula blocket eftersom både L och MP är utanför riksdagen.
2021-07-28, 23:03
Medlem
Citat:
Resonerar du liknande om andra partier? "Nämen s får aldrig mer än 30% igen", "c verkar ha ett tak på 10%" besattheten av sd alltså. Sedan finns ju alltid aspekten att över 50% velat ha restriktiv invandring i decennier, men det ha alla politiker skitit i. Så rätt gött att sd blivit en nagel i ögat på vänsterblivna när ni förstört sverige och fått ert "mångkulturella" paradis.
2021-07-28, 23:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Fortfarande rätt lågt bland kvinnor, bara 14.0 procent. Verkar lägre än i februari 2020:
https://novus.se/think-with-novus/blogg/dagens-ungdom-vad-i-hela-friden-har-hant/

Var det senast de var över 14 ?

Nu är de på uppåtgående i alla fall, kanske kan denna topp bli högre än då.
2021-07-28, 23:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Fortfarande majoritet för de blågula blocket eftersom både L och MP är utanför riksdagen.

Ja men jag tror inte på att MP åker ur. Sossar kommer stödrösta på dem. Jag läste en annan tråd där en centerpartist skulle stödrösta MP om de låg under gränsen! Samt att SVT kommer ha klimatreportage hela sommaren och hösten nästa år, de letar väl rätt på Greta också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in