2021-07-26, 02:03
Medlem
JerryCottons avatar
Nu kanske Granqvist tar tag i sina problem.
Citera
2021-07-26, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henketsson
Video finns på twitter:
https://twitter.com/alacarte261/status/1419317271374311439?s=21

Såg inget konstigt, det där kunde hänt vem som helst. Han kan va helt oskyldig och stå upp för sig själv eller sitt sällskap men man såg på vakten som veva där. Vem vet vad det handlar om egentligen.

Vad jag reagera är på hönan som är där och värper ägg, vad gör hon där? Det var det mest roliga i inslaget.
Citera
2021-07-26, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Du menar att Granen kör nåt politiskt Statement vid 2.5 promille?

Nej, jag menar att om man rackar ner på exakt allt som inte är PK bör man inte förvånas över att vi har ett PK-samhälle.

Granen.. han var väl mest full och stog upp för det han tyckte var rätt och riktigt.

Jag kan inte se något större fel generellt i det, tvärtom är det väl just det vi lider stor brist på i samhället i dag, om du vill göra politiska kopplingar.
Citera
2021-07-26, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Nu handlar den här tråden om en snubbe som för ett par år sedan var landslagskapten för vår tids största sport och att han har skämt ut sig själv och mig som Svensk.

Varför skäms du om han sätter sig emot någon som är så som du själv beskriver nedan?

Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Dörrvakter är inte världens helgon alla som växte upp runt Stureplan i slutet på 90/00talet och är födda mellan 75-85 kan vittna om det.
Det finns en högre korrelation dörrvakter emellan vad gäller intelligens, falskhet, och aggressivtet. I princip alla som jag känner har en skräckhistoria att berätta om detta.
JAn Emanuel och Fadde Darwhich skrev ju för fan populistiska debattaartiklar runt 05-06 för att dörrvakternas beteende hade spårat så mycket.

Det finns dörrvakter som är svin som är:
Etniska Svenskar
Syrianer
Chilenare
Juggar
och säkert Afrikaner också
Citera
2021-07-26, 05:08
Medlem
Borasare1980s avatar
Det är väl bara fint att Granen visar attityd, tuffhet och vilja. Inte ens Zlatan hade vågat mopsat upp sig mot honom i det tillståndet. Hade denna video kommit ut innan VM hade färre varit kritiska till att ha med honom som landslagsmaskot med kaptensbindel på nån lovande spelares bekostnad.
Citera
2021-07-26, 05:27
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
JO hade väldigt stora problem med spriten efter att han avslutat karriären (och spelandet, för övrigt, han har väl spelat bort mångmiljonbelopp). Mest känt med alkoholproblemen är väl historien om hur han stod på ett bord på en krog på Larmtorget i Kalmar och vrålade "VEM VILL LIGGA MED EN VÄRLDSMÄSTARE???".
Det känns mest som skrönor, han tjänar väl rätt bra på att representera volvo, ikea med mera i Kina nu. Se dokumentären i dplay. Han gillar att festa ubland, men är nog rätt skötsam annars. Han var ju aktiv i högsta ligan till han var 50 år.
Citera
2021-07-26, 05:40
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av florida123
Är man vakt så jobbar man ju för den som äger stället. Och då får man väl hålla sig till dom arbetsregler som gäller på det stället du jobbar sen om det är Granen eller någon annan kvittar väl.

Ordningvakter jobbar faktiskt åt Polisen men krögaren betalar lönen.
För att få ha öppet så måste de ha ett antal ordningsvakter beroende på hur många människor de får släppa in för att kunna upprätthålla ordningen, kan inte antalet dörrvakter sett till antalet gäster men olika många beroende på hur många man får släppa in.

Vidare för de som inte fattar t.ex. Granen, så får de inte släppa in mer än det antal som Länsstyrelsen bestämt att ett hak får släppa in, var det fullt så var det fullt, då får man vänta eller så går man vidare, precis som de inte får servera folk för mycket alkohol.
Citera
2021-07-26, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavajfyllo
Nej den är inte bättre. Den censurerar vad kolsvarta apan till dörvakt gör.

Vakten ser ut som en kille som tillhör klubbens huliganerna. Välkänt ansikte och jobbat som vakt i stan under några år på olika pubar/klubbar. Men varför agera så mot en snubbe som spelat gratis när klubben blödigt som mest ekonomiskt!? Borde tagit in honom bakvägen och satt flaskor på bordet och tackat.

Granen har exakt samma beteende som en viss Henrik Larsson när han hängde på Tivoli förr. Bråkig, nonchalant och tror man är världens största stjärna.

Tror Grankvist ska ta och dra sig tillbaka från alla uppdrag i HIF och satsa på sina uppdrag inom näringslivet.
Senast redigerad av dunderC 2021-07-26 kl. 06:00.
Citera
2021-07-26, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henketsson
Video finns på twitter:
https://twitter.com/alacarte261/status/1419317271374311439?s=21
"Vad skriker personen med en röst som en värphöna?"

Hahahahaha!
Citera
2021-07-26, 07:09
Medlem
Gabriel Knights avatar
I kommunikén står det att det var en person som var i sällskap med Granqvist som bråkade men ni säger att det var Granqvist själv.
Vad är sant egentligen? Ljuger han offentligt och skyller på andra?
http://www.hif.se/officiell-kommunikation-fran-helsingborgs/
Citat:

Officiell kommunikation från Helsingborgs IF

Med anledning av uppgifter som publicerats på Expressen.se: – Jag vill börja med att be om ursäkt till alla. Jag försatte mig själv i en situation som jag inte borde hamnat i där en högljudd verbal diskussion uppstod med en person jag känner. Tyvärr gick det för långt då en person i mitt sällskap hamnade i en dust med en ordningsvakt.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2021-07-26 kl. 07:12.
Citera
2021-07-26, 07:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Granen som aldrig barrar, de var bra att han la skorna på hyllan, nu kan han supa och slåss hur mycket som hellst, men ingen bra reklam att härja i krogen som en blivande Sportchef precis...

Nix och extra synd att allt blev filmat. Förmodligen är han inte van att bli nekad i speciellt Helsingborg därav blev han extra sur.
Citera
2021-07-26, 07:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
I kommunikén står det att det var en person som var i sällskap med Granqvist som bråkade men ni säger att det var Granqvist själv.
Vad är sant egentligen? Ljuger han offentligt och skyller på andra?
http://www.hif.se/officiell-kommunikation-fran-helsingborgs/

Syns ju tydligt att det är Granen som käftar och blir nedbrottad. Han hävdar dock att det startade för personen han var i sällskap med började tjafsa med vakterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in