2021-07-28, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Det är ingen som misskrediterar tusentals rapporterande läkare här. Misstänker de att en indikation kan vara en biverkning så rapporterar de. Det behöver inte vara en konstaterad biverkning. Registret är och förblir misstänkta biverkningar, inte konstaterade. Det är bara militanta antivaxxare som som drar slutsatser ur inga data alls.

Det finns inga rutiner på att rapportera in biverkningar inom sjukvården. Det gäller ALLA läkemedel, inte bara vaccinet. Du måste SJÄLV rapportera in biverkningar, ingen kommer att göra det åt dig.
2021-07-28, 12:52
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggare85
Jag tycker det är väldigt cyniskt av dig att inte respektera människor som får allvarliga, fysiska konsekvenser av ett nödgodkänt vaccin, som inga myndigheter tar ansvar för dessutom. På din egen risk fram till 2023. Vidare, det är ganska korkat att helt och hållet utestänga möjligheten att det KAN vara ett vaccin som för vissa innebär farliga biverkningar, bara för att vissa spårar ur helt med ”alternativa teorier”.
Vilken aggressiv respons. Otrevligt att försöka kasta över dina egna problem på mig. Men du har nog tolkat mitt inlägg fel.

Självklart finns det biverkningar och självklart finns det folk som får t.ex. allergiska reaktioner och som faktiskt dör av vaccinet. Det är sorgligt för dom och dess nära.

Man får dock tänka att det är BETYDLIGT fler som dör av COVID-19 än från vaccinet. Och ja, i princip alla vaccin har biverkningar.

Något det inte är sorgligt för är folk som sitter här och sätter skräck med desinformation.

EDIT: Efter att läst om mitt tidigare inlägg så kan jag tänka mig att vissa tolkar det som väldigt cyniskt. Men det är ju självklart inte riktat mot dom som drabbas, utan mot personer som springer runt på stan och skriker att 1 av 9 dör som tar Pfizer t.ex.
Senast redigerad av Telepatisk 2021-07-28 kl. 12:57.
2021-07-28, 13:24
Medlem
Just angående långgående biverkningar är väl det som känns mest obetäkneligt med nya/nygamla vaccin: hur påverkar det foster, graviditet, barn till en vaccinerad moder, eller som nu diskuteras, mensrubbningar (fertilitetsrubbningar och hormonella rubbningar). Skulle ju behövas forskning minst ett år ur den aspekten.
2021-07-28, 13:58
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk

Man får dock tänka att det är BETYDLIGT fler som dör av COVID-19 än från vaccinet. Och ja, i princip alla vaccin har biverkningar.

Betydligt flera dör av influensa än av influensavaccin. Varför vaccinerar vi inte hela jordens befolkning med influensavaccin?

Citat:
EDIT: Efter att läst om mitt tidigare inlägg så kan jag tänka mig att vissa tolkar det som väldigt cyniskt. Men det är ju självklart inte riktat mot dom som drabbas, utan mot personer som springer runt på stan och skriker att 1 av 9 dör som tar Pfizer t.ex.

Säger verkligen någon att en av nio dör av Pfizers vaccin? Tex Pfizers skriver du så menar du alla covidvacciner då?

Alltså det skulle innebära många miljoner döda. Finns det verkligen folk som säger det eller hittar du bara på för att överdriva?
2021-07-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Hahaha hjärnkullerbyttorna ni shills går igenom för att vaccinet ska anses heligt.

"Kvinnor har oftare oregelbunden mens sen vaccinet kom"
Shill: Ja men det är helt naturligt från ett imperfekt vaccin som är perfekt.

Hjärnkullerbytta hos mig? Möjligt, men inte på det sätt du vill få det till.

Bristande läsförmåga hos dig? Uppenbarligen.

Om det är så att "Kvinnor har oftare oregelbunden mens sen vaccinet kom" så är det troligen en biverkning. Det är precis det jag har försökt få dig att förstå

Problemet är att det inte räcker med att enskilda kvinnor upplever det så, det krävs att man tittar på gruppnivå för att kunna avgöra om det är oftare än vanligt. Det räcker inte heller att sammanställa en bunt människor som upplever samma sak.

Men som sagt - bra att du fick med meningen "oftare än vanligt", det är liksom den springande punkten kring ALLA eventuella biverkningar.

