2021-07-23, 18:27
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jag förstår men frågan är ju då vad som är en oskäligt hög provision ? totalt sett kanske spararna tjänat mer med detta upplägg !

Finns väl någon rimlighet i vad man kan ta.
HR ser väl vad som är normalt för branschen.
Citera
2021-07-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playitagain
Jag tycker att media borde fråga Bodström hur han som jurist i allmänhet och fö.advokat i synnerhet ser på domen. Är det en sk ”bra” dom? Är denna dom bättre än Tingsrättens? Vad tror han om HD:s bedömning: kommer dom att meddela prövningstillstånd eller inte? Kan ingen journalist ställa dessa frågor - och gärna flera. De är ett klart allmänintresse att få svar.

Det vore väldigt intressant att höra hans syn på dessa olika domar, synd att media väljer att ”skona” Bodström som kommer lindrig undan, som vanligt.
Citera
2021-07-23, 18:46
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Finns väl någon rimlighet i vad man kan ta.
HR ser väl vad som är normalt för branschen.
Nej, HR skriver uttryckligen att det hela var en del av en brottsplan och då finms ingen anledning att bedöma skälighet eller branschpraxis.
Citera
2021-07-23, 18:49
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stamfadern
Jag är själv kund hos Svensk Fondservice och att det är svårt att bli av med dem stämmer inte. Man köper en tjänst som gäller ett år. Det betalar man direkt för eller uppdelat på 12 månader. Efter det kan man fortsätta men man är inte tvingad.

Vad det gäller deras VD så är dina fördomar helt fel. Han är minst sagt en trovärdig person. Bland annat så har han varit sveriges yngsta VD för ett börsnoterat bolag.

Lägre svansföring idag va?
Citera
2021-07-23, 18:57
Medlem
Svindlarna har haft flera år på sig att placera pengarna de stal. Fruarna behöver inte dra åt svångremmarna.
Citera
2021-07-23, 18:58
Medlem
Har de överklagat?

EDIT: Verkar som att de överklagat!
Tror HD friar!
Citera
2021-07-23, 19:00
Avstängd
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersianCarpet
Har de överklagat?

EDIT: Verkar som att de överklagat!
Tror HD friar!
Klumpkäften slobboblabla ska tydligen gå till högsta domstolen. Good luck with that fuckface
Citera
2021-07-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Klumpkäften slobboblabla ska tydligen gå till högsta domstolen. Good luck with that fuckface

Varför då?

Jag tror HD friar.
Citera
2021-07-23, 19:02
Medlem
Har försökt förstå mig på fallet men eftersom jag aldrig lägger in pengar på fonder så förstår jag inte riktigt vad som hänt. Men min fråga är, dessa personer är nu återbetalningsskyldiga. Hur kommer den betalningen ske tror ni? Är deras ”lyxliv” över tror ni?
Citera
2021-07-23, 19:02
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Det förväntas att Alexander och övriga i denna härvan, bemöts av sina medfångar utan respekt. De ska ha så mycket stryk att det inte kan resa sig en enda dag. Om de ens ska komma ur fängelset är önskvärt. Jag tror att dessa kräk kommer få en besvärlig tid i fängelse. Många tvålar kommer tappas, ben kommer bli brutna, blåtiror.
Ynkryggar ska känna att de begått brott...

Varför tror du det? Det är nog ganska hög status på deras typ av brottslighet.
Citera
2021-07-23, 19:05
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersianCarpet
Varför då?

Jag tror HD friar.

H.D prövar ett mål om det är av vikt för rättstillämpningen eller om det finns synnerliga skäl för en prövning, t.ex. att hovrätten har gjort ett grovt förbiseende eller misstag. Endast i cirka två procent av alla mål meddelas prövningstillstånd.

Och du tror på friande dom utan att det ens finns skäl för prövningstillstånd. Lycka till.
Citera
2021-07-23, 19:05
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
NBN549. En cabriolet. Kanske Monaco drar? Men en 2017 räknas som fattigt i den delen av världen.

Citerar mig själv. Bilen köptes 16 november 2019. Enligt vägverket. Så, sensationellt rubrik från media.

Undrar om kfm kan ta den i beslag trots den är på kredit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in