2021-07-28, 17:28
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Vänligen bevisa din tes om ADE och att det censureras. Du fortsätter repetera som en papegoja.

Det är väl inte så konstigt att medier tar bort fake news, lögner, myter och rykten. Du kallar det censur. Jag gör det inte, ska jag kalla det något så får det bli självsanering.

Jag skiter i media och går direkt på vetenskapens publikationer. Gör du? Eller ska jag se dig som den konspirationsteoretiker du verkar vara?

Det är knappast min tes och hade du beaktat andra källor än de som länkas från censurerade MSM så hade du känt till riskerna som debatteras. Nu avfärdar du uppenbarligen väldigt många experter, forskare och universitet i världsklass utan att ens ha beaktat vad de riskerar sina karriärer och anseende för att larma om.

Och ja, du ska absolut se mig som en konspirationsteoretiker, trodde det var uppenbart.
2021-07-28, 18:54
Medlem
Jag är en sån person som inte har läst särskilt mycket om biverkningar och vilka märken som gett vilka biverkningar.
Jag blev genom jobbet "tvingad" att vaccinera mig. Annars skulle jag bli avskedad.
Har läst några sidor bakåt nu och läste om mensrubbningar var en biverkning.
Jag tog min andra dos i mars och har haft en menstruation sedan dess. Jag fick pfizers vaccin.
Någon som snabbt kan hänvisa mig till källor om just mensrubbningar och vaccin?
2021-07-28, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenL
Jag är en sån person som inte har läst särskilt mycket om biverkningar och vilka märken som gett vilka biverkningar.
Jag blev genom jobbet "tvingad" att vaccinera mig. Annars skulle jag bli avskedad.
Har läst några sidor bakåt nu och läste om mensrubbningar var en biverkning.
Jag tog min andra dos i mars och har haft en menstruation sedan dess. Jag fick pfizers vaccin.
Någon som snabbt kan hänvisa mig till källor om just mensrubbningar och vaccin?

Mycket tragiskt.

Du borde hota din chef med att gå till pressen eller något om du inte blir ersatt, du är förmodligen infertil.

edit: Pressen är ju i samma båt som vaccinbolagen så ser inte hur din röst kommer kunna bli hörd.

Från ett brev av bl a Dr. Michael Yeadon till European Medicines Agency för 5 månader sedan;

"Several vaccine candidates are expected to induce the formation of humoral antibodies against spike proteins of SARS-CoV-2. Syncytin-1 (see Gallaher, B., “Response to nCoV2019 Against Backdrop of Endogenous Retroviruses” - http://virological.org/t/response-to-ncov2019against-backdrop-of-endogenous-retroviruses/396), which is derived from human endogenous retroviruses (HERV) and is responsible for the development of a placenta in mammals and humans and is therefore an essential prerequisite for a successful pregnancy, is also found in homologous form in the spike proteins of SARS viruses. There is no indication whether antibodies against spike proteins of SARS viruses would also act like anti-Syncytin-1 antibodies. However, if this were to be the case this would then also prevent the formation of a placenta which would result in vaccinated women essentially becoming infertile. To my knowledge, Pfizer/BioNTech has yet to release any samples of written materials provided to patients, so it is unclear what, if any, information regarding (potential) fertility-specific risks caused by antibodies is included. According to section 10.4.2 of the Pfizer/BioNTech trial protocol, a woman of childbearing potential (WOCBP) is eligible to participate if she is not pregnant or breastfeeding, and is using an acceptable contraceptive method as described in the trial protocol during the intervention period (for a minimum of 28 days after the last dose of study intervention). This means that it could take a relatively long time before a noticeable number of cases of postvaccination infertility could be observed."
Senast redigerad av Hunter85 2021-07-28 kl. 19:01.
2021-07-28, 19:06
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Men vilka är dessa experter du talar om?

Varför ser du inte efter själv? Om du vet vad det är du avfärdar så kommer du att kunna bidra i debatten istället för att rabbla ingresser från censurerade medier.
2021-07-28, 19:10
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Varför ser du inte efter själv? Om du vet vad det är du avfärdar så kommer du att kunna bidra i debatten istället för att rabbla ingresser från censurerade medier.
Precis som andra konspirationsteoretiker lämpar du över till debattmotståndaren att själv leta upp dina argument. Nej det tänker jag inte göra då det är din uppgift.
2021-07-28, 19:20
Medlem
Många har rapporterat blödningsrubbningar efter att ha fått Corona. Kan hända vid andra kraftiga infektioner också. Speciellt om de är långdragna. Att det kan uppstå samma ”biverkning” av sprutan är därför inte konstigt. Kroppen tar hand om detta och är troligen övergående.
2021-07-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Mycket tragiskt.

