2021-07-22, 19:53
Avstängd
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Alexander Ernstberger kommer troligen att överlämna sig till polisen redan under torsdagskvällen.

Han tänker sedan prata med sin advokat och försöka få prövningstillstånd i Högsta domstolen, HD.

https://www.expressen.se/dinapengar/konsument/allra-chefen-slar-tillbaka-jag-ar-oskyldig/
Jorå, prata med advokat klumpkäft så löser det sig säkert. Eller inte. Har slobban klumpkäft ens lyckats med något enda mål?
Citera
2021-07-22, 20:31
Medlem
'Det är uppenbart att åklagaren inte behärskar vad han pratar om. Skattebetalarna får stå för notan och det straffar mig och de medåtalade i en förlängd process' - Alexander Ernstberger i Allradokumentären.
Citera
2021-07-23, 00:32
Medlem
Är det samma Alexander Ernstberger med pappa Jan som köper sex av minderåriga? Även VD för REF? Eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2021-07-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleoxpatris
Är det samma Alexander Ernstberger med pappa Jan som köper sex av minderåriga? Även VD för REF? Eller är jag helt ute och cyklar?

Stämmer bra. Hans styvfar är för övrigt Peter Stern, som lever väldigt gott på att kränga undermåligt vin till svenska alkisar. Så, moral är uppenbarligen inget som haft någon större del i grabbens uppfostran.
Citera
2021-07-23, 01:05
Medlem
Citat:

Japp, hans farsa. Är han peddo alltså?
Citera
2021-07-23, 01:13
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
En annan skurk i Allrahärvan är Thomas Bodström. Han satt i Allras styrelse och fick ett fett arvode. Genom sitt kändisnamn lockade han många godtrogna personer att flytta sin premiepension till Allra. Tack vare det miste han sin post som landshövding. Han kom dock alldeles för lindrigt undan.

Absolut, Thomas Bodström bär ett stort ansvar för det inträffade. Inte bara rent formell att han satt i styrelsen, utan också att han är utbildad jurist med många års erfarenhet som advokat. Han om någon borde ha anat ugglor i mossen.
Citera
2021-07-23, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Japp, hans farsa. Är han peddo alltså?

Kan vara hans bror vet att han hängt på sugerdaddy sidor o köpt sex av unga tjejer

Ser även att de är en ung 19 åring okänd som är skriven hos deras pappa? Hela familjen verkar skum.
Citera
2021-07-23, 01:33
Medlem
Citat:
Kan vara hans bror vet att han hängt på sugerdaddy sidor o köpt sex av unga tjejer

Ser även att de är en ung 19 åring okänd som är skriven hos deras pappa? Hela familjen verkar skum.

och jag tyckte att Alexander og brorsan verkade som en riktig kille😅 hans pappa bor med en tonåring🤮 men vad faen
Citera
2021-07-23, 01:41
Avstängd
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Absolut, Thomas Bodström bär ett stort ansvar för det inträffade. Inte bara rent formell att han satt i styrelsen, utan också att han är utbildad jurist med många års erfarenhet som advokat. Han om någon borde ha anat ugglor i mossen.
När borde han det? Vem anade att tjuvarna plundrade? Nä, just det. Ingen.
Citera
2021-07-23, 01:43
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
När borde han det? Vem anade att tjuvarna plundrade? Nä, just det. Ingen.

Sitter man i styrelsen för ett bolag har man väl en viss insyn i verksamheten, inte sant?
Citera
2021-07-23, 01:44
Avstängd
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Sitter man i styrelsen för ett bolag har man väl en viss insyn i verksamheten, inte sant?
Svar nej, inte i den operativa verksamheten. Därav VD, är du dum eller bara full?
Citera
2021-07-23, 02:14
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
En annan skurk i Allrahärvan är Thomas Bodström. Han satt i Allras styrelse och fick ett fett arvode. Genom sitt kändisnamn lockade han många godtrogna personer att flytta sin premiepension till Allra. Tack vare det miste han sin post som landshövding. Han kom dock alldeles för lindrigt undan.

Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Jo han är som sin far. Socialdemokrat ut i plånboken.

Du har rätt i att det är VD som sköter den löpande driften. Dock så har styrelseledamöter en kontrollfunktion i aktiebolag. Nu tror jag inte att Bodström tog överdrivet hårt på denna uppgift utan att han såg det som ett enkelt sätt att dra in pengar på.

Hans agerande i denna affären ledde till att han fick avsked från positionen som landshövding, en position som har var helt nytillträdd på. Anledningen till detta var att efter Bodströms agerande eller kanske brist på agerande i Allra så fanns det helt enkelt inte något politiskt förtroende för Bodström i rollen som landshövding.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in