Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Fingertoppskänsla är inget för dig va? Du trivs bättre när svart är svart och vitt är vitt och någon säger åt dig vad som är rätt och fel.
Givetvis går det inte att säga vilken ålder exakt som man bör ringa en anhörig eller inte låta den vara ensam i en stor affär.
Men om personen ger ett förvirrat intryck så som Esbjörn gör. Då bör man göra det oavsett ålder. Det intressanta är ju egentligen varför Ebba inte gjorde det, var hon rädd att försäljningen inte skulle bli av! Var hon rädd att priset skulle bli högre?
För att inte tvinga Esbjörn att ta hjälp i affären tyder ju på något sådant.
Fast det verkar ju som att väldigt många inte uppfattar honom som just förvirrad.
Det är just därför jag undrar över vid vilken ålder som man bör ta kontakt med anhöriga. Det kan, tro det eller ej, upplevas oerhört kränkande om man är, säg 80 i gott skick, och så ska en mäklare ta kontakt med nån anhörig. Då är det bättre med en rekommendation än att vara upp till var och en.
Den typen av rekommendation fins ju på systemet och att visa leg. Om man tycker att det är viktigare att ha en sån rekommendation än ev kränkningskänsla så är det väl bara att föra in en sån i mäklarnas instruktion.
Fast det är inte att nån ska säga åt mig vad som är rätt eller fel utan att de regler som finns ska gälla lika för alla oavsett vem man är. Det kan jag inte se som nåt negativt.