Citat:
Ursprungligen postat av
RiverStyx
Det viktiga är inte vad siffrorna säger just nu, även om jag kan hålla med om att det är förbluffande hur många som verkar totalt verklighetsfrånvända. Det viktiga är vad som händer fram till nästa val och vilka frågor som kommer dominera dagordningen.
Jag tror de "hårda" frågorna kommer dominera och vi får en M-KD regering stödd av SD. L åker ur riksdagen. Huruvida Mp åker ur vete fan. De BORDE göra det men några skogsbränder och/eller översvämningar nästa sommar kan vara nog för att få plakatbärarbrigaden att svinga tillbaks till Mp ivrigt påhejade av media.
Jag tror du har fel här. Medias nya finare ankunge är C.
Man kastar MP likt F! I soptunnan för nu behövs dem inte. Stimmet har vänt och nu är det Annie och C som är det som är inne.
Starka borgerliga kvinnor, med olika universitetsutbildningar som vill ha Instagram liv, fina viner och resor runt om i världen.
Trendiga och framåt som slår näven i bordet mot patriarkatet.
Det finns 0 ödmjukhet mot någon annan, speciellt inte mot några män, vare sig etnicitet.
Måste säga Annie ändå spelade det snyggt att på 10 år byta ut hela sin väljarkår och nu stå med den absolut största partikassan.
Eskil med fingrarna kan se den nu tömmas till klapp från de få bönder som fortsatt är C.