Citat:
Ursprungligen postat av
Gromgutten
Tycker det är smart av Teslas infrastrukturavdelning, beläggningen på deras stationer är normalt sett låg så det är bra ekonomi långsiktigt också før de som redan nu har tillgång.
Jag har inga aktier, eller andra investeringar i Tesla, så jag bekymrar mig bara för mig som användare av Tesla (inte för dess aktieägare).
Sedan är jag tveksam till om det är eller blir så lönsamt, då man inte tjänar pengar på detta idag, utan är allmänt en förlustverksamhet. Tesla har ju hitintills gjort detta för att sälja bilar.
Man har ju denna överkapaciteten för att det inte skall bli köer vid rusningstid. Det är ju denna tillgänglighet och att slipper köer som man (jag iaf.) betalar extra för att ha som garanti när jag köper Tesla idag.
Blir det annorlunda i framtiden på ett bra sätt, att alla kan ladda utan problem som idag, så är det positivt för mig att jag kan köpa en annan elbil än Tesla (dock dåligt för Tesla och dess aktieägare om fler gillar den friheten som jag).
Blir det annorlunda i framtiden på ett dåligt sätt, men koas och köer på SuC, så är det negativt för mig. Då kommer jag troligen gå tillbaka och köpa en bensinare istället (tex. BMW M3 eller Porsche 911). Gillar i grunden att köra elbilar med dess direkta kraft och vridmoment, men det är inte värt det om det blir krångligt att åka på resa med bilen. Då slutar jag (iaf. för ett par års tid) med elbil, och vi kommer ha 100% av familjens bilar som fossilbilar igen (också dåligt för Tesla om fler än mig då gör samma sak).