Du borde hota din chef med att gå till pressen eller något om du inte blir ersatt, du är förmodligen infertil.

edit: Pressen är ju i samma båt som vaccinbolagen så ser inte hur din röst kommer kunna bli hörd.

Från ett brev av bl a Dr. Michael Yeadon till European Medicines Agency för 5 månader sedan;

"Several vaccine candidates are expected to induce the formation of humoral antibodies against spike proteins of SARS-CoV-2. Syncytin-1 (see Gallaher, B., “Response to nCoV2019 Against Backdrop of Endogenous Retroviruses” - http://virological.org/t/response-to-ncov2019against-backdrop-of-endogenous-retroviruses/396), which is derived from human endogenous retroviruses (HERV) and is responsible for the development of a placenta in mammals and humans and is therefore an essential prerequisite for a successful pregnancy, is also found in homologous form in the spike proteins of SARS viruses. There is no indication whether antibodies against spike proteins of SARS viruses would also act like anti-Syncytin-1 antibodies. However, if this were to be the case this would then also prevent the formation of a placenta which would result in vaccinated women essentially becoming infertile. To my knowledge, Pfizer/BioNTech has yet to release any samples of written materials provided to patients, so it is unclear what, if any, information regarding (potential) fertility-specific risks caused by antibodies is included. According to section 10.4.2 of the Pfizer/BioNTech trial protocol, a woman of childbearing potential (WOCBP) is eligible to participate if she is not pregnant or breastfeeding, and is using an acceptable contraceptive method as described in the trial protocol during the intervention period (for a minimum of 28 days after the last dose of study intervention). This means that it could take a relatively long time before a noticeable number of cases of postvaccination infertility could be observed."

Hörde precis med ena örat på tv4 nyheterna och just mensrubbningar nämndes. Är på jobbet så jag får kolla om detta närmare i natt.
2021-07-28, 19:25
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Precis som andra konspirationsteoretiker lämpar du över till debattmotståndaren att själv leta upp dina argument. Nej det tänker jag inte göra då det är din uppgift.

Du engagerar dig i en debatt där du saknar förståelse i ämnet och där du dessutom inte ens behagat titta på vad det är du bedömer som fejk news.

Du betraktas knappast som en debattmotståndare utan snarare som en blåögd svennebanan som ivrigt vill visa att hen tycker rätt, även i ett anonymt forum…

Lite sorgligt va?
2021-07-28, 19:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är inte konstigt att skolskjutningar sker i USA när de blir förgiftade med vaccin hela tiden.

Du tror inte att det beror på kloret i dricksvattnet då?
2021-07-28, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Många har rapporterat blödningsrubbningar efter att ha fått Corona. Kan hända vid andra kraftiga infektioner också. Speciellt om de är långdragna. Att det kan uppstå samma ”biverkning” av sprutan är därför inte konstigt. Kroppen tar hand om detta och är troligen övergående.

Hoppas du har rätt!
2021-07-28, 19:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Vad säger du om detta då, nu kommer rapporter om störd menstruation hos kvinnor även i Sverige, på TV4 tar man upp det och på SVT text kan man också läsa om det. Var detta en känd och förväntad biverkning av de, enligt dig, så väl testade och säkra vaccinerna?

Citat:
I Sverige handlar det om mellan 300 och 400 fall, enligt Läkemedelsverket.

För få för att kunna säga något om det hela.

Jag vet inte om det är något som förväntats innan vaccinen började testas, men det har funnits rapporter om det ett tag.

https://www.theverge.com/2021/4/9/22374523/covid-vaccine-period-heavy-survey
https://www.bbc.com/news/health-56901353

Om du nu liter på Svts nyhetsrapportering, så tycker jag att du bör kika på detta:

https://www.svt.se/special/sa-fungerar-vaccinerna-mot-covid-19/
2021-07-28, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
För få för att kunna säga något om det hela.
För få enligt dig då? Jag tycker det är många.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in