2021-07-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
På precis samma sätt som att man fyller på varje år med influensavaccin, menar du?
Konstigt nog rekommenderas det bara för sk riskgrupper och äldre. Dvs samma människor som har problem med den här förkylningen. Men av någon outgrundlig anledning tycker man att varenda kotte måste vaccineras mot just detta.
Citera
2021-07-24, 21:45
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingGenius
Man kan inte låta bli att asgarva...

Rapport idag kl 19.30 uppmärksammar protesterna i Paris, det är bra.
Men det roligaste kommer onekligen på slutet, när de säger att opinionsundersökningarna visar att de nya groteska lagarna har en klar majoritets stöd bland befolkningen i Frankrike.
Detta trots de massiva protesterna och att endast 48% av befolkningen (förmodligen betydligt färre) är fullvaccinerade. VEM FAN TROR PÅ DESSA DUMHETER???

Tror du att det är 2000 skrikande människor som märks mest, eller är det dom andra miljonerna som sköter sitt?

Eller tolkar du en youtubevideo från en demonstration som en opinionsundersökning?
Bara för att just DU håller med demonstranterna så innebär ju inte det att majoriteten gör det.
Det finns ju plattjordare här också, men jag har aldrig träffat på någon. Det innebär att de finns, men att de inte på något sätt utgör en majoritet.
Citera
2021-07-24, 21:47
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, "lab leak" var konspirationsteori ganska länge men nu får man tom skriva om det på Facebook utan att bli avstängd

Tycker att det är att dra det lite långt.
Konspirationsteorin handlade om att kina medvetet släppt ut det. Det tror inte jag.
Att det kan ha kommit från labbet är ju inte alls osannolikt, men det är fortfarande inte en absolut sanning.
Citera
2021-07-24, 21:47
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Konstigt nog rekommenderas det bara för sk riskgrupper och äldre. Dvs samma människor som har problem med den här förkylningen. Men av någon outgrundlig anledning tycker man att varenda kotte måste vaccineras mot just detta.
Jag kör på det varje år. Inte för att jag är orolig alls över att dö i influensa, däremot är det skitdrygt att bli sängliggandes 4-7 dagar och allt bara snurrar medan man feberyrar. Slipper helst det om jag kan, och därför vaccinerar jag mig varje år möjligheten finns.
Citera
2021-07-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Tror du att det är 2000 skrikande människor som märks mest, eller är det dom andra miljonerna som sköter sitt?

Eller tolkar du en youtubevideo från en demonstration som en opinionsundersökning?
Bara för att just DU håller med demonstranterna så innebär ju inte det att majoriteten gör det.
Det finns ju plattjordare här också, men jag har aldrig träffat på någon. Det innebär att de finns, men att de inte på något sätt utgör en majoritet.

Tror Ni en majoritet är för vaccinationskrav trots att vaccinationstäckningen är så låg att hot om lagkrav måste föras fram?
Citera
2021-07-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Fast nu gällde det ju den enlkasre formen av logiskt tänkande och du gick bet.

Det är inte så att alla som nått medellivslängd lika gärna kan dö i covid 19 eller något annat, för då kommer medellivsöängden att sjunka.

Om det är svårt atf förstå så vet jag inte hur det ska vara möjligt att få dig att förstå.

Det värsta är onte att du inte förstår enkelt logiskt tänkande utan att du verkar tycka att äldre personer som nått medellivslängd lika gärba kan dö.

Nu har väl inte så att alla som dött med covid dött när de nått medellivslängden utan många har väl blivit betydligt äldre?

Det är nog ingen som har påstått att alla som nått medellivslängden kan gå och dö, men många är nog inte jättelång ifrån att göra det. Poängen är att det naturligtvis väger in i risk/nytta-analyser av olika slag om medelålder på döda är närmare födsel (tex polio, mässling), närmare medelålder (tex spanska sjukan) eller närmare medellivslängden (tex covid, influensa).
Citera
2021-07-24, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vad är det med levern och njurarna som skulle påverkas menar du?

Alla läkemedel påverkar kroppens inre organ. Levern spelar en dominerande roll när det gäller att bryta ned substanser som tillförs utifrån, till exempel läkemedel. Det kallas hepatotoxiska effekter när skadliga ämnen i läkemedel leder till skador i levern. Det är då en läkemedelsinducerad leverskada.
Citera
2021-07-24, 22:06
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De som blir sjuka är troligen inte vaccinerade i särskilt hög utsträckning.
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Ja OCH????

