Citat:
Ursprungligen postat av
Master.Palm
Folk argumenterade inte mot Trump i tre år om Rysslands inblandning i valet. Staten tillsatte en specialåklagare som åtalade och dömde 19 personer varav fyra i Trumps direkta närhet. Även om dessa benådades av Trump så innebär detta inte att deras brott inte begåtts bara att de slipper straff.
Jag noterar att du avstår från att svara på de flesta frågor. Dock väljer du att diskvalificera alla amerikanska revisionsbyråer. Då många av dessa är verksamma i stora delar av världen inklusive Sverige ex. PWC, Deloitte, EY mfl, menar du att dessa inte är att lita på här heller?
Du vill ha slumpmässiga kontroller. Om inte Delstatens valnämnd och inte heller en oberoende tredje part är tillförlitliga att utföra dessa, samtidigt som man inte kan lita på de rättsvårdande myndigheterna, vilka menar du då skall utföra dessa på ett rättssäkert sätt?
Sushi Ninjas?
Det är ett demokratiskt val, att det skall krävas speciallicense att granska val och bara speciella revisionsbyrår har rtt att granksa saker låte väldigt demokratiskt, nästan helt underbart.
Jag ser inte varför det inte skall granskas, vad är problemet, ok på demokratisk sätt utsåg någon special åklagare att granska Trump, det är rimligt tycker jag.
Detsamma om senaten i en delstat på demokratisk sätt vill tilllåta någon att granska.
Varför är det ena rätt och det andra fel?
Ok jag ser att undersökningen kan anses vara partisk, men ärligt talat vem är helt oberoende i USA, väldigt många även i alla perfekta revisionsbyrår kommer vara partiska de också.
Skall vi ha en sannings-kommision om säger vem som får undersöka ... det kanske vore bäst...
Eller vänta lite ... det blir också fel, inte sant?
Edit .... får pausa ... blir för hetlevrad ... lunch och hörs ev senare
Det är ett dåligt sätt att ha partiska aktörer, men vad är alternativet.
Tysta och inte tillåta sina meningsmotståndare att undersöka sakerna, även om det är något som sker inom de demokratiska metoderna?