Citat:
Ursprungligen postat av
stray-
Nu råkar jag faktiskt känna en person som sitter inne. Förbud för besök. Förbud för honom att skicka brev ut ur fängelset. Sist jag hörde om honom från en annan är att det var mer kaos än någonsin där inne. Inga masker, folk sover ihop tryckta värre än vanligt. De är mer begränsade än någonsin. Folk pissar och skiter inne i cellerna för att det inte blir utsläppta.
Vet inte hela sanningen i det givetvis då jag inte sett det själv, men tror knappast att regeringen vill att det kommer ut hur de blir behandlade just nu. (Även om det är riktigt illa normalt sett också...)
Ja, fast det är ju inte viruset i sig som orsakar detta, och jag var inte heller helt 100% seriös med inlägget.
Det är klart det inte är lätt i Thailändska fängelser i vanliga fall, och som du säger, (förmoligen) ännu värre nu. Men att bli smittad av Corona som ung och hyfsat frisk man bör inte innebära några större problem, för dom flesta, dock bör man ju ta i beaktande näringsbrist och annat som en thailändsk fängelsevistelse kan innebära.