2021-07-18, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Sannolikt några reklamare med för stor budget som ville hitta på något: LÄNK

Denna tråden är ju ett bevis för att skribenterna som sågar kampanjen har 110% rätt.

Dom konservativa tomtarna som läser bretbart och samhällsnytt här får ju ännu mer avsmak i sina munnar inför vaccinet av denna kampanj. Så går det när man inte tänker hela varvet runt. Gött för kommunikationsbyrån som gjorde bra pengar på jobbet.
Citera
2021-07-18, 13:32
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Man försöker locka mer får och drar man med en bred pensel som här och plockar in klimatmuppar, bögar och rappare på samma gång så hoppades man väl på en viss effekt. Jänkarna kör med en miljon dollar lotteri och cannabis till dom som vaccinerar sig.
Citera
2021-07-18, 13:45
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Tänker på den där reklamen som går på tv ibland där Greta, bögen Gardell, någon kriminell maskerad somalier, någon beslöjad etc..

Vem är målgruppen för denna reklam?

Själv känner jag bara avsmak för hela grejen när dessa figurer syns i rutan. Vill för allt i världen inte tillhöra samma grupp som dessa avskräden.

Hur tänker ni?
Vem är målgruppen?

Jag tänkte ungerfär samma sak som dig när jag av misstag råkade zappa runt. Att de lyckats samla hela den inre kärnan i svensk vänsterpropaganda. Oklart vem killen i rånarluvan var. Förmodligen nån AFA typ antar jag.

Jag tror lite som någon annan skrev i tråden att detta är signaler till övriga sektmedlemmar. Om du är vaccinerad är du med i Greta och Gardells gäng!
Under hösten kommer retoriken mot icke-vaccinerade att piskas upp till ett lågintensivt hat. De "goda" är de som lydigt går i statens koppel. De "goda" vaccinerar sig på kommando, hatar vita, röstar vänster och driver på globaliseringen. Det gamla vanliga med andra ord.
Eva Röse har tydligen glömt "Underkastelsen", eller helt enkelt sålt sin själ som resten av dem.
Citera
2021-07-18, 14:04
Medlem
PaoloRobertos avatar
Juden och swedens enemy number one Mr.Bindefeldt som ligger bakom detta jippo
Citera
2021-07-18, 23:53
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Denna tråden är ju ett bevis för att skribenterna som sågar kampanjen har 110% rätt.

Dom konservativa tomtarna som läser bretbart och samhällsnytt här får ju ännu mer avsmak i sina munnar inför vaccinet av denna kampanj. Så går det när man inte tänker hela varvet runt. Gött för kommunikationsbyrån som gjorde bra pengar på jobbet.

De enda som tjänat något på detta.

Dessa mediala personer tror att de stärkt sina varumärken, men så är det ju inte.
Det här är lika värdelöst som alla andra grötmyndiga kändiskampanjer, har nästan ingen effekt, det är samma dregglande mongon som följer sånt här slödder på twitter och instagram men de har nog redan vaccinerat sig då de följer de talande huvudenas instruktioner till punkt och pricka.

Så kan det gå när man har mer pengar än vett.
Citera
2021-07-19, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
De enda som tjänat något på detta.

Dessa mediala personer tror att de stärkt sina varumärken, men så är det ju inte.
Det här är lika värdelöst som alla andra grötmyndiga kändiskampanjer, har nästan ingen effekt, det är samma dregglande mongon som följer sånt här slödder på twitter och instagram men de har nog redan vaccinerat sig då de följer de talande huvudenas instruktioner till punkt och pricka.

Så kan det gå när man har mer pengar än vett.
Hela upplägget med "kändisar" och vad dom käkade till frukost är så otroligt o-intressant att jag nästan flat-linar av blotta tanken... Lite som att titta på TV på andra människor som sportar... Sport utövar man!
Citera
2021-07-21, 02:27
Medlem
SosseIslamisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Reagerade mest på att Greta poserar tillsammans men en yrkeskriminell.....

Vad fan är det som händer??

