2021-07-27, 20:27
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Förstår inte detta fokus på antikroppar. T-celler borde väga tyngre.

Varför sätts inte det i system tror du?

Ännu en kostnad för systemet. I vilket fall borde man kunna bekosta ett test själv och få sitt intyg utskrivet som får myndigheternas stämpel. Det borde inte vara så krångligt.

Men vänta, finns det inte länder som erkänner intyg om genomgången c19 + intyg på antikroppar för inresa. Jag tror det
Citera
2021-07-27, 20:28
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Förstår inte detta fokus på antikroppar. T-celler borde väga tyngre.

Varför sätts inte det i system tror du?

Då blir frågan: Hur mäter man T-celler?

Ifall jag har förstått det hela rätt, så finns T-cellerna i benmärgen. Där är dom inte lätta att komma åt. Eller är det jag som har missförstått någonting?
Citera
2021-07-27, 20:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Ännu en kostnad för systemet. I vilket fall borde man kunna bekosta ett test själv och få sitt intyg utskrivet som får myndigheternas stämpel. Det borde inte vara så krångligt.

Men vänta, finns det inte länder som erkänner intyg om genomgången c19 + intyg på antikroppar för inresa. Jag tror det

Fast t-celler behöver du bara göra en gång. Blir det så mkt dyrare med tanke på kostnaden för de opålitliga pcr-testerna.
Citera
2021-07-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Halmgubbar? I så fall missförstod jag det resonemang som du försökte föra.

Utöver dödsfall, sjukvårdsbehov av postcovid, så finns en annan mycket viktig aspekt av epidemin: Epidemins effekt på samhället

Ett argument brukar vara att skadeverkningarna på samhället hade kunnat undvikas genom att avstå från åtgärder mot epidemin. Jag tror inte på det argumentet. Jag tror att epidemin hade haft negativa effektet på samhället även ifall myndigheterna hade avstått från åtgärder.

Ja, men inte den här tråden. Ifall du vill fokusera på andra delar av livet än just Covid-19, så är den här tråden inte rätt plats för dig.

Naturlig immunitet i all ära. Men den har en stor nackdel: naturlig immunitet kräver att man genomgår infektion. Ifall man låter sig smittas av Kina-viruset för att uppnå naturlig immunitet, så blir man en del smittspridningen. Istället för att lösa problem, så gör man sig själv till en del av problemet genom att sträva efter naturlig immunitet.

Tyvärr kommer viruset fortsätta att spridas så idén om att stoppa det kan glömmas. Att vaccinera riskgrupperna minskar ju dödligheten med ca 90%. Då återstår två val utanför riskgrupperna.

1. Vaccinera dig mot en sjukdom som för flesta unga friska är mildare än influensan. Du blir beroende av big pharma. Du går med på att bli begränsad och utkastad om du inte fortsätter boosta dig. Vi fastnar i restriktioner och panik över nya varianter. Dessutom sprider du fortfarande smittan och bidrar till mutationer som tar sig förbi just vaccinet.

2. Du tar en risk ungefär lika stor som en influensa, vilket du utsatt dig för många gånger i livet redan. Du får ca 5-10 gånger bättre skydd mot covid och deltan enligt alla studier jag läst. Förmodligen ännu bättre långsiktigt. Du kan fortsätta röra dig fritt utan att fastna i ett beroende av big pharma. Om du blir smittad en andra gång trots allt är risken för allvarlig sjukdom minimal.

Jag valde 2 — jag tog kampen för mänskligheten och kan nu se på covid utanför bubblan.
Senast redigerad av hasse3344 2021-07-27 kl. 20:51.
Citera
2021-07-27, 20:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Då blir frågan: Hur mäter man T-celler?

Ifall jag har förstått det hela rätt, så finns T-cellerna i benmärgen. Där är dom inte lätta att komma åt. Eller är det jag som har missförstått någonting?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nasta-vecka-borjar-t-cellstestning-mot-covid-19

Är inte det ett vanligt blodprov ?

https://doktor.se/fakta-rad/t-cellstest-covid-19/
Citera
2021-07-27, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Vi har inte haft möjlighet att framställa vaccin i 3000 år... Hur tänkte du?

Kan du inte tänka själv?

Om vi tog fram ett vaccin för smittkoppor som tog död på sjukdomen efter att den härjar runt hos oss människor i 3000 år så kanske det var "the final version" vi hade.

Skulle vi göra samma sak med Covid 19 - låta den härja runt i världen i 3000 år så skulle nog Covid 19 också vara färdigmuterad.
Citera
2021-07-27, 20:41
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Hur vet du att det var det som spelade roll? Det fanns en uppsjö med åtgärder i båda länderna.

Det är väldigt väldigt svårt att slå isär allt som spelar roll för smittspridningen.

För man rapporterade just om hur den yngre generationen spanjorer hade svårt med att följa riktlinjerna med just munskydd under förra året.

Klart det är svårt, men det är ju inget argument för att man inte kan eller vill titta på det kan vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Du glömde en sak. Vaccin. Risken för att bli svårt sjuk eller avlida minskar radikalt för de som vaccinerar sig.

Man kan bli sjuk av vaccinet med. 60% av dom vaxade har fått diverse skador på blodkärl som är bestående.
Citera
Medlem
Citat:
Nu är även woke-drottningen Greta vaccinerad. Snacka om själviskt beteende. Hon borde skänkt bort sin dos till någon äldre person som tillhör riskgrupp i tredje världen.

Det behöver hon inte. Vi har överskott på vaccin i Sverige. Det räcker t o m till dig
Citera
2021-07-27, 20:42
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Varför har England beställt anticoagulants för 3750000000 pund

44827125000 sek

Svaret: vaxade är riktigt illa ute...............

Deadly Blood Clots Develop In 62% of People Receiving COVID Vaccine
https://banned.video/watch?id=60fde5939dd1a30f95d4741e

Intressant att alla jag känner är vaccinerade.
Några redan tidigt i våras.

INGEN har haft några som helst besvär..
Borde det inte ha visat sig någonting nu menar du?
Flertalet går på totala hälsokontroller var 3-6 månad. Och nej, dom heter inte Svensson och sitter i kassan på ICA, om du nu skulle ha synpunkt på att man inte går på kontroller så ofta..

Om 62% får blodproppar alltså.

Jävla pajas
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det kommer inte stoppa smittan hur som.
Tomma slag i luften.

Men den kommer minska smittan vilket är det viktigaste.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ändå kommer det fram nya biverkningar titt som tät.

Vilka biverkningar syftar du på och hur vanligt förekommande är dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in