2021-07-25, 23:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Delta varianten mer än 1000 gånger högre "viral load"
Inkubationstiden minskat från 6 till 4 dagar.

Inte att undra på att den sprids effektivt!

https://youtu.be/JccyYEWfWLw

Det verkar som Deltan uppgraderat sig till att bli en superspridare variant. Det fanns ju sådana exempel tidigare på ursprungsvarianten där en normal covidsmittad avgav 45000 virioner per kubikmeter luft/h medan en superspridare avgav 7500000 virioner per kubikmeter luft/h. I så fall blir alla superspridare som blir infekterade. Jaha, återstår att vänta och se då.
Citera
2021-07-25, 23:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Varför är ett covidlik annorlunda? Lik som lik tänker jag... Och yes folk kommer att fortsätta att dö. För det har vi alltid gjort. Utom år 2020 då.

Det här är en tråd om covid. I vanliga fall har vi inga problem med att ta hand om våra lik.
Citera
2021-07-25, 23:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Om det är sant.... Kan vara ren "grupptrycks-psykologi" bakom nuffrorna.... om inte...

Eller så betyder det att 76% av befolkningen över 18 år är smartare än dig? Nää så kan det väl ändå inte vara?
Citera
2021-07-25, 23:31
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Ouff fint att Quercetin hjälpte dig.

Skaffade det, efter jag läste att när de testade det för antivirala egenskaper,
så upptäckte de att gamla labbråttorna blev av med demensen!
(köpte det ochså till dinosaurie gammal far som covid profylax, tror ej han märker själv hur klar i skallen han blivit)

Det har föreslagits och testats för organ regenerering efter covid.
Har ej sökt upp resultaten från de testerna.

Utan tvekan lika viktigt som C är för hälsan.
Citera
2021-07-25, 23:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nä, för då hade vi hunnit vaccinera alla - även 16-17-åringarna som står för massor av smitta, då de är en aktiv åldersgrupp, och även åker mycket kollektivt - och det hade inte behövt bli någon fjärde våg alls. Jag är så OTROLIGT glad, rent egoistiskt, att jag är färdigvaccinerad. Bara två eller tre dagar till nu, har jag inga symptom då så är den här pandemin över för min del.

Jag tror inte du ska dra för stora växlar på att du är vaccinerad, visst du har ett bra skydd, men Murphy är allestädes närvarande. Man ropar inte hej "before the fat lady sings!" Det vore ju trist om man är bland de där procenten. Ordna upp dina testamenten och lev sedan ditt liv som du vill, varje dag kan vara den sista. Jag tror faktiskt det är precis som livet ska vara, covid eller ej. Du har gjort vad du ska!
Citera
2021-07-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Det vore uppseendeväckande om medelåldern för de som dör i covid vore högre än medellivslängden. Dela in 1000 personer som dött med covid i ena gruppen och 1000 personer som dött utan covid i andra gruppen. Vad blir skillnaden livslängd för dessa två grupper? Medelåldern för alla avlida 2019 var 83 år. Medelålder för avlida med covid är 82 år.

Alla dör ju av någon anledning som ”förkortar” livet i det ögonblicket. Frågan är hur mycket covid förkortar livet för de som dör av den anledningen jämfört med andra anledningar.

Hur som helst är ju poängen med detta konstaterande att det är väldigt gamla människor dör i covid. Det är inte polio som drabbar människor nära födseln eller spanska sjukan som drabbade människor nära medelåldern det drabbar främst människor i livets slutskede. Min mormor dog med en förkylning som ingen brydde sig ett dugg om. Det var naturligt.
Det är i och för sig så att majoriteten av avlidna i covid var äldre än medellivslängden när de dog.

Utan att lägga någon värdering i det.
Citera
2021-07-25, 23:40
Medlem
Citat:
Redan ca maj 2020 var det känt i tråden via forskningsartiklar att det ej går att
bli immun mot detta virus.

Personen som var med och skapade skiten i Wuhan har sagt på video att det ej går skapa vaccin mot det.

Allt har redan varit i tråden för länge sedan.....

Så måste det vara, det var uppe redan i tråden av en inläggare i februari som kände kinesen och personen som tog fram skiten. Detta bekräftades också av 2 skribenter i april som läst och hört från säkra källor att viruset inte går att bli immun på. Detta enligt grannens kompis som hörde detta av en husläkare på mottagningen i Skara. Så nu vet vi att vaccin är värdelöst enligt denna husläkare! Snart kommer det enligt säkra källor den tuffaste vågen, och den kommer enligt dessa källor att drabba ovaccinerade Flashbackare hårdast!
Citera
2021-07-25, 23:41
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Eller så betyder det att 76% av befolkningen över 18 år är smartare än dig? Nää så kan det väl ändå inte vara?

