2021-07-28, 18:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Fråga, tror du att du kommer till next level gällande ditt medvetande, dvs att inse att den information du "valt" inte nödvändigtvis är den som är "gängse" "rätt".

I nuläget KAN-DET-INTE-BLI-MER oviss data, yet hävdar du saker vara axiom.

Är det en Svensk folksjukdom d hära surrande vid masten lol.

Noll nyansering eller ödmjukhet inför ett av historiens mest osäkra kunskapslägen.

Istället små läger som påståenden bombar varandra, där missilerna skjuts pga avståndet.

Medans om de skulle närma sig varandra och använda hjärnan samt nyansera det samlade kunskapsläget - kunna samtala om lägets ovisshet.
Läs vad jag skriver här. Det summerar allt och jag skämtar inte:

(FB) Frankrike inför hårdare krav på vaccinering

Åter till topic!
Citera
2021-07-28, 18:11
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Det här handlar bara om att ni vill att alla ska göra samma misstag som ni. Om ni faller så ska alla falla med er.

Tyvärr. Kommer inte att hända.
Jag och snart 80-90% av svenska folket tycker annorlunda.

För det är tyckande du kommer med, inte vetenskap.

Och det är iofs inget att skämmas över att man tycker som dig.
Citera
2021-07-28, 18:12
Medlem
Blir bara mer och mer som stämmer vaccinet.
http://mss.lege.net/statements/Info_om_Tribunal_med_Dr__Reiner_Fullmich.html
Citera
2021-07-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Om man tittar på antal döda per 100 000 invånare per månad, statistik från SCB visar 2020 en lägre siffra i augusti, september och oktober i jämförelse med åren tidigare bakåt till 2015 (undantaget året 2019 i juli), annars är siffrorna för antalet döda per 100 000 invånare lägre pandemiåret 2020 i augusti, september och oktober än tidigare år sedan 2015.

Här kan du finna uppgifterna, titta under fliken Tabell 11:

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/tabell-och-diagram/preliminar-statistik-over-doda/

Døde Per 100.000 siger ingenting om Coronas indflydelse på antallet af døde Per 100.000 i sommermånederne, men derimod noget om indvirkningen af restriktioner, som for eksempel social distancering, hjemmearbejde og håndhygiejne, i sommermånederne hvor de første varianter af Corona var de dominerende.

De eneste dødstal man behøver at bekymre sig om er de dødsfald som relaterer til smitte med Corona, sommer og vinter.
Citera
2021-07-28, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Blir bara mer och mer som stämmer vaccinet.
http://mss.lege.net/statements/Info_om_Tribunal_med_Dr__Reiner_Fullmich.html

Ja advokatbranchen vejrer morgenluft - Big business.
Citera
2021-07-28, 18:27
Medlem
Fhm i usa rekommenderar nu att även vaccinerade ska bära mask inomhus.

Andledningen till ändrade riktlinjer ska vara ny info om hur delta sprider sig bland vaccinerade.

Nån som rotat eller kan rota fram mer specifikt om detta?

Förmodligen flera vaccinerade som blivit sjuk.
Citera
2021-07-28, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Samma här!
Toppen!
Citera
2021-07-28, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Andledningen till ändrade riktlinjer ska vara ny info om hur delta sprider sig bland vaccinerade.

Var inte ett av incitamenten för att ta vaccinen att man skulle slippa ha masker? Hahaha. Många har blivit fullkomligt rövknullade av vaccinbolagen - de börjar förstå detta nu.
Citera
2021-07-28, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det finns inget där som säger att combon vaccination + genomgången sjukdom är sämre.

Läs om, läs rätt!

Den första studien säger bara att naturlig immunitet efter sjukdom ger ett bättre skydd än vaccin. Och man pratar procenttal här också vilket kan bli förvirrande för en del uppenbarligen.

Dessutom som jag försöker förklara för er ärthjärnor här är det troligtvis så att de vaccinerade inte utvecklar allvarlig sjukdom tack vare vaccinet.

Experterna är dessutom inte eniga när det gäller det förstnämnda här. Det är inte jag heller då det har visat sig variera ganska så rejält när det gäller antikroppar efter genomgången sjukdom där vissa få inte utvecklar några alls eller att de försvinner efter en kort tid. Kvar blir då bara T-celler. Min övertygelse är därför att immuniteten varierar från mycket god i vanliga fall till sämre i vissa fall. Hursomhelst bör man vaccinera sig ändå.

