Fast nu kommer väl Israels siffror från deltavarianten, utbrottet handlar om gammavarianten. Det vore klädsamt av Tegnell och company att inte dra hit gammavarianten genom att göra mer än att göra ingenting!
Är du vaccinerad, kan du simma lugnt.
Citat:
The Pfizer-BioNTech coronavirus vaccine can 'effectively neutralize' the Beta and Gamma variant of the deadly virus, according to a new study led by researchers from the New York University.
Vill bara påpeka att vältränade idrottare utan underliggande sjukdomar dött i covid eller blivit allvarligt sjuka så det där verkar vara individuellt hur kraftigt sjuk man blir. Vad det beror på vet nog ingen.
Det finns vältränade idrottare som dör av allt möjligt så poängen är vilken?
Ökad smittspridning och återinförda restriktioner. Spanien har de senaste veckorna återigen drabbats hårt av coronapandemin.
Men ökningen har börjat bromsa i landet, som har den snabbaste vaccinationstakten i Europa och där vaccinviljan är stor.
Citat:
Från mitten av juni till mitten av juli femfaldigades antalet konstaterat smittade i Spanien, en enorm ökning som har lett till att gamla restriktioner har återinförts på många håll. Nu har ökningen i smittspridning börjat avta tack vare vaccinationerna.
Vi vänder på det om medellivslängden minskar med 0,69 år för män och 0,40 år för kvinnor och det finns drygt 10 miljoner invånare hur många har dött för tidigt då?
Att det fortfarande finns människor som har all denna oro och ångest.
Oro och ångest kan avsolut förkorta liv och skapa sjukdomar.
Livet är dödligt, givetvis undviker vi många dumheter då vi vill leva så länge vi kan.
Men det måste finnas gränser.
Jag oroar mig inte för detta virus.
Jag lever som vanligt.
Jag är vaccinerad.
När min tid är kommen oavsett om virus invaderar mig eller en buss kör över mig får jag undvika oroa mig för.
Jag tar vaccinet, kollar vid övergångsställen.
Utöver det lever jag och mår bra till det tar slut.
Skönt faktiskt.