Citat:
Jag tycker det är väldigt cyniskt av dig att inte respektera människor som får allvarliga, fysiska konsekvenser av ett nödgodkänt vaccin, som inga myndigheter tar ansvar för dessutom. På din egen risk fram till 2023. Vidare, det är ganska korkat att helt och hållet utestänga möjligheten att det KAN vara ett vaccin som för vissa innebär farliga biverkningar, bara för att vissa spårar ur helt med ”alternativa teorier”.

Att saker KAN vara en biverkning måste man vara öppen för. Men man måste också vara öppen för att saker inte nödvändigtvis är biverkningar. Allt som inträffar i närtid till vaccination är inte en biverkning, något som verkar vara svårt att acceptera för många. Saker inträffar helt naturligt hela tiden och dessa saker kommer även att helt naturligt inträffa i närtid till vaccineringen.

Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag håller med dig här men jag vill bara tillägga att innan vi har rett ut vad av allt som kommit fram som verkligen har med vaccinerna att göra och vad som inte har det samt innan vi verkligen vet vad vaccinerna kan ha för effekt på längre sikt så kan vi inte massvaccinera för övrigt friska personer för att vaccinera hela jordens befolkning.

Jag minns inte vad den herren heter nu men det var en herre som under sin podcast ringde runt till olika personer hos socialstyrelsen och på läkemedelsverket.

Ingen hade någon aning om någonting och ingen verkade då ens utreda rapporterna som kom in om biverkningar och döda (det var då över 40.000 inrapporterade biverkningar).

Varför verkar det finnas en ovilja att gå till botten med rapporterna om biverkningar och avlidna?

Det kanske är lite mycket begärt att alla ska veta vem/vilka som jobbar med att hålla koll på biverkningar. Socialstyrelsen och läkemedelsverket lär ha en hel del medarbetare som knappast har stenkoll på avdelningar de inte jobbar på eller med. Så är det i alla fall på mitt jobb. Samtidigt är det antagligen inte speciellt svårt ifall man vänder sig till deras generella kontaktnummer, ifall någon avdelning sysslar med sådant så bör de ha koll på vart man ska vända sig.
2021-07-28, 14:29
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Vilken aggressiv respons. Otrevligt att försöka kasta över dina egna problem på mig. Men du har nog tolkat mitt inlägg fel.

Självklart finns det biverkningar och självklart finns det folk som får t.ex. allergiska reaktioner och som faktiskt dör av vaccinet. Det är sorgligt för dom och dess nära.

Något det inte är sorgligt för är folk som sitter här och sätter skräck med desinformation.

Det fetade. Jag hoppas att du har rätt. Men jag väntar ett tag till. Det finns gott om varnande exempel. Neurosedyn, östrogen, Franska skandalerna, Pandremix för att ta dom som skett under min livstid.

EDIT
Vad jag syftar på med östrogen. Nurses health study som "påvisade" att östrogen var bra som tillskott, men i verkligheten ökade risk för bröstcancer.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC117851/
Senast redigerad av persona.von.grata 2021-07-28 kl. 14:34.
2021-07-28, 14:33
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Just angående långgående biverkningar är väl det som känns mest obetäkneligt med nya/nygamla vaccin: hur påverkar det foster, graviditet, barn till en vaccinerad moder, eller som nu diskuteras, mensrubbningar (fertilitetsrubbningar och hormonella rubbningar). Skulle ju behövas forskning minst ett år ur den aspekten.
De kliniska studierna med rekordmånga testpersoner startade ju för ett drygt år sedan. Testpersonerna följs ju upp löpande och hittills har ju ingen farlig biverkning av mängd dykt upp.
2021-07-28, 14:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Kan du förklara varför de inte köar på våra akutmottagningar då? Nyhetsreportagen skulle vara många.

Men det är kanske en cover-up. Vad vet jag?
2021-07-28, 14:48
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Betydligt flera dör av influensa än av influensavaccin. Varför vaccinerar vi inte hela jordens befolkning med influensavaccin?
Jag håller med om att vaccineringen är väldigt överdriven. Folk under 30 bör ju inte "behöva" vaccinera sig. I nuläget är det väl äldre och folk i riskgrupper som tar influensavaccin?
Citat:
Säger verkligen någon att en av nio dör av Pfizers vaccin? Tex Pfizers skriver du så menar du alla covidvacciner då?