... nu har ni rapat er illaluktande dynga om alla risker, tvångsvaccinering, försvarat regeringens inskränkande av medborgerliga rättigheter tillräckligt länge

Vi bryr oss inte.. ni är lögnare, C19 är politiskt projekt, FCK OFF

Du är ju helt hispig.

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Mitt påstående bygger på enklaste formen av logiskt tänkande och har bara indirekt med matematik att göra.
Nästan alla förstår att de som uppnått medellivslängd behöver leva en tid till för att inte medellivslängden ska sjunka.

Det finns ingen anledning att förringa det faktum att många dött i förtid pga. att de smittats av corona. Det är nog bara de som inte umgås med sina äldre släktingar som har en sådan inställning som att äldre personer ska ju ändå dö snart.
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Lägg ner... jag tycker inte om att kalla folk för korkade... men jag är ledsen... när det kommer till matematik och i det här specifika fallet medellivslängd så ÄR du för dum för att förstå innebörden och hur man kommer fram till den uträkningen

Håll dig till humaniora eller torka arslen.... vad vet jag.. men håll dig borta från beräkningar.

Bra, jag såg att du är inne på anekdoter och känslor... det är där du kan hålla dig.. behövs ingen vidare kompetens

Du ger ingen förklaring varför du anser att resonemanget är fel. Du bara öser ur dig påståenden om att andra inte kan matematik. Du är förmodligen begåvning inom matematik. I så fall hade du kunnat prestera bättre än att bara ösa ur dig anklagelser.
Citera
2021-07-24, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag kör på det varje år. Inte för att jag är orolig alls över att dö i influensa, däremot är det skitdrygt att bli sängliggandes 4-7 dagar och allt bara snurrar medan man feberyrar. Slipper helst det om jag kan, och därför vaccinerar jag mig varje år möjligheten finns.
Det är ditt val och det är bra att det valet finns. Jag väljer att inte göra det då jag aldrig har haft influensa och inte ser poängen med vaccin mot det för min del. Samma val borde gälla vaccinering mot covid, äldre och riskgrupper bör absolut ta det men varför vill man tvinga alla andra att vaccinera sig mot det?
Citera
2021-07-24, 22:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Alla läkemedel påverkar kroppens inre organ. Levern spelar en dominerande roll när det gäller att bryta ned substanser som tillförs utifrån, till exempel läkemedel. Det kallas hepatotoxiska effekter när skadliga ämnen i läkemedel leder till skador i levern. Det är då en läkemedelsinducerad leverskada.

Covid har bevisats skada både lever och andra organ. Är det bättre?
Citera
2021-07-24, 22:46
Avslutad
Här gav handspriten och restriktionerna stor effekt i alla fall...

Citat:
"Influensarelaterad dödlighet

Eftersom influensasäsongen uteblev fanns ingen influensarelaterad dödlighet.

Under säsongen har en patient rapporterats som vårdad inom intensivvård med laboratorieverifierad influensa. Personen hade B/Victoria och tillhörde en medicinsk riskgrupp. Inga fall med influensa A har rapporterats."

Citat:
"Endast 29 laboratorieverifierade fall av influensa har rapporterats i Sverige från vecka 40 2020 till och med vecka 20 2021, varav 10 influensa A och 19 influensa B.

Detta trots att fler prover än vanligt har analyserats för influensa (cirka 175 000 prover), jämfört med i medel cirka 79 000 prover under föregående fyra säsonger."

Åren innan varierade mellan cirka 7 900 - 20 600 bekräftade fall.

Endast 0,02 % av alla testade var positiva 2020/2021. (Tidigare år: 11 - 19 %)

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-influensa/2020-2021/influensasasongen-2020-2021-sasongssammanfattning-final-v2_23juli.pdf
Citera
2021-07-24, 22:52
Medlem
Siffrorna för AZ-vaccinet ser bättre ut. Men vi har fortfarande ingen vettig data. Vi måste ha ett liknande isolerat utbrott bland fullvaccinerade för att veta hur den verkliga situationen ser ut. Sådana experiment har ju visat sig nödvändiga för att utvärdera vaccin om de ska snabbutvecklas, i vanliga fall kan man ju studera effekten under 5-10 år för att se utfallet i verkligheten. Men nu var det ju så bråttom tydligen.

Men det kan väl inte vara så svårt att få folk att ställa upp i sådana experiment, där man fullvaccinerar och sedan avsiktligt smittar dem för att se effektiviteten?
Det finns ju massor folk här i tråden som villigt tar ett oprövat vaccin.

Ska vi kalla er sprutluder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in