2021-07-23, 16:09
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Men om hon kryper till korset kanske hennes liv blir bättre?
Att leva med en lögn är nog jobbigt

På vilket sätt blir hennes liv bättre? Slutar trakasserierna då?
Citera
2021-07-23, 16:23
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Försök att sätta dig in i flickans skräck för Binninge när hon misshandlades av honom och när hon fredade sig ifrån hans våldtäksförsök istället för ironisera över henne och det som han har utsatt henne för.

I motsats till dig så står jag alltid på de våldsutsatta kvinnornas sida och finner i motsats till dig inget nöje i att frossa i dessa detaljer.
Räddades av ett par kalsonger var det humoristiska inslaget och det om att suga kuk var för att locka N.Armstark till att läsa på domen vilket också tydligtvis lyckades.

Din dåre. Ser du inte vad du säger....nä tydligen inte....be om hjälp från någon närstående, för så där kan du ju inte ha det. Jag tycker uppriktigt sagt synd om dig.

Jag gör ett försök:
Du säger att du alltid står på de våldsutsatta kvinnornas sida. Fine för det gör också jag! Snurrar det nu? Här får du så det avstannar......men jag tar också män i försvar som är oskyldiga - men såklart icke det som skyldiga äro. Gör jag fel i detta mitt förhållningssätt? Ja eller nej!?
Citera
2021-07-23, 16:28
Medlem
kubuns avatar
Citat:
På vilket sätt blir hennes liv bättre? Slutar trakasserierna då?
Att krypa till korset gör absolut hennes liv bättre eller är rent av en förutsättning för att äga ett fullödigt liv. Nåden som sagt är alltid tillgänglig och ju förr man använder sig av den ju för börjar ens verkliga liv. Gottgörelsen är lösningen. Förlåtelsen är till ingen nytta då den dömer, å om inte omöjliggör gottgörelsen så åtminstone försvårar möjligheten till dess utförande.
Citera
2021-07-23, 16:36
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Räddades av ett par kalsonger var det humoristiska inslaget och det om att suga kuk var för att locka N.Armstark till att läsa på domen vilket också tydligtvis lyckades.

Din dåre. Ser du inte vad du säger....nä tydligen inte....be om hjälp från någon närstående, för så där kan du ju inte ha det. Jag tycker uppriktigt sagt synd om dig.

Jag gör ett försök:
Du säger att du alltid står på de våldsutsatta kvinnornas sida. Fine för det gör också jag! Snurrar det nu? Här får du så det avstannar......men jag tar också män i försvar som är oskyldiga - men såklart icke det som skyldiga äro. Gör jag fel i detta mitt förhållningssätt? Ja eller nej!?

Du har ju konsekvent argumenterat för att offret får skylla sig själv och ställt dig på förövarens sida.

Det var nog bara någon sjuk hjärna som tycker att dina inlägg där du trakasserar offret var humoristiska. N.Armstark verkar vara en person som ställer sig på offrens sida och avskyr säkert dina inlägg där du påstår att offret skulle tycka om att suga kuk.

Har Binninge tvingat henne till det också?
Varför är det relevant för målet eller är det bara något i din sjuka fantasi?
Citera
2021-07-23, 16:49
Medlem
Citat:
Försök att sätta dig in i flickans skräck för Binninge när hon misshandlades av honom och när hon fredade sig ifrån hans våldtäksförsök istället för ironisera över henne och det som han har utsatt henne för.

I motsats till dig så står jag alltid på de våldsutsatta kvinnornas sida och finner i motsats till dig inget nöje i att frossa i dessa detaljer.
Försök dig sätt dig in i att bli oskyldigt anklagad för grovt brott?
Vilket är värst?
Citera
2021-07-23, 16:52
Medlem
Citat:
Du har ju konsekvent argumenterat för att offret får skylla sig själv och ställt dig på förövarens sida.

Det var nog bara någon sjuk hjärna som tycker att dina inlägg där du trakasserar offret var humoristiska. N.Armstark verkar vara en person som ställer sig på offrens sida och avskyr säkert dina inlägg där du påstår att offret skulle tycka om att suga kuk.

Har Binninge tvingat henne till det också?
Varför är det relevant för målet eller är det bara något i din sjuka fantasi?