Alltså det skulle innebära många miljoner döda. Finns det verkligen folk som säger det eller hittar du bara på för att överdriva?
Det är ingen överdrift. Jag har träffat en som påstått detta. Men han poängterade att det bara gällde Sverige och inte i USA. Absurt ja.
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Det fetade. Jag hoppas att du har rätt. Men jag väntar ett tag till. Det finns gott om varnande exempel. Neurosedyn, östrogen, Franska skandalerna, Pandremix för att ta dom som skett under min livstid.

EDIT
Vad jag syftar på med östrogen. Nurses health study som "påvisade" att östrogen var bra som tillskott, men i verkligheten ökade risk för bröstcancer.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC117851/
Jag ville också vänta ett tag till, men det har blivit någon form av vaccin-elitism (vilket jag ogillar) så jag tog det ändå.

Jag förstår din poäng, men samtidigt är det svårt att jämföra. Pandremix skulle ju kunna vara ganska likt, fast samtidigt så har jag läst att många av dom som fick narkolepsi har anlag för det och att vaccinet var en utlösande faktor. Men det kanske inte stämmer.

EDIT: Känns som det värsta som skulle kunna hända är fosterskador och sånt. Annars finns det väl i princip inget vaccin som orsakat sjukdomar senare i livet (vad man vet om)?
Senast redigerad av Telepatisk 2021-07-28 kl. 14:52.
2021-07-28, 14:49
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Det vaccineras ganska friskt mot influensa. Så här såg det ut i USA 2019:

Citat:
flu vaccination coverage for the U.S. population during the 2019–20 flu season. Vaccination coverage with ≥1 dose of flu vaccine was 63.8% among children 6 months through 17 years, an increase of 1.2 percentage points from the 2018–19 flu season, and flu vaccination coverage among adults ≥18 years was 48.4%, an increase of 3.1 percentage points from the prior season. Half (51.8%) of persons six months and older were vaccinated during the 2019–20 season
2021-07-28, 14:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
One does not simply,

1.

Inject new alien technology nanocapsules into peoples muscles. Saying "chill bro those trillions of nanocapsules gonna stay right there in the muscle". Its never been used before, but risk/use says ok to go, repeat ok to go. Then only 25% of these trillions of capsules stayed in the muscle, the rest continued through peoples bloodstream, slowing down -clutting in capillary veins.

2.

List side effects that could be sign of ongoing thrombosis dismissing all as "normal". Get that?

3.

Draw zero parallels between side effects and symtoms of ongoing thrombosis. Although medical journals are written on the issue of thrombosis in all test mice when using mRNA vaccin for Sars-Cov as early as 2017.

Continuously list these side effects which all together sings -"we are the thrombosis -we are the world, then say : "look we listed all these "normal side effects" - see, other people have them too - its normal motherfucker" Here come take jab 3,4,5,6,7,8,9,10.

3.

Completely downgrading all of the body's signals to say something is alarmingly wrong

What have you -Ignoring symptoms of ongoing blood clots like migraine/nausea/, what the hell, even clear cases of bloodclots are dismissed as - "not a sign that its the vaccine that causes these blood clots.

Like all bodies - all over the world - only approved "warning signs" were instant death. WTF.

-"Well ahem When so many people are given these vaccines, we will of course see serious side effects"

Side effects Info war.

And they srsly wanna approve this seppuku russian roulette Bruce Willis shit for use in children

Common side effects of an alien vaccine.

Its like saying well go shake hand w the aliens, they got 500v and toxic slime in their tentacles, there will be some side effects, but theyre normal.

Heres 2 videos of Lemmings jumping of a clip :

https://www.youtube.com/watch?v=YNZ_K14iT-Q

https://www.youtube.com/watch?v=0FPYp8k619g

Haha, info war och alien vaccine? Är du på lyset redan?
2021-07-28, 15:19
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det vaccineras ganska friskt mot influensa. Så här såg det ut i USA 2019:

Det är inte vaccin i allmänhet de oberoende experterna varnar för utan endast dessa nya otestade vaccin. Bra information att ha med sig om man ska ge sig in i debatten och berätta för andra människor hur de ska agera i relation till riskerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in