2021-07-24, 20:06
Avslutad
Man kan inte låta bli att asgarva...

Rapport idag kl 19.30 uppmärksammar protesterna i Paris, det är bra.
Men det roligaste kommer onekligen på slutet, när de säger att opinionsundersökningarna visar att de nya groteska lagarna har en klar majoritets stöd bland befolkningen i Frankrike.
Detta trots de massiva protesterna och att endast 48% av befolkningen (förmodligen betydligt färre) är fullvaccinerade. VEM FAN TROR PÅ DESSA DUMHETER???
Citera
2021-07-24, 20:08
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Många i Israel som kommer bli snuviga i höst....

Israel, protection against symptomatic disease, 41%
Those vaccinated in January, 16% protection
Those vaccinated in February, 44% protection
Those vaccinated in March, 69% protection
Those vaccinated in April, 79% protection

https://www.timesofisrael.com/israeli-uk-data-offer-mixed-signals-on-vaccines-potency-against-delta-strain/amp/?__twitter_impression=true&s=09
Många glasögon som kommer bli immiga också
Citat:
Davidovitch added: “It’s still excellent, very good in preventing severe cases and death, but less so in preventing transmission. And this is why we can’t rely on vaccinations alone, but also need Green Passes, testing, masks, and the like.”

Tack gode gud att man inte lever där.
Citera
2021-07-24, 20:10
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Många i Israel som kommer bli snuviga i höst....

https://www.timesofisrael.com/israeli-uk-data-offer-mixed-signals-on-vaccines-potency-against-delta-strain/amp/?__twitter_impression=true&s=09

Dom får nog lite påfyllning
Citera
2021-07-24, 20:12
Medlem
Citat:
Helt klart intressant iakttagelse Dr John gör.

Ja, många kommer bli snuviga både i Israel o USA som kört med 3 veckor. I princip inget skydd mot symptomatisk covid efter ett halvår.

Det har inget med tiden mellan sprutorna att göra. Vaccinet har ju visat sig ge stora mängder antikroppar, flera hundra procent mer än av infektion. Den enda skillnaden som längre tid mellan injektioner kan ge är fler antikroppar. Låt oss säga att kortare tid mellan sprutorna ger 200% mer antikroppar jämfört med infektion istället för 500% mer antikroppar som det skulle gett om man väntat längre mellan sprutorna. Tror du det gör så stor skillnad? Det är ju samma antikroppar.

Nej, det är antikropparna det är fel på. Naturlig immunitet ger mycket högt skydd med lägre nivåer antikroppar. Det spelar ingen roll hur många vaccin-antikroppar du har, de funkar inte.
Senast redigerad av hbphys 2021-07-24 kl. 20:16.
Citera
2021-07-24, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Och de som tagit ett vaccin som har 39% effektivitet är psykiskt friska?

Hur smart är man om man inte väntar på data från verkligheten och bara litar på extremt bristfälliga studier från läkemedelsbolagen? Det var ju inte svårt att se att det var alldeles för få smittade bland både vaccinerade och i placebogruppen för att förstå att underlaget inte kan ge någon relevant information om effektivitet.

Exakt detta! Och vaccinhysterin världen över vilar praktiskt taget på dessa svaga siffror. Och inga rättegångar än? Skandal!
Citera
2021-07-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savantic
Exakt detta! Och vaccinhysterin världen över vilar praktiskt taget på dessa svaga siffror. Och inga rättegångar än? Skandal!

Rättegångar är oundvikligt i nuläget. Det här är den största medicinska skandalen i historien. Pfizer har utfört bedrägeri, och bevisen registreras löpande världen över. Fullvaccinerade smittar fullvaccinerade och många blir sjuka samt att vissa dör. Ingen har granskat vaccin på detta viset innan. Vaccinet har 0% effektivitet.

När jag skriver 0% så är det var det kommer landa. Att det sjunkt från 95% till 64% till 39% på ett par månader visar tydligt vart det är på väg.

Edit: har ni någonsin hört talas om någon som är vaccinerad mot mässlingen som smittar någon annan med mässlingen, som också är vaccinerad mot mässlingen? Nej just det. Vakna nu.
Senast redigerad av hbphys 2021-07-24 kl. 20:38.
Citera
2021-07-24, 20:33
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Mitt påstående bygger på enklaste formen av logiskt tänkande och har bara indirekt med matematik att göra.
Nästan alla förstår att de som uppnått medellivslängd behöver leva en tid till för att inte medellivslängden ska sjunka.

Det finns ingen anledning att förringa det faktum att många dött i förtid pga. att de smittats av corona. Det är nog bara de som inte umgås med sina äldre släktingar som har en sådan inställning som att äldre personer ska ju ändå dö snart.

Lägg ner... jag tycker inte om att kalla folk för korkade... men jag är ledsen... när det kommer till matematik och i det här specifika fallet medellivslängd så ÄR du för dum för att förstå innebörden och hur man kommer fram till den uträkningen

Håll dig till humaniora eller torka arslen.... vad vet jag.. men håll dig borta från beräkningar.

