2021-07-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Många har nog kastat in handduken avseende att försöka vända antiwaxxarna i tråden..
Nu har ni skaffat flera konton och grupprunkar till desinformation från konspirationsteoretiker.

Tråden har aldrig handlat om att omvända antivaxxare, eller?

Det är nog snarare så att många har förstått att vaccinet var ett intelligenstest. Tog man sprutan så skäms man nu, om man har lite tankeförmåga.
Citera
2021-07-26, 23:41
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Japp, de värsta farhågorna besannas. Märks tydligt också här på FB. De flesta som tidigare var positiva till vaccinet har kastat in handduken. De som fortfarande inte vill se vad som försiggår är förmodligen betalda desinformatörer.

Ja, det är helt enkelt inte längre troligt, efter all information som framkommit sedan så lång tid tillbaka i olika trådar, där pålästa skribenter verkligen har kämpat med att försöka upplysa somliga med bevis, information, statistik m.m. från så många källor, att dessa som fortfarande envist håller fast vid sina ståndpunkter och försöker övertyga med samma upprapningar av argument och samma formuleringar och frågor som de redan blivit motbevisade om samt fått svaren på inte skulle ha tagit in denna information.

Det tyder också formuleringarna på i många av inläggen, då det inte finns några vettiga motargument längre så ser man mer och mer att svaren mest består av personangrepp, misstänkliggöranden och smutskastning av opponenter eller de studier, forskare, nobelpristagare eller whatever som hänvisas till.
Citera
2021-07-26, 23:47
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor

0.09. Falsk ryktesspridning
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.

Du säger att hon är en foliehatt. Fram med källa.

Det här användandet av ordet foliehatt i covid-trådarna roar mig oerhört mycket! En foliehatt är en person som tillverkar en hjälm av aluminiumfolie som skydd mot strålning. Vaccinförespråkare injicerar sig med första bästa spruta vårdcentralen köpt in, och kallar senare alla som inte gjort detta för foliehattar. Sjukdomens dödlighet är 0,0 nånting. Ja, vem är det som tagit på sig hatten och dragit ned den över både öron och ögon? Det är så dumt, man tror nästan att man drömmer.
Citera
2021-07-26, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Vägra spela spelet även om det kostar mig mitt liv. Ganska enkelt faktiskt
Reser du mellan olika länder flera gånger om året (10+) i arbetet? Eller har du släkt du hälsar på 4-5 gånger om året i utlandet?
Citera
2021-07-26, 23:50
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det märkliga med post-covid är att det är nästan lika många med symtom i gruppen som haft bekräftad covid som de utan covid...

https://www.nature.com/articles/s41591-021-01402-w

Detta kommer bli nästa el-allergi-epidemi...
Fast var det verkligen det som skrevs i studien?
Citera
2021-07-26, 23:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
61-63% genombrottsinfektioner, inte 0,0578%. De som utsätts för smitta har 61-63% genombrottsinfektioner. I nuläget.

Det enda som bromsar smittan nu är naturlig immunitet.

Var får du den siffran ifrån? Här är från din egen länk:

Citat:
With a total of 835,792 Israelis known to have recovered from the virus, the 72 instances of reinfection amount to 0.0086% of people who were already infected with COVID.

By contrast, Israelis who were vaccinated were 6.72 times more likely to get infected after the shot than after natural infection, with over 3,000 of the 5,193,499, or 0.0578%, of Israelis who were vaccinated getting infected in the latest wave.

Ditt påstående är trams.

Det är 3000 av över 5 miljoner vaccinerade. Antal smittade är 835,792 så du blandar äpplen och päron.
Citera
2021-07-27, 00:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Pågående infektioner är just pågående infektioner. Därav mäter man just under en period hur det ser ut.

Nej, du behöver inte berätta något för mig eftersom det är tydligt att jag förstår detta bättre än dig som du har bevisat. Så nej, jag förstår inte mindre eftersom du antar att jag inte förstå genom din egen begräsning.

Det du säger har jag redan postat som citat.

Sluta trolla.

Jag förstår inte varför du envisas med att säga att man mäter antikroppar under pågående infektion, det gör man inte vid en seroprevalensstudie. Det mäter man efter genomgången infektion.
Citera
2021-07-27, 00:03
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Reser du mellan olika länder flera gånger om året (10+) i arbetet? Eller har du släkt du hälsar på 4-5 gånger om året i utlandet?
Nej. Men det hade inte spelat någon roll. Det här är en kulle jag är beredd att dö på. Punkt
Citera
2021-07-27, 00:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Ni som tänker ta en tredje spruta. Ni tänker alltså göra samma sak som inte fungerade, en gång till?

Jag har inte funderat på en tredje spruta, vad var det som inte fungerade?
Citera
2021-07-27, 00:07
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Sunt förnuft säger att feta, ohälsosamma människor är en större belastning på sjukvården. Nu har jag tyvärr inga "källor" på detta.
Det finns en hel del som tyder på att feta personer har svårare att klara en covidinfektion, men inget som visar att de är mera mottagliga för smitta som kurt-sune envisas med att påstå.

Severe acute respiratory syndrom är ju tydligt nog för att misstänka att feta har svårare att klara av sjukdomen.

Det är lite tröttsamt att samma felaktiga påstående upprepas igen och igen och igen och igen och igen utan att någon källa presenteras.
Citera
2021-07-27, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Återigen gör du en logisk kullerbytta. Vi vet att genombrottsinfektioner kan ske, vaccinet är inte 100%. Men det handlar om yttepytte 0.0578%. Jag personligen tar nog den chansen än att ligga och flämta som en guldfisk på torra land som ovaccinerad.
Jag tycker inte att man ska se genombrottsinfektioner som något dåligt, tvärtom.

Det är inte meningen att vaccinen ska stoppa en från att bli sjuk, för alltid. Vaccinet ska man använda för att överleva genombrottsinfektionen, och då bygger man fina naturliga antikroppar mot viruset. Alla är glada.

Det finns i min mening något betryggande i att vaccinen är mindre potenta än den naturliga immuniteten.
Citera
2021-07-27, 00:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag tycker inte att man ska se genombrottsinfektioner som något dåligt, tvärtom.

Det är inte meningen att vaccinen ska stoppa en från att bli sjuk, för alltid. Vaccinet ska man använda för att överleva genombrottsinfektionen, och då bygger man fina naturliga antikroppar mot viruset. Alla är glada.

Det finns i min mening något betryggande i att vaccinen är mindre potenta än den naturliga immuniteten.

Jag vet inte om jag skulle säga det till dem som hamnar på IVA och kippar efter andan likt en guldfisk. Å andra sidan ska vi alla dö, de som har vaccinerat sig har i alla fall en bättre chans att överleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in