2021-07-25, 23:58
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Gäller dock UK och Israel, inte Sverige:
https://swprs.org/covid-vaccines-the-good-the-bad-the-ugly/
Jag var nog mest intresserad av deö Över 200 döda i Sverige som fått 2 doser.
Citera
2021-07-25, 23:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Medianålder och medelålder är inte samma sak. Medianåldern är 84 år och det är ingen lögn. Men medelåldern på avlidna i covid, det begrepp du använde är 82 år och har aldrig varit 84 år.
Det är olika för män och kvinnor. Jag har hört 84 år från flera seriösa personer. Bland annat läkaren David Eberhard som brukar prata mycket om den överdrivna pandemin. Lyssna på honom vetja.

https://www.youtube.com/watch?v=43J7hD9I0jY

Citat:
Du överdrev med två år på medelåldern för avlidna i covid. Det är fakta. Du brukar ljuga och överdriva här i tråden. Jag vet inte varför, kanske är du rädd för sanningen. Något
pinsamt fel är det ju på dig.
Rädd för sanningen? Öppna dörren och ta en promenad på stan så har du "sanningen". Det finns ingen covid mer än i ditt huvud. Folk bryr sig inte längre... Bara att gå vidare med livet.

Citat:
Varför fortsätta hävda att du ha rätt. Det är ju bara pinsamt, i bland misstar man sig så är det. Men en sund människa backar när visar sig att så var fallet. Bara en idiot fortsätter att dra det längre eller blundar envist.
Problemet med siffror är att de ändras hela tiden. Det som var aktuellt i början är inte aktuellt längre. 84 år var det initialt och det är inte så konstigt då de äldsta och sköraste dog först. Sedan har det sjunkit vartefter tidens gång. Kan säkert vara betydligt längre nu.

Dock är medelåldern på de som dör fortsatt hög.
Citera
2021-07-26, 00:00
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du har fastnat i konspirationsteorier tyvärr. Jag önskar att jag kunde rädda dig men det kan jag inte. Rädslan är starkare än sunt förnuft, tyvärr. Jag hoppas dock att det går bra för dig, jag har vaccinerat mig för din skull och min skull och mina gamla anhörigas skull, förhoppningsvis räcker det.

När "de" gör något mot världens befolkning så kommer jag. Mmm beväpnad till tänderna.

Nu kan vi bara vänta.

Denna vinter får vi svaret..... Hoppas helt ärligt att jag har fel, då så många vaxat sig......
Citera
2021-07-26, 00:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Nu kan vi bara vänta.

Denna vinter får vi svaret..... Hoppas helt ärligt att jag har fel, då så många vaxat sig......

Det vore tråkigt om det går sideways, minst sagt.
Citera
2021-07-26, 00:08
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Det vore tråkigt om det går sideways, minst sagt.

Trots att du vaxat dig..... Köp Quercetin....

Synergistic Effect of Quercetin and Vitamin C Against COVID-19: Is a Possible Guard for Front Liners
https://europepmc.org/article/ppr/ppr239932

Verkar ge bättre skydd än vax. 1/15 smittad för varje som fick covid utan.
Citera
2021-07-26, 00:18
Medlem
GoranPongs avatar
Tegnell säger nu att man kan gå på festival så länge man håller avstånd men det är så dumt att man häpnar. Det är ju som på bussen, man ska hålla avstånd men ändå är det nu tillåtet med fullsatta bussar. Helt klart tar inte Sverige Delta på allvar och det kommer vi få ångra snart nu när smittan sprider sig.
Citera
2021-07-26, 00:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Trots att du vaxat dig..... Köp Quercetin....

Synergistic Effect of Quercetin and Vitamin C Against COVID-19: Is a Possible Guard for Front Liners
https://europepmc.org/article/ppr/ppr239932

Verkar ge bättre skydd än vax. 1/15 smittad för varje som fick covid utan.

Jag tar mina vitaminer, Omega3 D12 mm, b-vitamin, Zink det får räcka. Stoppar inte i mig saker jag inte vet något om. C-vitamin, dricker juice. Man ska inte hårdra det. Jag orkar faktiskt inte mer. Min isolation är över, fullvaxxad, jag tar mina vitaminer och äter sunt, orkar inte mer, dör jag så dör jag. Jag har haft ett bra liv, gör som jag vill när jag vill, när jag dör så ärver mina barn 1 miljon $++. jag har inget att skämmas för. Life's a bitch and then you die!
Citera
2021-07-26, 00:22
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
I artikelfom
https://www.nature.com/articles/d41586-021-01986-w

Kanske är det bra att få vågen nu?

Delta vågen hade blivit sjukt jobbig att få i slutet av hösten.

Restriktioner i Sverige ska ju avvecklas trots ökad smitta. Det ska ju inte ens finnas funderingar på att backa med avvecklingen enligt Tegnell. Vi har väl inget annat val en att ta en schyst delta runda. Är det någon som på alvar tror att han har situationen under kontroll?

Det är för sent att undvika en runda med den indiska delta-varianten. Det viktiga nu, är att inte få in fler nya varianter, med ännu större vaccinresistens. Katastrofen skulle vara att få in en sådan variant lagom till virusens högsäsong.

I så fall, skulle den varianten få härja, medan vi väntar på att vaccintillverkarna har kunnat framställa uppdaterade vacciner. Under tiden växer allmänhetens misstro mot vaccinerna, eftersom dom uppenbarligen inte biter på viruset. Allmänheten kommer inte att se något slut på vaccinerandet, och blir uppgivna.

Men det egentliga felet ligger inte i vaccinerna. Felet ligger i att gränserna har hållits öppna för alla möjliga virus som uppstår i omvärlden.

Jag befarar att vi är på väg in i en evig karusell av ständigt nya varianter, som tar sig förbi immunförsvarets skydd efter infektion med tidigare varianter. Det skulle innebära att varianterna även tar sig förbi vaccinernas skydd. Vi skulle behöva ständigt nya sprutor, men varianterna skulle ändå ligga steget före.
Citera
2021-07-26, 00:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Javisst är det om man jämför Sverige med Norge!

Ja man kan ju jämföra äpplen med bananer ? Eller kanske inte.
Citera
2021-07-26, 00:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja man kan ju jämföra äpplen med bananer ? Eller kanske inte.

Dum jämförelse!
Citera
2021-07-26, 00:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det behövs att du "spammar" denna infon.... I och med att folk ej verkar läsa vad du postat....
Lägger man till nedan video som var i ett tidigare inlägg så borde det sjunka in.... (om de läser)

Video: https://twitter.com/FreedomIsrael_/status/1419252784872968193

Man kan bara hoppas att idioter som vaxat sig fattar och varnar de som inte hunnit än.....

Has got 1 dose of vaccine! Vem är det som utelämnar vad?
Citera
2021-07-26, 00:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Redan ca maj 2020 var det känt i tråden via forskningsartiklar att det ej går att
bli immun mot detta virus.

Personen som var med och skapade skiten i Wuhan har sagt på video att det ej går skapa vaccin mot det.

Allt har redan varit i tråden för länge sedan.....

1 person kan ha fel vet du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in