2021-07-28, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Vi kanske kan förutsätta att eftersom auditen genomförts är den mer laglig än din rätt att snoka i grannens bostad.

Å andra sidan: Det är såklart olagligt att undersöka valresultat, men eftersom det ändå sker måste det vara en stor konspiration med Trump i högsätet. Han har nu hypnotiserat hela rättsväsendet så han ska kunna förklara sig som kejsare av det Nya Rom, som USA snart kommer kallas.

Och allt det på grund av din cykel.

Sinnessjukdom grasserar inom TDS-kulten.

Japp, att genomföra auditen är lagligt trots att det är utan bevis på att något brott ens kan misstänkas. Om polisen ska söka efter en stulen sak krävs någon misstankegrad. Det krävs tydligen inte vid en autdit i Arizona. Tänka sig!
2021-07-28, 16:12
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Jag är här för att lära mig mer om Gina Haspels skottskada
och
Frankfurtservern
Samt se till att de dödade cia-agenterna aldrig glöms bort.

Jag hörde ett rykte om att Sidney Powell hyllade hjältarna med pompa och ståt 4:e juli. Gone, but never forgotten🇺🇸🇩🇪
2021-07-28, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suset
Det tål att undersökas, om nu en så pass stor del av USAs befolkning tror motsatsen borde det vara till allas fördel att kolla närmare på det. Joe Biden själv borde kräva en audit av hela valet om han är intresserad av föra befolkningen samman. Annars kommer detta aldrig sluta och polariseringen lär endast öka framöver.
Kina håller redan på att springa om USA med stormsteg och detta lär inte göra saken bättre.

Anledningen till att så många tror att det fuskats är givetvis Trump-sidans propaganda för att det fuskats. Hur många som tror att det fuskats innan Trump började trumma ut budskapet är det ingen som vet. Det har bedrivits en sorts "reklamkampanj" för fusk-teserna. Den har uppenbarligen varit ganska framgångsrik. Men därför är siffrorna över hur många som tror på fusket inte så intressanta.

Vill man hålla folket samman så ska man inte hålla på att riva i valresultat snart ett år efter valet. Det är sådant som river upp sår. Vill man ena landet så lägger man 2020 bakom sig och eventuellt tillsätter en partiöverskridande grupp som ser över hur framtida val ska organiseras. Revisioner av genomförda val, och som ändå inte kan ändra valresultatet, är fullständigt kontraproduktiva om man vill ena landet. Det är de som propsar på dessa audits som ökar polariseringen. De inser inte ens att ska en audit ha någon som helst chans att få förtroende så kan man inte anlita företag som Cyber Ninjas, där VD redan i november var tvärsäker på att fusk förekommit (dvs, revisionen här görs av ett företag som kommer lida avsevärd skada om man inte hittar fusk; det gör resultaten icke-trovärdiga redan innan revisionen ens startat). Vill man för framtida bruk göra den här typen av undersökningar, bör man anlita den akademiska kunskapen vid något universitet som får göra en analys baserad på vetenskaplig metodik. Dessutom så är det aldrig den anklagades skyldighet att bevisa sin oskuld, det är alltid den som framför en anklagelse som har bevisbördan.

Kina håller på att springa om USA som världens mäktigaste stat, det är helt korrekt. Observera dock att Kina aldrig har flyttat fram sina positioner så mycket på så kort tid som man gjorde under Trumps fyra år som president.
2021-07-28, 16:18
Medlem
susets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Anledningen till att så många tror att det fuskats är givetvis Trump-sidans propaganda för att det fuskats. Hur många som tror att det fuskats innan Trump började trumma ut budskapet är det ingen som vet. Det har bedrivits en sorts "reklamkampanj" för fusk-teserna. Den har uppenbarligen varit ganska framgångsrik. Men därför är siffrorna över hur många som tror på fusket inte så intressanta.

Vill man hålla folket samman så ska man inte hålla på att riva i valresultat snart ett år efter valet. Det är sådant som river upp sår. Vill man ena landet så lägger man 2020 bakom sig och eventuellt tillsätter en partiöverskridande grupp som ser över hur framtida val ska organiseras. Revisioner av genomförda val, och som ändå inte kan ändra valresultatet, är fullständigt kontraproduktiva om man vill ena landet. Det är de som propsar på dessa audits som ökar polariseringen. De inser inte ens att ska en audit ha någon som helst chans att få förtroende så kan man inte anlita företag som Cyber Ninjas, där VD redan i november var tvärsäker på att fusk förekommit (dvs, revisionen här görs av ett företag som kommer lida avsevärd skada om man inte hittar fusk; det gör resultaten icke-trovärdiga redan innan revisionen ens startat). Vill man för framtida bruk göra den här typen av undersökningar, bör man anlita den akademiska kunskapen vid något universitet som får göra en analys baserad på vetenskaplig metodik. Dessutom så är det aldrig den anklagades skyldighet att bevisa sin oskuld, det är alltid den som framför en anklagelse som har bevisbördan.

Kina håller på att springa om USA som världens mäktigaste stat, det är helt korrekt. Observera dock att Kina aldrig har flyttat fram sina positioner så mycket på så kort tid som man gjorde under Trumps fyra år som president.

Propaganda kan per definition endast komma från de med makten, vilket demokraterna för tillfället har.
2021-07-28, 16:19
Medlem
Citat:
Propaganda kan per definition endast komma från de med makten, vilket demokraterna för tillfället har.

Aha, du pratar om statspropaganda och annan propaganda. Ja, båda kan finnas!
2021-07-28, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
), det är åt häcklefjäll och juridiskt ytterst tvivelaktigt. Jag antar att en del av dessa MAGA-republikaner har efterräkningar att vänta för det där.

