2021-07-19, 02:56
Medlem
Ja, jag undrar helt enkelt först och främst hur långa tolerance breaks som man bör ta, men även hur långa sådana ni som röker regelbundet brukar ta? Själv är jag just nu inne på snart 3 veckor, och i början hade jag riktigt kraftiga drömmar/mardrömmar, men nu de senaste dagarna har dessa avtagit markant. Därmed tänker jag mig att det börjar bli rent i skallen/kroppen, och undrar om det kommer hjälpa ännu mer om man tar ytterligare säg 2 veckors break för att få ut ännu mer av sitt tolerance break? Eller är det lönlöst med mer än 3 veckors break tror ni? Joe Rogan sa i en podcast en gång att han kört s.k. "sober October" vilket således blir 1 månads break, och tänkte därmed försöka köra på detta också. Ja, vad tror ni? Eller vet rentav? Är f.ö. ca 180 cm och väger ca 80 kg och har hög ämnesomsättning, antar att det krävs lite längre tid för en större person.
Citera
2021-07-19, 02:58
Medlem
Som allt annat så är det inte bra att missbruka. Klart du kommer märka skillnad om du tar en paus.
Citera
2021-07-19, 08:00
Medlem
Melange5738s avatar
Bästa för mig är att skippa att röka regelbundet och bara köra en eller två gånger i veckan. Då slår det ganska hårt varje gång.
Citera
2021-07-19, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ja, jag undrar helt enkelt först och främst hur långa tolerance breaks som man bör ta, men även hur långa sådana ni som röker regelbundet brukar ta? Själv är jag just nu inne på snart 3 veckor, och i början hade jag riktigt kraftiga drömmar/mardrömmar, men nu de senaste dagarna har dessa avtagit markant. Därmed tänker jag mig att det börjar bli rent i skallen/kroppen, och undrar om det kommer hjälpa ännu mer om man tar ytterligare säg 2 veckors break för att få ut ännu mer av sitt tolerance break? Eller är det lönlöst med mer än 3 veckors break tror ni? Joe Rogan sa i en podcast en gång att han kört s.k. "sober October" vilket således blir 1 månads break, och tänkte därmed försöka köra på detta också. Ja, vad tror ni? Eller vet rentav? Är f.ö. ca 180 cm och väger ca 80 kg och har hög ämnesomsättning, antar att det krävs lite längre tid för en större person.
vi körde typ 4 månader-6månader. tränade mkt och bastade, det tar några månader för dig att komma tillbaka om du förstår. en månad är inte tillräckligt enligt mig
Citera
2021-07-19, 20:57
Medlem
För mig som röker dagligen så märker jag stor skillnad på 1 vecka ren, mycket stor skillnad på 2 veckor, och efter 4 veckor är jag helt ren och därmed är toleransen helt återställd

För endel extremt tunga brukare och som har hög fett procent kan de säkert ta 2 månader.

Men för de allra flesta bör 4 veckor räcka bra

Enligt mig ger de inget bättre rus att vara ren längre än så iaf.
Senast redigerad av flaskans 2021-07-19 kl. 21:01.
Citera
2021-07-24, 21:41
Medlem
antisocialgubbes avatar
Har en kompis som varit dagligrökare i 6-7 år minst

Vi pratar ofta om detta.

Han har 4-5 olika THC sorter för att slippa få tolerans,
han byter sorter dagligen nästan.

+ Att vissa dagar röker han endast lagliga svenska CBD BUDS som han köper
i laglig svensk shop.

De gör han lugn och så sa han. CBDn är bra ha även om man råkar röka för mkt THC
exempelvis om man provar en ny THC sort som är för stark.
Då kan det behövas ta lite CBD buds för att få ner paniken snabbt.
På 10-15minuter max enligt honom

En annan sak
Micro super micro dosera vissa dagar endast, typ under 0.1 g en så liten dos att det knapt synns
som ger typ halft eller max ett enda bloss via pipa typ.- och max 2-3 gånger per dag.

Att bolma på dagligen tror jag inte är bra i längden,, Fast jag har ingen erfarenhet personligen.
Men prata massor om ämnet med min vän. Senaste åren.

Hoppas dessa tips hjälper
Citera
2021-07-24, 22:32
Medlem
hogerspokets avatar
Jag vetefan.

Hade ett ytterst ofrivilligt uppehåll på tre månader efter mer än 18 månaders konstant rökande. Sov svindåligt rakt igenom, men de intensiva drömmarna gav sig rätt snabbt. Sen är det klart att det blev intensivt den första veckan när jag klev på tåget igen, men efter det var toleransen snabbt återställd.

Så, jag vet inte. Det är säkert nyttigt att ha en ren månad av och till, men jag personligen upplever det som viktigare att växla strains. Jag kör sativa i anslutning till yoga och andra dagaktiviteter och indica kvällstid. Alternerar också mellan edibles, vape & rent i bong.

Att bara sitta och pyra joppar med standard-hasch och tobak gör väl dock ingen glad i det längre loppet -- även om det kan vara skönt med ett haschdygn (eller 2) när man vill sova ut.
Citera
2021-08-18, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Jag vetefan.

Hade ett ytterst ofrivilligt uppehåll på tre månader efter mer än 18 månaders konstant rökande. Sov svindåligt rakt igenom, men de intensiva drömmarna gav sig rätt snabbt. Sen är det klart att det blev intensivt den första veckan när jag klev på tåget igen, men efter det var toleransen snabbt återställd.

Så, jag vet inte. Det är säkert nyttigt att ha en ren månad av och till, men jag personligen upplever det som viktigare att växla strains. Jag kör sativa i anslutning till yoga och andra dagaktiviteter och indica kvällstid. Alternerar också mellan edibles, vape & rent i bong.

Att bara sitta och pyra joppar med standard-hasch och tobak gör väl dock ingen glad i det längre loppet -- även om det kan vara skönt med ett haschdygn (eller 2) när man vill sova ut.
Växla strain och hitta en bra nivå på rökat, tex att bara röka på kvällen eller längre period mellan tillfällena
Jag blir så sjukt mycket mer bäng av att röka 1-4 per dag istället för 5-10 gånger per dag.
Citera
2021-08-18, 20:26
Medlem
Det är helt individuellt. Vissa mår bra av att röka varje dag, vissa ibland och vissa inte alls. Lyssna på din egna kropp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in