2021-07-27, 21:34
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Också spärrad.

Finns det inte riktiga källor?

Inte spärrad för mig... Surfar du via nån operatör som censurerar?
Citera
2021-07-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Också spärrad.

Finns det inte riktiga källor?
Den funkar för mig iallafall...
Citera
Medlem
jymdjakets avatar
Fauci tycker man bör jämföra Sverige med t.ex. Norge och Danmark.

Citat:
Sir, with all due respect, you’re comparing apples and oranges, you should not be comparing Sweden with the United States, you should be comparing Sweden with demographically similar populations, like the Scandinavian countries such as Norway and Denmark.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Alltså, personligen har jag antaget att det har varit något konkret och uppenbart att just tvätta händerna för att få bort viruset runt den regionen.

Det är då lysande att Tegnell har skitet ur sig någon extremt ovetenskapligt som underlag till Sveriges strategi mot Corona

Men det är jättebra att få folk att fokusera på en meningslös åtgärd när man vill sikta på flockimmunitet via smitta. Så rätt smart 🤓
Citera
2021-07-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Den funkar för mig iallafall...

Finns det inte på youtube?

Eller någon annan riktig tjänst?

Om det är sant så måste det ju finnas på andra tjänster än de som är blockade?
Citera
2021-07-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Trams kan du dra i trådar för trams. Inte här. Tack och hej.

Det som den amerikanske läkaren visade i intervjun att 60% av hans patienter reagerade positivt på propp sensorn.
Men allt sånt här avfärdas ju som konspiration från vaccin vännerna. Det har vi vant oss vid nu.
Citera
2021-07-27, 21:46
Medlem
Tegnell vill inte ha "tvångsvaccinering", låter bra.
Citera
2021-07-27, 21:47
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Nä, trodde det var A och O att tvätta händerna i alla länder mer eller mindre. Har det framkommit någon vetenskaplig rapport att tvättning av händer är meningslöst mot Corona?

Link away som man säger.

Räcker CDC?

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/more/science-and-research/surface-transmission.html

CDC bedömer risken till en på 10000 om man varit kontakt med en yta som fått virus på sig.

”… Quantitative microbial risk assessment (QMRA) studies have been conducted to understand and characterize the relative risk of SARS-CoV-2 fomite transmission and evaluate the need for and effectiveness of prevention measures to reduce risk. Findings of these studies suggest that the risk of SARS-CoV-2 infection via the fomite transmission route is low, and generally less than 1 in 10,000, which means that each contact with a contaminated surface has less than a 1 in 10,000 chance of causing an infection 7, 8, 9. …”

https://www.nature.com/articles/d41586-021-00251-4
Citera
2021-07-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja, jag spenderar inte all min vakna tid till att vara rädd för vaccinet och läsa om de 0,0005% som får en viss biverkning. Men upplys mig gärna: gärna vilka biverkningar du syftar på, vilka vaccin det gäller och hur vanligt förekommande biverkningarna är.

Här lyssna och inta faktum.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.bitchute.com%2Fvideo %2FmwSwvlCHGdy4%2F

Dessutom har det visat sig på sistone att hjärtinflammation är en biverkning.
Citera
2021-07-27, 21:54
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Jag anser att munskydd är en bra komplettering till social distans och god hygien.

Vissa här inne tror att munskydd inte fungerar överhuvudtaget.

Lite skillnad där. Du behöver inte tro att det är den ultimata lösningen, men jag anser att det är en del av den.
Har du lyssnat på Fauci? Han har flipfloppat hela tiden och ändrar sig från den ena dagen till den andra. Ren jävla lögnmaskin den karln. Uppenbart är att masker inte gör någon nytta. Det är mer eller mindre belagt vid det här laget och datan mellan olika länder visar detta mer än tydligt. Det säger sig självt att billiga masker från Ica inte har någon effekt på respiratoriska virus. Nada, noll, zip
Citera
2021-07-27, 21:56
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Oh, really?

Vilken tid pratar jag om, eller påstår du att de aldrig har slarvat någon gång sedan pandemins början där borta?

Inte för att jag har några större förväntningar hos någon som använder ord som munblöja ska ha någon insikt över det hela.

Tycker inte man ska hitta på vad som helst (spanska ungdomar) bara för att försvara att munskydden, som det så fint heter, funkar. Bevisligen har de inte bidragit till något gott i Europa.

Vad gäller Asien så antingen dribblas det med statistiken eller så är folket där borta supermänniskor.
Citera
2021-07-27, 21:58
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Har du lyssnat på Fauci? Han har flipfloppat hela tiden och ändrar sig från den ena dagen till den andra. Ren jävla lögnmaskin den karln. Uppenbart är att masker inte gör någon nytta. Det är mer eller mindre belagt vid det här laget och datan mellan olika länder visar detta mer än tydligt. Det säger sig självt att billiga masker från Ica inte har någon effekt på respiratoriska virus. Nada, noll, zip

Jag struntar i masker eftersom det främst är karantän, smittspårning och nedstängningar som varit avgörande i länder med befolkningar som i snitt är smartare än svenskar, men t.o.m. jag fattar att du drog det där ur röven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in