2021-07-28, 12:49
Medlem
Kan den vara i klass med en Casio Edifice? Skulle en kunnig inom klockor tycka att den är skamlig att bära? Festina är ju en legitim urmakare åtminstone till skillnad från Armani och liknande och jag har inte mycket pengar.
Citera
2021-07-28, 12:50
Medlem
BarnStroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Kan den vara i klass med en Casio Edifice? Skulle en kunnig inom klockor tycka att den är skamlig att bära? Festina är ju en legitim urmakare åtminstone till skillnad från Armani och liknande och jag har inte mycket pengar.
Snälla ta en Seiko istället. Festina låter som världens pundarmärke.
Citera
2021-07-28, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Jag tycker inte du ska bry dig om vad andra tycker, gillar du klockan så använd den. Faktum är att jag aldrig fått en kommentar om klockan jag har på mig, och jag brukar blanda billigt och dyrt. Tror inte folk vet eller helt enkelt inte bryr sig vad man har för klocka.
Citera
2021-07-28, 16:24
Medlem
zxcvasds avatar
Vad vill du ha klockan till?
Upplysa dig om tiden, imponera på andra, som smycke, för att känna dig fin, etc?
Jag tycker inte det är en klocka man behöver skämmas för, men inget jag skulle bära med stolthet heller.
Tycker du den är fin själv tycker jag du ska köpa den.
Citera
2021-07-28, 18:36
Medlem
maxatdunders avatar
Gillar själv Casio då de gör många sportiga klockor som passar yngre herrar. Prisklassen är okej.
Citera
2021-07-28, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BarnStroganoff
Snälla ta en Seiko istället. Festina låter som världens pundarmärke.

Du vet inte mycket om klockor Festina är kanske ett lyxmärke men dom är i klass med Seiko och Casio som varken inte heller är något spec. Alla 3 märkerna är standard klockor för everyday people. Festina gör snyggaste klockorna av alla 3 märkerna (Festina, Casio eller Seiko).
Citera
2021-07-28, 18:41
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag är inte insatt i klockor alls.

Men, vad hade den sociala reaktionen blivit om en klockfantast hade dykt upp med en Musse Pigg klocka bland sina klockälskare?
Citera
2021-07-28, 21:35
Medlem
zxcvasds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag är inte insatt i klockor alls.

Men, vad hade den sociala reaktionen blivit om en klockfantast hade dykt upp med en Musse Pigg klocka bland sina klockälskare?
Kul. Hellre det än en Boss, Armani eller CK
Citera
2021-07-28, 21:55
Medlem
Bromsklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarnStroganoff
Festina låter som världens pundarmärke.

Låter som? Är det hur namnet klingar du syftar på?
Citera
2021-07-29, 07:28
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromskloss
Låter som? Är det hur namnet klingar du syftar på?

Armani låter som svettig kurd, det är det första jag tänker på när jag ser det där slibbiga märket.
Citera
2021-07-29, 07:36
Medlem
Festina gör bra vardagsklockor, har en själv som inköptes spontant i Grekland för 15år sen, bytt batterier 3 ggr.
Tycker du den är fin köp den, betydligt bättre än klädmärken modeller.
Köpte en Diesel för några år sen, klockan var snygg men urverk kasst, stannade efter 2år och då räckte det inte att byta batteri, fick slänga klockan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in