Det är nog du som behöver läsa igen. Det som framgår, vilket är exakt vad jag påstod, är att de som vaccinerat sig trots genomgången sjukdom INTE löpte mindre risk att smittas igen. Alltså gjorde vaccinet ingen märkbar skillnad. Hur svårt är det att förstå? Jag har ju citerat slutsatsen till och med. Förstår du inte Engelska eller kan du inte räkna?

95% genomgången sjukdom + vaccin -> 16 återinfektioner
5% genomgången sjukdom utan vaccin -> 1 återinfektion.

Som du då förstår kan man knappast påstå att vaccinet skyddade mot återinfektion utifrån den datan. (16/95 vs 1/5)

Sida 41-43
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1001358/Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_18.pdf# page44

Att vaccinera sig efter genomgången sjukdom är som att använda stödhjul när man cyklar trehjuling i 10 km/h. Skulle dock inte förvåna mig om du redan gör det.
Senast redigerad av hasse3344 2021-07-28 kl. 18:34.
Citera
2021-07-28, 18:32
Medlem
Ännu mer antikroppar från en booster är ju säkert bra när de antikroppar som vaccinen gav inte funkade. Låt oss upprepa samma misstag en gång till och hoppas på ett annat resultat.

Boostern ska alltså ge specifika antikroppar mot delta-mutationen på spikproteinet. Istället för att göra ett vaccin som ger immunitet mot hela viruset. Planen är klar:

This is far from the first time a third shot has been put into the conversation. In February, Pfizer CEO Albert Bourla said fully vaccinated individuals — those who received both doses of the Pfizer vaccine — would likely need another shot,

“We believe that the third dose will raise the antibody response 10- to 20- fold,” Bourla told NBC’s Lester Holt at the time.

“Every year, you need to go to get your flu vaccine,” Bourla said. “It’s going to be the same with COVID. In a year, you will have to go and get your annual shot for Covid to be protected.”

Hörde ett sprutluder utanför vårdcentralen:

-Y’all got anymore of that vaxx?
Citera
2021-07-28, 18:37
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det går säkert att hitta någon som sagt, men det är inte så jag förstått det.

Nan kan sprida viruset, men i mindre mängd och under kortare tid eftersom immunförsvaret bekämpar viruset och man är sjuk under kortare tid.

Jag misstänker att den mycket mera smittsamma deltavarianten gör att även vaccinerade kan smittar mera.
Precis så har jag uppfattat det. Antikropparnas verkan stoppar förvisso inte att man kan bli smittad av viruset, men att man sprider det i mindre omfattning. Det kan i sin tur medverka till att man inte känner några symptom eller förstår att man bär på viruset och risken är stor att man går för nära andra och sprider smittan trots att man är vaccinerad.

Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Varför fick vaccinerade sluta bära munmask osv annars? För att det påstods att vaccinet inaktiverar viruset. Efter tester visar det sig nu att vaccinerade bär på lika mycket virus som ovaccinerade. Dessutom innebär detta att vaccinet inte stoppar mutationer heller. Så vaccinpass saknar vetenskaplig och medicinsk grund.

Frågan var alltså "Vem har hävdat att vaccinerade inte kan sprida viruset?"
Citera
2021-07-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

CDC sade plötsligt i maj att nu kan alla som vaccinerat sig sluta bära mask. Om du är ovaccinerad måste du däremot bära mask.

Inom en vecka bar i princip ingen mask trots att över 50% fortfarande var ovaccinerade.

Jag förstod direkt att smittan skulle öka igen och fortsatte själv att bära mask. Och mycket riktigt ökade smittan med typ 50% per vecka och nu när det börjar bli ohållbart i bland annat Missouri, Louisiana, Florida och Mississippi pudlar slutligen CDC.

De skyller på ”nya data” för att rädda ansiktet. De gjorde ett misstag helt enkelt och trodde att plattjordarna/pestråttorna skulle följa instruktionerna och behålla masken på eller vaccinera sig. Men för oss cyniker var det uppenbart från början precis vad som skulle hända dvs att de första som skulle ta av sig masken skulle vara de ovaccinerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in