Så narcissistisk är jag inte

Helt seriöst.... Så tror jag inte att de läst 100 - tals artiklar sedan detta börjarde....

Jag var den första som publicerade data från EU´s biverkningsdatabas......
Detaljerna i undermenyerna, om vad som händer vaxade är värre än covid......

Och ja... Smartare än 76% är jag..... Men jag är inte i närheten av narcissistisk nog
att hävda att jag är topp 1%.

Men är man äldre och läst en del (boksamlare), så vat man att de körde PCR scammen redan på 90-talet osv....
Och vet historiskt vad de mäktiga, psykopatologiskt direkt vansinniga, har tidigare gjort mot världens befolkning....

Detta är bara en "here we go again" bland alla tidigare....
Citera
2021-07-25, 23:43
Medlem
Citat:
Det behövs att du "spammar" denna infon.... I och med att folk ej verkar läsa vad du postat....
Lägger man till nedan video som var i ett tidigare inlägg så borde det sjunka in.... (om de läser)

Video: https://twitter.com/FreedomIsrael_/status/1419252784872968193

Man kan bara hoppas att idioter som vaxat sig fattar och varnar de som inte hunnit än.....

Han korrigerade sitt uttalande lite senare i samma presskonf.

https://twitter.com/i/status/1419370709793402880

42 ovaccinerade, 1 med 1 dos..
Citera
2021-07-25, 23:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Så narcissistisk är jag inte

Helt seriöst.... Så tror jag inte att de läst 100 - tals artiklar sedan detta börjarde....

Jag var den första som publicerade data från EU´s biverkningsdatabas......
Detaljerna i undermenyerna, om vad som händer vaxade är värre än covid......

Och ja... Smartare än 76% är jag..... Men jag är inte i närheten av narcissistisk nog
att hävda att jag är topp 1%.

Men är man äldre och läst en del (boksamlare), så vat man att de körde PCR scammen redan på 90-talet osv....
Och vet historiskt vad de mäktiga, psykopatologiskt direkt vansinniga, har tidigare gjort mot världens befolkning....

Detta är bara en "here we go again" bland alla tidigare....

Du har fastnat i konspirationsteorier tyvärr. Jag önskar att jag kunde rädda dig men det kan jag inte. Rädslan är starkare än sunt förnuft, tyvärr. Jag hoppas dock att det går bra för dig, jag har vaccinerat mig för din skull och min skull och mina gamla anhörigas skull, förhoppningsvis räcker det.

När "de" gör något mot världens befolkning så kommer jag. Mmm beväpnad till tänderna.
Citera
2021-07-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Så ser inlägget ut för mig också. Men "Surtruten" försökte förklara varför det är galet att titta på just aspekten medelålder, vilket ledde till ett nervärderande svar från "MittMalmoe". Därför ville jag påpeka den bristande logiken i att förvänta sig att det är dags att dö när man har uppnått medellivslängd.

Liknande resonemang har förekommit i tråden vid tidigare tillfällen. Det påpekas att många av dödsoffren ändå hade passerat medellivslängd. Det tydligt underförstådda budskapet är att dödsfallen inte är någonting att bry sig om.

Men jag känner till att många av dödsoffren hade avsevärd samsjuklighet, och befann sig i livets slutskede.
Jag håller med dig om att livet är viktigt även efter att man har passerat medellivslängd.

Men när man ber någon offra sin privatekonomi, sitt äktenskap eller sitt barns skolgång för en person som har passerat medellivslängd (som de saknar en relation till) så begär man väldigt mycket av den människan. Det är mänskligt att uttrycka sig krasst i den situationen.
Citera
2021-07-25, 23:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Har läst det på flera ställen...

Även medianåldern verkar ha varit runt 84 år om inte den här läkaren sitter och blåljuger. Men det har jag jag svårt att tro..

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/2020/08/fixeringen-vid-antal-doda-med-covid-19-ar-vilseledande/

Och han har givetvis 100% rätt i sin argumentation att stirra sig blind på dödstal är kraftigt vilseledande.

Överdriver? Det är väl ingen hemlighet att det främst är mycket gamla och dessutom multisjuka människor som dött med covid. Sedan minskar ju medelåldern efter tidens gång då vaccineringen kommit igång.

Javisst är det om man jämför Sverige med Norge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in