2021-07-27, 13:25
Medlem
Jag har spanat på ett par olika Rolex i ett par år och varit lite insnöad på dessa två modeller (en 31 mm Datejust och en OP 31 mm) och nu när jag är redo att köra på så kan jag inte hitta nån av dem. Jag är inte super haj på klockor och känner att jag helst inte vill köpa online även om det från en AD.
Jag pendlar lite mellan olika länder och har precis börjat resa igen men det verkar vara helt omöjligt att hitta nya damklockor från Rolex som inte är pråliga.
Så ni som har superkoll på klockor. Vilka andra klockor för dam är minimalistiska, tidslösa, och håller värdet? Jag har testat några från Omega och Tudor men har inte fått nån riktig super känsla.
Jag älskar smycken från Cartier men tycker deras klockor är för pråliga.
Jag gillade priset på de två Rolex som jag har kollat på ($5000-8000) och vill stanna i dom ramarna.
Bör kanske nämna att jag har kollat ett gäng pre-owned AD men inte hittat de jag gillar.
Säg inte att jag skall vänta tills jag hittar en av dessa två igen för jag är rätt bitter att jag inte slog till för några år sedan.
Så är det nån som kan få mig ur boxen till att öppna ögonen lite för andra märken/modeller?
Och ni manliga klockälskare vilken klocka gillar ni på kvinnor? Jag behöver lite nytänk känner jag.
Citera
2021-07-27, 13:47
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theam79
Jag har spanat på ett par olika Rolex i ett par år och varit lite insnöad på dessa två modeller (en 31 mm Datejust och en OP 31 mm) och nu när jag är redo att köra på så kan jag inte hitta nån av dem. Jag är inte super haj på klockor och känner att jag helst inte vill köpa online även om det från en AD.
Jag pendlar lite mellan olika länder och har precis börjat resa igen men det verkar vara helt omöjligt att hitta nya damklockor från Rolex som inte är pråliga.
Så ni som har superkoll på klockor. Vilka andra klockor för dam är minimalistiska, tidslösa, och håller värdet? Jag har testat några från Omega och Tudor men har inte fått nån riktig super känsla.
Jag älskar smycken från Cartier men tycker deras klockor är för pråliga.
Jag gillade priset på de två Rolex som jag har kollat på ($5000-8000) och vill stanna i dom ramarna.
Bör kanske nämna att jag har kollat ett gäng pre-owned AD men inte hittat de jag gillar.
Säg inte att jag skall vänta tills jag hittar en av dessa två igen för jag är rätt bitter att jag inte slog till för några år sedan.
Så är det nån som kan få mig ur boxen till att öppna ögonen lite för andra märken/modeller?
Och ni manliga klockälskare vilken klocka gillar ni på kvinnor? Jag behöver lite nytänk känner jag.

Jaeger-LeCoultre Reverso har många snygga dammodeller, skall kolla lite och återkomma med förslag. Kolla själv på JLC så länge.
Citera
2021-07-27, 13:51
Medlem
https://www.blocket.se/annons/stockholm/rolex_yatchmaster_ladys/96609169 kan det vara något ?
Citera
2021-07-27, 14:16
Medlem
Tarrous avatar
Tycker att klassiska mellanstora herrklockor är snyggt på tjejer - t.ex en DateJust 36’a: LÄNK
Citera
2021-07-27, 14:19
Medlem
auruns avatar
DJ31 är helt rätt val. Du får nog ställa dig på väntelista och hoppas att du får tag på en inom ett år (ring alla AD's i Sverige).
Ingen AD säljer online för Rolex tillåter inte detta.
Citera
2021-07-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
DJ31 är helt rätt val. Du får nog ställa dig på väntelista och hoppas att du får tag på en inom ett år (ring alla AD's i Sverige).

Ja Datejust 31 two tone i roseguld kan se riktigt bra ut beroende på urtavla och smak.

Men behövs verkligen väntelista? Jag bor iofs utomlands men då jag besökt tre olika Rolex AD:s de senaste 6 månaderna har de alla haft åtminstone 3-5 Datejust dammodeller. Herrklockor däremot har varit omöjligt om man inte vill ha en Millgauss eller Cellini i princip.
Citera
2021-07-27, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Tycker att klassiska mellanstora herrklockor är snyggt på tjejer - t.ex en DateJust 36’a: LÄNK

Jag med men jag har så himla tunn vrist så det är tyvärr inte snyggt på mig.
Jag har testa 36 några gånger i hopp att det skall funka men nä tyvärr inte 😭.
Citera
2021-07-27, 15:10
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja Datejust 31 two tone i roseguld kan se riktigt bra ut beroende på urtavla och smak.

Men behövs verkligen väntelista? Jag bor iofs utomlands men då jag besökt tre olika Rolex AD:s de senaste 6 månaderna har de alla haft åtminstone 3-5 Datejust dammodeller. Herrklockor däremot har varit omöjligt om man inte vill ha en Millgauss eller Cellini i princip.
DJ31 i stål är superpopulär. Kö på den.
Andra TT-damdatejusts finns det gott om.
Citera
2021-07-27, 15:11
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theam79
Jag med men jag har så himla tunn vrist så det är tyvärr inte snyggt på mig.
Jag har testa 36 några gånger i hopp att det skall funka men nä tyvärr inte 😭.
Du bär väl inte klockor på vristen?
Citera
2021-07-27, 15:23
Medlem
Citat:

Det är mest troligt att jag kommer köpa klockan i USA eller Tyskland för där spenderar jag mest tid. Men är i Sverige nu och helt ärligt så har jag inte kollat så mycket i Sverige för jag har tänkt att om det är väldigt svårt att få tag på dem i USA så lär Sverige inte vara lättare. Men jag borde kanske lägga ner lite mer tid på det i Sverige?
Och du har nog rätt att AD inte säljer online men du kan hitta certified pre-owned klockor online på vissa finare butiker. Tex TheRealReal säljer pre-owned Rolex men det är en blandning mellan himmel och jord på kvaliteten.
Citera
2021-07-27, 15:25
Medlem
Som svar på originalfrågan så tycker jag Datejusts med rosa urtavla är fina på kvinnor. Gärna everose two tone också och 12 små diamanter på urtavlan om det går att hitta den kombinationen.

Min förra chef som var en väldigt sexig liten sak för sin ålder (40-någonting) och hon bar en sådan. Det gav både ett sofistikerat och kvinnligt intryck på samma gång.
Citera
2021-07-27, 15:26
Medlem
Citat:
Du bär väl inte klockor på vristen?

Haha! Antar att jag har en Dolph/Montazami/Victoria moment.. det heter kanske handled. Svenskan tryter ibland 😂.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in