2021-07-28, 14:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vet inte faktiskt, men det kan absolut finnas de som fortsätter att vaccinera sig av psykologiska orsaker.
De som hela tiden sagt nej till vaccin mot covid-19 kommer troligen att fortsätta säga nej, det har du säkert rätt i.

Jag gör som jag vill!
När corona är en ofarlig säsongsinfluensa finns det väl ingen anledning att vaccinera sig om man inte tillhör någon riskgrupp eller bara har lust att slippa bli sjuk.

När kommer covid vara en ofarlig säsongsinfluensa menar du? Är det om några år när viruset muterat till ett influensavirus och både smittograden och dödligheten sjunkit?
Citera
2021-07-28, 14:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Ni som inte vaccinerat er, fundera noggrant på vad ni ska göra. För er som haft covid, ni har ett superstarkt skydd, vaccinering utgör snarare en risk att ni försämrar ert immunförsvar. Ni som inte haft covid bör ställa risk mot nytta. Om ni blir smittade så löper ni ~0,1% risk att dö, då är riskgrupper inkluderade och jag räknar med att ni som läser här är under 70 år. Om ni inte är i riskgrupp så är risken att dö mycket mindre än 0,1%. Efter infektion så får ni 99% skydd.
.

Nej, absolut ingenting pekar på det. Låter som något du har hittat på.
Citera
2021-07-28, 14:39
Medlem
Fauci säger nu att mängden virus i slemhinnorna hos fullvaccinerade med genombrottsinfektion är samma som hos ovaccinerade. För att ett vaccin ska ha någon effekt så måste det minska virusmängden, det är själva poängen med vaccin-att virusbildning hämmas.

Ni fattar vad detta betyder? Vaccinet fungerar inte alls på delta. Om det inte minskar den virala lasten alls så minskar det inte allvarlig sjukdom och död heller.
Citera
2021-07-28, 14:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Du vet precis vad jag menar - dessa 99% hade dött av troligtvis underliggande sjukdomar och hög ålder ändå, så att de var ovaxxinerade hade troligtvis inte gjort någon skillnad...

Enligt socialstyelsen har varje avliden person förlorat 10 år i snitt så nog sjutton har vaccinen betydelse.
Citera
2021-07-28, 14:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Frågan som ingen svarat på, hur snabbt kan vaccin x uppgraderas och sen snabb-distrubueras runt världen för att klara en beräknad mutationscykel på 9mån-1 år är fortfarande obesvarad.
Ett nytt vaccin går ju sannolikt fortare att få fram än det första.
Det har vid upprepade tillfällen nämnts runt sex månader fron det att den genetiska koden finns tillgänglig, men sedan ska vaccinet produceras och distribueras också.

En mutationscykel på 9 till 12 månader förstår jag inte.
Det finns ju redan ett flertal livskraftiga mutationer med olika egenskaper och viruset muterar ständigt så länge någon är smittad.
Citera
2021-07-28, 14:40
Medlem
0 eller 1 döda /dag fortsatt. Snälla, låt oss kollektivt släppa denna farsen nu.
Citera
2021-07-28, 14:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det är detta ni kommer få läsa om några år när hemligheterna om biverkningar släpps även i era sosse media.

Till dess får du vara lyckligt ovetande.

Vilka hemliga biverkningar tror du vi får se om några år? Du verkar insatt så...
Citera
2021-07-28, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
När kommer covid vara en ofarlig säsongsinfluensa menar du? Är det om några år när viruset muterat till ett influensavirus och både smittograden och dödligheten sjunkit?

ingen aning men om vi tar USA som exempel.

De ligger nu på runt 250 dödsfall i snitt om dagen. Om det fortsätter med såna dödssiffror hela tiden så blir det runt 90.000 dödsfall om året.

CDC uppskattar att 25-65.000 dör varje år i influensa.
Citera
2021-07-28, 14:44
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Har de? Var/när/hur kan man läsa om det? Rent spontant så låter det som en klassisk fulcitering/aktiv misstolkning eller direkt påhittat, men det vore intressant med en källa så det går att avgöra om det faktisk skulle vara korrekt information.

Rent spontant tänker jag mig att det lär vara tillräckligt stor skillnad mellan covid och influensa att man måste misslyckas rätt rejält med programmeringen av PCR-testen för att inte kunna särskilja de två.

Självklart är det så, de siffror som visar smittspridningen är ganska intetsägande (och därmed också annan statistik relaterad till covid som dödsfall, mortalitet och vaccinernas effektivitet), det är känt sedan länge nu att PCR-testerna ej är tillförlitliga, det är bara att söka lite efter information om Kary Mullis och fördjupa sig lite i hur testerna fungerar, vad Kary själv har sagt om dem samt hur de fungerar, vad de egentligen visar, hur antalet cykler testerna körs har betydelse.

Nu verkar det dock vara så att CDC själva underkänner testerna och deras legitimitet, PCR-testerna har också liksom vaccinerna endast Emergency Use Authorization (EUA), de är alltså också nödgodkända:

Citat:
After more than a year of committing scientific fraud to push false “positives” via PCR testing, the CDC has announced it is withdrawing the RT-PCR Diagnostic Panel on December 31st of this year:

After December 31, 2021, CDC will withdraw the request to the U.S. Food and Drug Administration (FDA) for Emergency Use Authorization (EUA) of the CDC 2019-Novel Coronavirus (2019-nCoV) Real-Time RT-PCR Diagnostic Panel, the assay first introduced in February 2020 for detection of SARS-CoV-2 only. CDC is providing this advance notice for clinical laboratories to have adequate time to select and implement one of the many FDA-authorized alternatives.

The use of PCR tests for covid illness diagnosis is a global scientific fraud, since no PCR instrument can produce quantitative results that might indicate a specific viral load. Yet this CDC-approved testing protocol was relied on to fabricate the “casedemic” illusion which pretended that hundreds of millions of people around the world were infected with covid.

https://www.naturalnews.com/2021-07-25-cdc-withdraws-fraudulent-pcr-testing-protocol-used-to-falsify-covid-positives.html

07/21/2021: Lab Alert: Changes to CDC RT-PCR for SARS-CoV-2 Testing

Citat:
CDC encourages laboratories to consider adoption of a multiplexed method that can facilitate detection and differentiation of SARS-CoV-2 and influenza viruses.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-07-28 kl. 14:48.
Citera
2021-07-28, 14:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
ingen aning men om vi tar USA som exempel.

De ligger nu på runt 250 dödsfall i snitt om dagen. Om det fortsätter med såna dödssiffror hela tiden så blir det runt 90.000 dödsfall om året.

CDC uppskattar att 25-65.000 dör varje år i influensa.

Och det är med alla restriktioner och åtgärder på plats. Tänker du att siffran kommer att vara densamma om man öppnar upp allt igen och släpper på alla restriktioner och åtgärder?
Citera
2021-07-28, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Enligt socialstyelsen har varje avliden person förlorat 10 år i snitt så nog sjutton har vaccinen betydelse.

Ja, du får förlåta mig men vad Socialstyrelsen gissar sig fram till har jag ingen lust att låta påverka mig...
Citera
2021-07-28, 14:48
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja, det är ju i alla fall en trolig utveckling enligt vad som brukar hända vad jag förstår, men man vet ju inte hur detta coronavirus kommer att utvecklas.

Jag tror att smittsamheten kommer att öka och dödligheten minska.
Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring.
C Darwin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in