Jag menar på att GOP inte kan vinna i Arizona längre. Och att de i mars inför Högsta Domstolen tog till det sista knepet de har för att bibehålla makten i en sista valcykel

Citat:
“What’s the interest of the Arizona RNC in keeping, say, the out-of-precinct ballot disqualification rules on the books?" Justice Amy Coney Barrett asked, referencing legal standing.

“Because it puts us at a competitive disadvantage relative to Democrats,” said Michael Carvin, the lawyer defending the state's restrictions. “Politics is a zero-sum game. And every extra vote they get through unlawful interpretation of Section 2 hurts us, it’s the difference between winning an election 50-49 and losing an election 51 to 50.”

The response was a remarkable moment at a pivotal time for voting rights: state Republicans have advanced a spate of restrictive voting bills in the wake of former President Donald Trump's loss and monthslong attack on mail-in voting. Advocates have warned that fighting discriminatory election laws is increasingly difficult, too, since the Supreme Court gutted Section 5 of the Voting Rights Act in 2013.

Section 2 syftar på att kasta röstsedlar som lämnats in i "fel" valkontor.
Och Section 1 ger Republikaner rätten att stänga ner valkontor under pågående val. Så på så sätt kan väljare med rätt åsikt aldrig få sin röst räknad.

När till och med GOP tvingas erkänna att de inte kan vinna i ett rättvist val,då är det bara att acceptera verkligheten. Vi bevittnar just nu det republikanska partiets uppgång och fall. Och det glädjer mig enormt.
2021-07-28, 16:22
Medlem
Citat:

Vems definition?
2021-07-28, 16:57
Medlem
Citat:
Vi bevittnar just nu det republikanska partiets uppgång och fall. Och det glädjer mig enormt.

Glädjer dock inte mig. Jag beklagar den utveckling Trump (främst är det han) lett in Republikanerna på. Men jag hoppas att partiet överlever. Och jag tror - och hoppas - att de kan göra det, om de bara kan frigöra sig från Trumps inflytande och återfå den etiska och moraliska kompass som präglat partiet tidigare, inte minst under Reagan-åren.
2021-07-28, 17:03
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Japp, att genomföra auditen är lagligt trots att det är utan bevis på att något brott ens kan misstänkas. Om polisen ska söka efter en stulen sak krävs någon misstankegrad. Det krävs tydligen inte vid en autdit i Arizona. Tänka sig!
Du menar alltså, på fullaste allvar, att det inte finns några misstankar om valfusk? Du behöver nog inte citera mig i framtiden. Maken till verklighetförnekelse får man leta efter!

Jag tror dessutom du är lite underlig i huvudet när du menar att det inte ska genomföras några audits innan bevis för valfusk hittats. Förstår du själv varför det är en utvecklingsstörd åsikt?
2021-07-28, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Glädjer dock inte mig. Jag beklagar den utveckling Trump (främst är det han) lett in Republikanerna på. Men jag hoppas att partiet överlever. Och jag tror - och hoppas - att de kan göra det, om de bara kan frigöra sig från Trumps inflytande och återfå den etiska och moraliska kompass som präglat partiet tidigare, inte minst under Reagan-åren.

USA behöver en stark opposition.Speciellt ett med konservativ politik som ser till så att Demokraterna tvingas förhandla om allt och nå kompromiss. Republikanerna är dock inte detta parti eftersom de nu övergivit verkligheten och låter en enda person diktera vad som är sanning eller falskt.
Jag hoppas att Donald Trump lyckas med sin plan att fullkomligen krossa det republikanska partiet så att ett nytt parti stiger upp ur askorna.

Vägen dit är 2 faldig
1)Anklaga Demokrater för valfusk
2) Dränera partiets kassor och sedan kräva att alla framtida donationer går till Ledaren och ingen annan
2021-07-28, 18:07
Medlem
Citat:
USA behöver en stark opposition.Speciellt ett med konservativ politik som ser till så att Demokraterna tvingas förhandla om allt och nå kompromiss. Republikanerna är dock inte detta parti eftersom de nu övergivit verkligheten och låter en enda person diktera vad som är sanning eller falskt.
Jag hoppas att Donald Trump lyckas med sin plan att fullkomligen krossa det republikanska partiet så att ett nytt parti stiger upp ur askorna.

Vägen dit är 2 faldig
1)Anklaga Demokrater för valfusk
2) Dränera partiets kassor och sedan kräva att alla framtida donationer går till Ledaren och ingen annan

En bättre lösning är förstås partisprängning varvid Trump och hans fascister (inklusive en stor del av Tea Party's rester) tvingas starta eget. Stabil organisation har aldrig varit Trumpgängets starka sida, och om de inte längre kan åka snålskjuts på "vanliga" republikaner så är de i längden chanslösa mot demokraterna på de flesta håll. Jag skulle tro att den kommande skandaliseringen av Trumps och hans familjs offentliga image, deras förflutna, nya skandaler från Trumps presidentår osv kommer att göra det allt mer omöjligt för GOP att behålla honom som galjonsfigur och Ledare.
2021-07-28, 18:54
Medlem
Nixters avatar
Karen Fann, Senatsöverhuvud i Arizona förklarar nästa steg mot Arizonas DECERTIFIERING.

1. Maricopa är nyss subpoenade att lämna över routers
2. Dominion är nyss subpoenade att lämnade över alla detaljer om maskinerna.

"The walls are closing in on the cheaters".

Artikel:
https://nationalfile.com/arizona-karen-fann-explains-path-to-decertification-of-2020-election-results-warrants-for-maricopa-c ounty/

steg för steg mot sanningen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in