2021-07-24, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Att det fortfarande finns människor som har all denna oro och ångest.
Oro och ångest kan avsolut förkorta liv och skapa sjukdomar.

Livet är dödligt, givetvis undviker vi många dumheter då vi vill leva så länge vi kan.
Men det måste finnas gränser.
Jag oroar mig inte för detta virus.
Jag lever som vanligt.
Jag är vaccinerad.
När min tid är kommen oavsett om virus invaderar mig eller en buss kör över mig får jag undvika oroa mig för.
Jag tar vaccinet, kollar vid övergångsställen.
Utöver det lever jag och mår bra till det tar slut.
Skönt faktiskt.

Du kan ju faktiskt råka ut för en istapp som ramlar ner från ett hustak eller en galen rånare som mördar dig också så hur gör du då? Hjälm och skottsäker väst eller går du omkring beväpnad?

Nog med dumheter nu tack.
Senast redigerad av Mistyarrow 2021-07-24 kl. 09:19.
Citera
2021-07-24, 09:18
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Fel nr 1.. du eller i den vinklade rapporteringen från MSM.. är att man utgår från att en PROGNOS är en VERKLIGHET
Men myndigheterna skriver ju samma sak. Det är ju där medierna får infon.

Medellivslängden för 2020 bygger på hur gamla de som dog under året var. För kvinnor var den 84,3 år, medan männens medellivslängd var 3,7år kortare, 80,6 år.

Kvinnornas medellivslängd 2020 har minskat med 0,4 år jämfört med 2019 Samtidigt har männens medellivslängd minskat med 0,7 år, eller med ett drygt halvår.
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/medellivslangd-i-sverige/

Men du menar att SCB ljuger?
Citera
2021-07-24, 09:26
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.sydsvenskan.se/2021-07-24/hog-vaccintakt-bromsar-smitta-i-spanien

Verkar som om vaccinet gör någon nytta.
För ett tag sedan sa man att ökningen i Europa berodde till stor del av EM. Kan minskningen i UK också t.ex. ha att göra med att den nu är färdig och man har rest och firat klart? Då runt fotbolls EM var det mest unga män som smittades. Har gruppen ändrats något, är det lika många kvinnor som män som smittas nu eller är det fortfarande mest unga män?
Citera
2021-07-24, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det finns vältränade idrottare som dör av allt möjligt så poängen är vilken?
Poängen är att folk är hjärntvättade om kost, motion, rökning etc.
Citera
2021-07-24, 09:32
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
För ett tag sedan sa man att ökningen i Europa berodde till stor del av EM. Kan minskningen i UK också t.ex. ha att göra med att den nu är färdig och man har rest och firat klart? Då runt fotbolls EM var det mest unga män som smittades. Har gruppen ändrats något, är det lika många kvinnor som män som smittas nu eller är det fortfarande mest unga män?
Verkar vara samma åldersgrupp som driver smittan inom Europa nu. Folk under 30.
Citera
2021-07-24, 09:33
Medlem
Citat:
Verkar som om vaccinet gör någon nytta.

Jaha...Det är därför dom stänger ner turistparadis?
Citera
2021-07-24, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det finns vältränade idrottare som dör av allt möjligt så poängen är vilken?

Att folk är lättlurade om kost, motion och rökning etc.
Citera
2021-07-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Vill bara påpeka att vältränade idrottare utan underliggande sjukdomar dött i covid eller blivit allvarligt sjuka så det där verkar vara individuellt hur kraftigt sjuk man blir. Vad det beror på vet nog ingen.

Vilka?

Hur många?

Av hur många sjuka?

Hur många utanför den normala dödligheten/sjukdomsrisken i gruppen utanför pandemiår?

Ingen i de idrotter jag är aktiv i har annat än blivit lätt sjuka och kommit tillbaka utan men på samma nivå som innan (högsta svenska nivå), ingen i de idrotter jag aktivt följer internationellt (mest mina egna) har blivit annat än lätt sjuka för att sedan komma tillbaka utan men på samma högsta, internationella, nivå.

Nog för att mina erfarenheter inte är annat än just mina egna och inget statistiskt säkerställt men det börjar bli några stycken runt i min idrottsvärld nu utan några alls som inte återkommer med oförändrad kapacitet.

Eftersom jag är amatör så innebär det att jag har ett "dagjobb" med och även där börjar det bli ett ansenligt gäng infekterade runt mig, trots det så har endast EN blivit "långtidssjuk", var hemma en månad och tillbaka på jobbet på halvtid en månad till innan full återgång dock fortfarande med känningar men inte värre än att han kunde jobba fullt.

Så det blir nog till att börja lista namn om Ni ska ha NÅGON trovärdighet alls i Ert påstående.
Sedan kan vi gå in på antalet och slå ut det över gruppen och räkna av de normala bortfallen som ALLTID sker i idrottsvärlden när man pressar sin kropp till max och har vilja och press på sig att prestera för att inte bli ersatt av nästa som kommer bakifrån eller bli snuvad på sponsoravtal så man kan "gå proffs".

Sedan kan vi diskutera huruvida sars cov2 är ett problem för idrottsmän/kvinnor...
Citera
2021-07-24, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vaccinerna ger ett grundskydd mot varianter, så blir kanske inte ett stort problem framöver.

Det ser ju faktiskt ut som att de inte gör det. Det finns ingen tillförlitlig data som visar att de skyddar. Att effektiviteten på Pfizer sjunkt från 95 till 39% på ett par månader i takt med ökande mängd data visar ju att det inte funkar. Du tror väl inte att det stannar på 39%? Det enda som säger att Pfizer skyddar är de kliniska testerna och där var det knappt några smittade i varken placebogruppen eller de vaccinerade. Alldeles för lite data. Effektiviteten har aldrig varit 95% och den är troligtvis inte så hög som 39% heller, mot någon variant.

Den bästa datan vi har visar att det är inaktivt. 63% smittade bland fullvaccinerade är vad man kan vänta sig hos ovaccinerade. Ett kluster kan ha just de siffrorna.

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/10/21-1427_article

Att smittan sjunker i Sverige beror på att vi är utomhus och att den naturliga immuniteten är koncentrerad till smitthärdarna i storstäderna.
Citera
2021-07-24, 10:35
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Nä, du få lära dig att söka information och läsa själv precis som jag och alla andra fått lära sig att göra.

Just så, du bara skriver lite bullshit på måfå och hoppas på så sätt göra några andra livrädda kärringar ännu lite mera rädda. Denna gång försöker du inrikta dig på vältränade friska människor. Dåligt försök.
Citera
2021-07-24, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Our observation suggested that BNT162b2 protected from severe COVID-19. However, this single unexpected outbreak in a small and isolated vaccinated population requires further real-life studies on BNT162b2 vaccine effectiveness against the VOC Gamma.
De kan inte dra den slutsatsen eftersom den åldersgruppen ändå inte löper stor risk för allvarlig sjukdom. Därför säger de:

However, this single unexpected outbreak in a small and isolated vaccinated population requires further real-life studies
Senast redigerad av hbphys 2021-07-24 kl. 10:53.
Citera
2021-07-24, 10:40
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Jaha...Det är därför dom stänger ner turistparadis?

Nej dom stänger ner pga irrationell rädsla, du vet sådan där rädsla som har piss och ingenting med verkligheten att göra. Sådan rädsla du bevisligen är hårt drabbad av. Ut och rör på dig tjockis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in