Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptenstjärt
”Tänka kritiskt”, suck.
Hur mycket av det du äter eller tar i form av mediciner vet du egentligen ”ett skit om”?
Har du sett när din mjölk blir mjölkad från kon? Vet du exakt hur de mediciner du tar fungerar?
Hur vet du att bilen du kör inte plötsligt råkar ut för ”unintended acceleration” och kör dig rakt in i en bergvägg?
Släpp sargen och börja lita på människor och myndigheter.
Jösses vilket trams.....Jag vet betydligt mer om precis allt jag intar, och fordonen jag brukar än, vad någon vet om Covid och massvaccinationen. Av uppenbara skäl.
Lita på människor och myndigheter? Vad menar man när man skriver något dylikt i detta sammanhang? Helt obegripligt. Det finns liksom ingenting att lita eller på, eller ej, då ingen vet just någonting ännu. Under tiden litar jag på mitt immunförsvar och mitt förnuft. Jag hånglar inte med okända, och jag sköter om min hälsa hyffsat.
Gud förbannat vad svårt folk verkar ha för att hålla fler tankar i huvudet samtidigt. Det går alldeles utmärkt att vara bekymrad över både viruset och och vaccinations-kampanjen, samt se hela bilden över vad effekterna kan tänkas bli av div.åtgärder. Det är liksom ingen sport detta, där man måste välja lag att heja på.