Bra, jag såg att du är inne på anekdoter och känslor... det är där du kan hålla dig.. behövs ingen vidare kompetens
Citera
2021-07-24, 20:36
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Dom får nog lite påfyllning

Hahahaha... vem kunde ana det?

Vi "foliehattar" blev utskrattade när vi sa att det inte kommer sluta med 2 shots... och vad syftet var med vaccinationspass.

Ni bad om det... varsågoda och tugga i er det hela nu.. påfyllning kommer
Citera
2021-07-24, 20:37
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Fast att säga "en 82-åring kan förväntas ha många år kvar" är också att förvränga sanningen.

Av de som avled i första vågen bodde 50% på SÄBO och 28% hade hemtjänst.

På SÄBO bor de 7 promille sjukaste människorna i hela Sverige. Om man bor på SÄBO har man alltså en biologisk ålder på mer än 90 år, och ingen förväntad livslängd kvar alls. Även om det står 75 år i passet.

Den som har hemtjänst tillhör de sjukaste 2.5% av befolkningen (bortsett från SÄBO). Hemtjänst brukar innebära låg rörelseförmåga eller demenssjukdom, som i sin tur brukar accelera åldrandet väldigt snabbt. Hemtjänst kan snarare liknas vid en biologisk ålder på 85+ år.

Så att säga "82-åringar kan ha många år kvar att leva" är att förvränga sanningen. De flesta som avled i pandemin var inte genomsnittliga 82-åringar, sorten som åker på kryssningar, utan det var toppen på pyramiden av de allra sjukaste i hela Sverige. Den här gruppen har samma åldersfördelning som "naturliga dödsfall" för att det är samma människor.

Det var 22% av de som avled i första vågen som hade varken hemtjänst eller bodde på SÄBO. I den här gruppen om drygt trettonhundra personer hittar du alla som avlidit trots att de var fullt friska. Det omfattar dock långt ifrån alla. Den här gruppen rymmer ju även kategorier som "invandrarmän med extrem fetma", och alla de med allvarlig sjukdom fast som inte var handikappande nog för att få hemtjänst.

När man bedömer hälsan på individnivå så framgår alltså en helt annan bild än när man skyfflar ihop alla i en åldersgrupp. För den som är fullt frisk har det genom hela pandemin funnits ett större hot från cancer, hjärtattack, olyckor m.m.

Du har helt rätt. Jag känner till att många av dödsoffren för Covid-19 hade ganska kort förväntad återstående livslängd.

Det jag ville med mitt inlägg, var att protestera mot skribenten "MittMalmoe"s resonemang. "MittMalmoe"s resonemang handlar om att man inte behöver bry sig om att människor avlider, såvida personerna redan har passerat medellivslängden. Jag ville förklara att det nödvändigtvis inte är dags att dö bara för att man redan har passerat medellivslängden.

Ibland gör "MittMalmoe" samma resonemang beträffande sjuka människor. Underförstått är att det inte räknas när sjuka eller gamla människor avlider.

Här är inlägget som diskussionen baserades på:
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
So what???
Vem bryr sig om antal smittade för ett ofarligt Virus????

Hör av dig när antal döda börjar bli SIGNIFIKANT och då tänker jag inte på multisjuka i livets slutskede som passerat medellivslängden

Skribenten "Surtruten" invände mot "MittMalmoe"s resonemang, vilket fick "MittMalmoe" att underkänna "Surtruten"s kunskaper i matematik.
Citera
2021-07-24, 20:39
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Bara jag som märkt att krav på pcr-test osv känns som skrämsel bara för att man inte ska resa? Åkte över öresundsbron förra veckan. Inte ett spår av någon kontroll i Danmark trots att de säger att test krävs. Och min vän från Holland körde från Stockholm till Amsterdam igår via Danmark. Inga kontroller någonstans för honom. Är inte konspiratorisk egentligen men börjar kännas som att Europas ledare vill hålla koll och hindra våran frihet på något sätt...

Körde 200 mil genom Västeuropa... inga kontroller, gick som smort.

Ska köra hem snart igen... jag kommer uppdatera hur det gick ..
Citera
2021-07-24, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Rättegångar är oundvikligt i nuläget. Det här är den största medicinska skandalen i historien. Pfizer har utfört bedrägeri, och bevisen registreras löpande världen över. Fullvaccinerade smittar fullvaccinerade och många blir sjuka samt att vissa dör. Ingen har granskat vaccin på detta viset innan. Vaccinet har 0% effektivitet.

När jag skriver 0% så är det var det kommer landa. Att det sjunkt från 95% till 64% till 39% på ett par månader visar tydligt vart det är på väg.

Det är ju inte heller så långsökt att diverse makthavare passar på att manipulera t.ex. Pfizer-aktien för att på ett eller annat sätt sko sig.
Citera
2021-07-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savantic
Det är ju inte heller så långsökt att diverse makthavare passar på att manipulera t.ex. Pfizer-aktien för att på ett eller annat sätt sko sig.

Det finns ingen separation mellan läkemedelsbolagen, WHO och politiker längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in