2021-07-23, 10:16
Medlem
https://www.bt.se/boras/barn-jagades-av-machetebevapnad-man-i-boras-tvingades-fly-in-pa-ica-0165a44f/

Ur BT;s artikel; "En psykiskt sjuk man beväpnade sig med en machete och började jaga barn i ett bostadsområde i Borås tidigare i år.
Barnen fick fly in på Ica där de gömde sig bakom kassan, och skräckslagna satt och hackade tänder.
Nu döms mannen till rättspsykiatrisk vård – samtidigt berättar ett av barnens mamma för BT att de vill flytta från området."

Till centrala frågan: Vem är denna psykiskt sjuka unga man i Borås? Rör han sig omkring i staden än idag?
Senast redigerad av Hagstens 2021-07-23 kl. 10:19.
Citera
2021-07-23, 10:20
Medlem
Säkerligen någon som är fullt frisk men har fått ett utvisningsbeslut och försöker vända på steken och spela "psykiskt sjuk" så han får stanna.
Citera
2021-07-23, 10:21
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagstens
https://www.bt.se/boras/barn-jagades-av-machetebevapnad-man-i-boras-tvingades-fly-in-pa-ica-0165a44f/

Ur BT;s artikel; "En psykiskt sjuk man beväpnade sig med en machete och började jaga barn i ett bostadsområde i Borås tidigare i år.
Barnen fick fly in på Ica där de gömde sig bakom kassan, och skräckslagna satt och hackade tänder.
Nu döms mannen till rättspsykiatrisk vård – samtidigt berättar ett av barnens mamma för BT att de vill flytta från området."

Till centrala frågan: Vem är denna psykiskt sjuka unga man i Borås? Rör han sig omkring i staden än idag?

Har alla personer en machete hemma nu för tiden?
Tycker man läser det oftare och oftare om människor som blir angripna av personer med machete.

Jag har själv ingen machete hemma men jag kanske är onormal och genast borde gå och inhandla en.
Citera
2021-07-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbiss
Säkerligen någon som är fullt frisk men har fått ett utvisningsbeslut och försöker vända på steken och spela "psykiskt sjuk" så han får stanna.

Nej nej inte i detta fall. Killen har bott i Sverige i många år med största sannolikhet. Någon boråsare här som har koll på området Hässleholmen, Hulta? Vem handlar det om i detta fall? Kommer med stor sannolikhet från dessa områden.
Senast redigerad av Hagstens 2021-07-23 kl. 10:29.
Citera
2021-07-23, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tycker man läser det oftare och oftare om människor som blir angripna av personer med machete.

Jag har själv ingen machete hemma men jag kanske är onormal och genast borde gå och inhandla en.

Kanske är det så att den här gärningsmannen skaffat en machete någonstans en tid innan barnangreppet. Isåfall tyder detta på planering och det har inte kommit spontant.
Citera
2021-07-23, 10:29
Medlem
Citat:

Det är väl bäst att inhandla en rejäl rackare så den dagen nästa macheteman gör entré så kan man i sin tur jaga denne.
Citera
2021-07-23, 10:41
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottanjatta
Kanske är det så att den här gärningsmannen skaffat en machete någonstans en tid innan barnangreppet. Isåfall tyder detta på planering och det har inte kommit spontant.

Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det är väl bäst att inhandla en rejäl rackare så den dagen nästa macheteman gör entré så kan man i sin tur jaga denne.

Kollade lite snabbt och det finns att köpa för runt 200kr men är så sällan jag har behov för en machete då jag varken går i snårig djungel eller jagar barn på fritiden. Jagar inte heller andra som redan äger machete även om det kanske är värt att börja.

Det är säkerligen planerade angrepp av invandrare som antingen är psyksjuka eller bara idioter.
Citera
2021-07-23, 11:10
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:

Machete för mig känns väldigt hobbexåttiotal...
Citera
2021-07-23, 11:23
Medlem
Citat:

Någon som kan ordna dagboksblad i detta fall?
Citera
2021-07-23, 11:55
Medlem
Jordgubbes avatar
Tidningen har ju en pixlad bild på förstasidan innan artikeln, ser "stabil" ut.
Citera
2021-07-23, 12:36
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagstens
Nej nej inte i detta fall. Killen har bott i Sverige i många år med största sannolikhet. Någon boråsare här som har koll på området Hässleholmen, Hulta? Vem handlar det om i detta fall? Kommer med stor sannolikhet från dessa områden.
Hässleholmen är ett klassiskt Socialdemokratiskt utsatt (svarting)område. Dyker upp trådar i AboK titt som tätt om "händelser" som utspelar sig där.

Titta dessutom på expressens pixlade bild i artikeln användaren Jordgubbe länkade - där du ser synnerligt solbräna (bruna) händer/handleder - det är ännu en galen neger det handlar om.
Citera
2021-07-23, 12:38
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Tidningen har ju en pixlad bild på förstasidan innan artikeln, ser "stabil" ut.

Han såg ju inte direkt "svensk" ut
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in