Jag kan garantera att jag inte ser något som helst humoristiskt i inlägg som förminskar och kränker brottsoffer. Speciellt inte barn i beroendeställning.

Det nedanstående inlägget är till exempel en ren uppmaning att uppfostra barn med hot och våld och försvarar dessutom barnmisshandel.

Det är skrivet av en vidrig människa som aldrig borde få komma i kontakt med barn.

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vad jag ska låta vara osagt är huruvida någon överilad örfil och blåmärken på armar, som det förövrigt i domen också omtalas att hon hade lätt för att ådra sig, skulle kunna vara åsamkat henne av den av Ebba Busch så grovt förtalade. Örfil utdelad när flickungen blev för jävlig i sina spydiga kommentarer helt enkelt och blåmärken när styvpappan försökte hålla i flickan å få henne att inte springa iväg till hennes kille innan läxor var gjorda osv. Ja, nej det är för mig högst troligt att så ha kunnat skett och då med tanke på hur hela denna bedrövliga historia till slut utvecklade sig med ett så förödande slut.....dock inte riktigt slut ännu skall det å det kraftfullaste poängteras så det ekar ända in till samtliga svenska rättssalar och så fortsätter ända till en ny resningsansökan antagits och beviljats.

Blåögat kan hon mycket väl ha fått av sin pojkvän, hon skämdes ju för det! Brännskadan som hon också skämdes för har hon såklart i sitt självskadetillstånd tillfogat sig själv.
Citera
2021-07-23, 16:54
Medlem
nova68s avatar
Mja vet inte om detta är rätt tråd för min fundering om Binninges dom.
I bl.a Expressen har det slagits upp stort med en okänd som överlämnat domen till Esbjörn.
Att en okänd person en kväll i november lämnat domen och sedan åter försvunnit ut i mörkret.
Binninge har dessutom uttalat att Esbjörn numera inte minns den händelsen.
Det har nu lämnats korrektare uppgifter om ”överlämnandet” och ja mycket pålitlig källa.
Inte underligt att Esbjörn inte minns händelsen, domen hade lämnats i Esbjörns brevlåda.
Vem som tömt den är det dock lite motstridiga uppgifter om….
Så det finns ingen okänd som i mörkret kommit till vandrarhemmet, överlämnat Binninges dom till Esbjörn och sen bara försvunnit i november mörkret igen.
Citera
2021-07-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
I bl.a Expressen har det slagits upp stort med en okänd som överlämnat domen till Esbjörn.
Att en okänd person en kväll i november lämnat domen och sedan åter försvunnit ut i mörkret.
Det har nu lämnats korrektare uppgifter om ”överlämnandet” och ja mycket pålitlig källa.
Inte underligt att Esbjörn inte minns händelsen, domen hade lämnats i Esbjörns brevlåda.
Så det finns ingen okänd som i mörkret kommit till vandrarhemmet, överlämnat Binninges dom till Esbjörn och sen bara försvunnit i november mörkret igen.
Menar du att Binninge ljög i Expressen, det har väl aldrig hänt tidigare?
Citera
2021-07-23, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Menar du att Binninge ljög i Expressen, det har väl aldrig hänt tidigare?
Vad belägger du Binninge med för lögner?
Citera
2021-07-23, 17:06
Medlem
Citat:
Stämmer bra att en person lämnat ett kuvert med domen. Den har inte lagts i en brevlåda
Citera
2021-07-23, 17:09
Medlem
Q6s avatar
Citat:

En bra reflektion. Binninges har givetvis ett intresse av att komma i ljuset och marknadsföra sig själv i väntan på att Jan Guillou skall komma till hjälp på sin vita springare och göra något inslag i TV.

Allt om omnämnande om honom och hans dom är till hans fördel.

Synd att det inte finns bilder på personen som lägger detta i brevlådan, säkert någon som har kommit i en Porsche, Ferrari eller en Peugeot 😎

Snacka om att kapitalisera på sin dom.
Citera
2021-07-23, 17:12
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det är inte ok att våldta någon.
Men det är inte heller ok att falskeligen tillvita någon ett grovt brott.
Jag svartmålar ingen, jag skriver vad som står i förhöret

Du fortsätter uppenbart att trakassera offret och skylla på henne.

Citat:
Nu är du rejält fel ute. Hon var ett offer i den bemärkelsen att hon offrade Binninge för sin egen uppmärksamhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in