Jävligt respektlöst att sända denna sjuka sörja på TV, speciellt nu när det skjuts så mycket, då det känns som de glorifierar yrkeskriminella när de visar upp ett vidrigt svin med rånarluva.
Citera
2021-07-26, 11:03
Medlem
Det känns som om målgruppen är de som redan har eller redan vet att de kommer att vaccinera sig.

Syftet är då att de ska känna sig nöjda med och rent av stolta över sitt val i det fall det visar sig att vaccinationen inte var en så lysande idé som de först trodde; underskatta aldrig den mänskliga förmågan att i efterhand rationalisera dåliga val, men den kan behöva lite hjälp. Och, som sagts ovan i tråden, att göra dem än fastare i sin övertygelse att de har rätt och göra dem mer avogt inställda till alla de som inte har vaccinerat sig.

Det är intressant att kampanjen framställer vaccinationen som enbart prosocial. Det är inte tal om att skydda sig själv, eller ens skydda andra. Det enda vaccinationen ska åstadkomma är att vi åter ska kunna leva som innan.
Citera
2021-07-26, 20:40
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-gh
Det är intressant att kampanjen framställer vaccinationen som enbart prosocial. Det är inte tal om att skydda sig själv, eller ens skydda andra. Det enda vaccinationen ska åstadkomma är att vi åter ska kunna leva som innan.
Vet inte hur mycket man kan sträcka på sanningen i reklamsammanhang.

Men det där att skydda sig själv är ju totalt bortspelat i och med pratet om en 3:e spruta.

Å att medelst egen pre-vacccination "skydda andra" har ju inte ens vaccinfabrikanterna vågat påstå.

"Kunna leva som innan" är en definitionssak som möjligen skulle kunna passera, åtminstone för de som fortfarande går omkring och är skitskraja att bli smittade. Vilka man då kan tänka sig att vara målgrupp för pågående kampanj
Senast redigerad av Sqeptisk 2021-07-26 kl. 20:43.
Citera
2021-07-27, 04:17
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-gh
Det känns som om målgruppen är de som redan har eller redan vet att de kommer att vaccinera sig.

Syftet är då att de ska känna sig nöjda med och rent av stolta över sitt val i det fall det visar sig att vaccinationen inte var en så lysande idé som de först trodde; underskatta aldrig den mänskliga förmågan att i efterhand rationalisera dåliga val, men den kan behöva lite hjälp. Och, som sagts ovan i tråden, att göra dem än fastare i sin övertygelse att de har rätt och göra dem mer avogt inställda till alla de som inte har vaccinerat sig.

#Kavlauppförattvisägertilldigdetbonnjävel borde kampanjen heta.
De insåg väl att skyddet inte var så jävla bra, vaccinerade smittar fortfarande och skyddet är inte så där jättebra då de är framhastade, 1 års arbete mot det normala 5 års arbete, man har alltså tillverkat vaccin på en femtedel av tiden.
Sen är det rätt många som råkat illa ut pga. vaccinet, avlidit eller fått men. Men de är man tysta om och #Kavlauppbonnjävel kommer ju inte stå till svars för att man propagerat för att folk ska ta skiten och sedan råkar illa ut. Har man klarat sig så här länge (nästan 2 år) så kan man nog inte klassas som att vara i någon farozon.

Intressant teori iaf. Men frågan är varför man slösar så mycket pengar på det hela, får mig att undra om motivet är så "gott", rika människor slösar inte pengar på något de inte vet att de kommer få en massa pengar för. Hela grejen är ju finansierad av någon rik knös med godtycklig moral.
Citera
2021-08-12, 20:27
Medlem
V-rocks avatar
Sett skiten så länge på väggarna på pendeln att jag vant mig men vart chockad när jag zappade förbi fyran och såg tv-reklam varianten.

Vilken jävla travesti. En kampanj som försöker sälja något som ska handla om folkhälsa till ett satans Instagram moment. Den var kort nog att säkert förpesta alla stackare utan adblockers internet med.

Aldrig respekterat Greta på grund av hennes ingorans över hur vi i dom lägre klasserna lever och att se henne armbåga en mumie på bästa sändingstid har för alltid förpassat henne till dom hjärndödas fack i min hjärna.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in