2021-07-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nej. Men det hade inte spelat någon roll. Det här är en kulle jag är beredd att dö på. Punkt
Så din ståndpunkt innebär ingen uppoffring.
Citera
2021-07-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Kul gissning!
Du menar alltså att antikroppssvaret efter vaccin inte kommer från immunförsvaret?

Hur kom du fram till den slutsatsen?

Citat:
Vart kommer det så ifrån? Vad är det som aktiveras av vaccinet tror du?
Pungen kanske?

Hur kom du fram till den slutsatsen?
Citera
2021-07-27, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Man får bara hoppas att sprutludren vänder ilskan åt rätt håll, mot politikerna och läkemedelsbolagen. Då kan vi enas om vad problemet är.

Inte läst och hängt med här inne på ett tag.

Kan du förklara för mig vad problemet är som vi ska enas om?
Citera
2021-07-27, 11:40
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Nice, France
French hospital workers in Nice have decided to not give the vaccine any longer.

The powder keg is about to blow worldwide. You can sense it.

https://twitter.com/nderssonD/status/1419772936349749251

Citat:
PARIS (AP) — While most French health care workers are vaccinated against the coronavirus, a small but vocal minority is holding out. With infections exploding, a new law requiring them to get the shots is exposing the divide.

https://www.sfgate.com/news/article/Some-French-health-workers-resent-resist-16339272.php
Citera
2021-07-27, 11:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Då behöver du inte ens citera mig eller ta upp ämnet om du inte är intresserad och anser officiella källor som trams.

Dock så blir det inte mindre sant att Geisecke sa att Sveriges strategi hade flockimmunitet som en del av strategin för att du tycker det är en konspirationsteori.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Trams.
Är det trams eller inte?

Gisecke har sagt ungefär att han från början trodde att smittspridningen skulle gå fortare än den gjorde och att många skulle bli immuna genom smitta innan ett vaccin fanns tillgängligt.
En av många länkar som visar deta, https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/giesecke-darfor-spreds-smittan-snabbare-i-sverige/

Om detta är det samma som en strategi mot flockimmunitet kan man diskutera.
Citera
2021-07-27, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
63% genombrottsinfektioner hos fullvaccinerade gruvarbetare. 100% skydd för naturlig immunitet.

Attack rate was 0/6 among persons with a previous history of COVID-19 versus 63.2% among those with no previous history (Table). No other factors were found to be associated with the risk for infection.

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/10/21-1427_article

Det är inte fråga om det finns antikroppar eller inte, de antikroppar som vaccinet ger är verkningslösa. Denna studien är den bästa datan vi har i nuläget. 63% infektionsgrad är ett resultat som är rimligt för ovaccinerade. Vaccinet fungerar inte.

Jag har ingen aning om varför du vill glömma något. Konstig fråga.

Nej, du tar en tredje spruta för att de första två inte fungerar. Glöm inte att naturlig immunitet fortfarande fungerar, de som haft covid har starkt skydd mot varianter, de behöver inte någon spruta.

Du tänker göra samma misstag igen, ta en ny spruta trots att de första två inte fungerade. Vet du vad det gör dig till?
Ett sprutluder.

Om nåt år kommer ni stå utanför vårdcentralen med frossa och fråga:
Y’all got anymore of that vaxx?

Just ja, skulle frågat i mitt förra inlägg/fråga till dig men glömde.

Varför använder du dig så ofta av benämningen sprutluder och kallar de som, tror jag, har en avvikande uppfattning kring vaccination än dig för det? Jag uppfattar det som ett väldigt negativt uttryck och jag tycker även, men kan ha fel eftersom jag inte läst mycket här på ett tag, att du använder dig av det mer eller mindre oprovocerat? Vilken betydelse/laddning har ordet för dig?
Citera
2021-07-27, 11:48
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Är det trams eller inte?

Gisecke har sagt ungefär att han från början trodde att smittspridningen skulle gå fortare än den gjorde och att många skulle bli immuna genom smitta innan ett vaccin fanns tillgängligt.
En av många länkar som visar deta, https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/giesecke-darfor-spreds-smittan-snabbare-i-sverige/

Om detta är det samma som en strategi mot flockimmunitet kan man diskutera.

Han säger det rätt ut här.

https://www.youtube.com/watch?v=bfN2JWifLCY&t=1092s

Hur mer klart vill man få det egentligen?
Citera
2021-07-27, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngLittle
Inte läst och hängt med här inne på ett tag.

Kan du förklara för mig vad problemet är som vi ska enas om?

Att politiker ihop med läkemedelsbolagen har massvaccinerat världen med ett overksamt vaccin. De ska ställas till svars. Det dyker upp massor med följdfrågor på detta, tex: är det första gången Pfizer gör overksamma vaccin? Har underlaget i de kliniska studierna varit lika dåligt förr? Hur ser kopplingarna ut mellan läkemedelsbolagen och politiker/who? Sitter det tjänstemän på who som jobbat åt läkemedelsbolagen, och tvärtom? Vem ger bidrag till vem? Osv.
Citera
2021-07-27, 12:02
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Han säger det rätt ut här.

https://www.youtube.com/watch?v=bfN2JWifLCY&t=1092s

Hur mer klart vill man få det egentligen?
Det Gisecke säger den 17 april 2020 är att smittan inte går att stoppa så den kommer att smitta hela befolkningen förr eller senare. Konsekvensen av det blir naturligtvis flockimmunitet.

Om bedömningen är att det inte finns något val (alla kommer att bli smittade till slut), är det då en strategi?

Senare ar Gisecke sagt att hans bedömning våren 2020 vär fel, dels spreds smitan inte så fort som han och många andra trodde och dels gick det att ta fram et vaccin mycket fortare.
Citera
2021-07-27, 12:05
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Ganska kraftig minskning i UK senaste dagarna.

Det enda som dom gjort är att öppna upp och fortsätta vaccineringen.

Vet inte om deras skolor stängde nyligen (nu får IMBILDEN ett redigt stånd)?
In England, most schools will break up for the summer on Friday 23 July.
However, term dates can differ by council areas, so some schools may break up slightly earlier or later than others.

In Wales, schools break up a week earlier than in England, with the summer term starting on Friday 16 July.

In Scotland, schools break up a month earlier, with most closing for the summer on Wendesday 23 June.

In Northern Ireland, most schools finished for the summer on Thursday 1 July.
Jag tänket att fotbolls EM kan ha påverkat både uppgång och fall.

I Skottland som börjar sitt sommarlov tidigast, började minskningen tidigare en övriga UK, toppen låg där 2-3 juli.

Jag hade sett fram emot att tydligt kunna se om skolan påverkade. Men EM, öppnandet och sommarlovet kommer för nära inpå, svårt att veta vad förändringar då kommer ifrån.
Citera
2021-07-27, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Fördjävligt! Det skulle vara rejäla straff för såna saftskallar!

Är nog så majoriteten fungerar. Annars hade det nog inte blivit mycket till utbrott av några virus alls. I detta fallet var det offrad semester. I vardagen är de snåla egotrippare som kommer snörvlandes till jobbet efter att ha skyfflat av ungarna på dagis, preppade med Alvedon.
Citera
2021-07-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Om bedömningen är att det inte finns något val (alla kommer att bli smittade till slut), är det då en strategi?

Nej, det är det inte. Och det ser ut som han får rätt. Det enda som bromsar nu är naturlig immunitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in