2021-07-22, 19:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
För de flesta är det ett ickeproblem att vaccinera sig också.
inte för mig. Jag tar inga medicinska preparat jag inte behöver och i synnerhet inte sådana som inte ens är färdiga.
Citera
2021-07-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
inte för mig. Jag tar inga medicinska preparat jag inte behöver och i synnerhet inte sådana som inte ens är färdiga.

Konstig inställning.

Du är ok med att få en helt ny sjukdom men inte ett nytt vaccin?

Det är ju som du säger - Covid 19 är ofarligt för de flesta - så ofarligt att många inte ens märker av det så man kan lätt föra det vidare.
Citera
2021-07-22, 19:22
Medlem
Citat:
De har väl sagt att de inte bryr sig så mycket om fall längre då vaccineringen gjort att fall inte hänger ihop med sjukhustryck och dödsfall så mycket längre.

Jag noterar att dom ligger mellan typ 10 och 80 dödsfall per dag. Med tanke på att dom är typ 70 miljoner är ju det inga siffror överhuvudtaget att brusa upp över.

Hur det ser ut på deras sjukhus och IVA vet jag faktiskt inte.
Citera
2021-07-22, 19:23
Medlem
Citat:
För de flesta är det ett ickeproblem att vaccinera sig också.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Kan inte alla släppa Kurt-Sunes ovilja att vaccinera sig nu? Skitsamma. Om hen inte vill vaccinera sig så låt gå. Vi andra som vill vaccinera oss gör det, så enkelt är det. Själv är jag fullvaccinerad, andra sprutan på utlovad tid utan att behöva tränga mig före i kön som t ex användare IMBILDEN gjorde. Nu har det gått sisådär 1,5 månader efter spruta 2 och inte fan har snoppen ramlat av eller gommen imploderat.
Citera
2021-07-22, 19:25
Medlem
Kaptenstjärts avatar
En låg onsdagssiffra följdes av en fördubblad torsdagssiffra för antalet smittade i Stockholm, jämfört med förra veckan. Jag tycker herrarna på FoHM agerat rätt under pandemin, men dom är förjävla saktfärdiga när det gäller att se trender.

Visst, det kommer inte bli någon anstormning till sjukhusen denna våg, men att det kommer bli en fjärde våg i Sverige är ganska självklart. Finns ingenting som tyder på att smittspridningen gör något annat än tar fart när arbetsplatserna fylls på med folk i mitten på augusti.
Citera
2021-07-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
En låg onsdagssiffra följdes av en fördubblad torsdagssiffra för antalet smittade i Stockholm, jämfört med förra veckan. Jag tycker herrarna på FoHM agerat rätt under pandemin, men dom är förjävla saktfärdiga när det gäller att se trender.

Visst, det kommer inte bli någon anstormning till sjukhusen denna våg, men att det kommer bli en fjärde våg i Sverige är ganska självklart. Finns ingenting som tyder på att smittspridningen gör något annat än tar fart när arbetsplatserna fylls på med folk i mitten på augusti.

Om den väldigt tydliga korrelationen mellan smittkurvan och press på sjukvården inte längre är lika markant, vad ska då FHM sätta in för åtgärder? Hysterin kring antalet uppnystade fall måste upphöra. Spelplanen är helt annorlunda än tidigare vågor.
Citera
2021-07-22, 19:41
Avslutad
Någon som vet varför inte Norge ville delta i konspirationen. Bluffen om att pandemin skulle vara värre än ett vanligt år..? 🤔

Norge rapporterade nämligen istället en underdödlighet 2020 (räknat på hela året). Deras officiella siffror visade alltså på färre dödsfall 2020 jämfört med deras genomsnitt 2015-2019....

Till skillnad mot Sveriges officiella siffror, som visade på drygt 7 000 över genomsnittet... Genomsnitt 2015-2019 i Sverige: Cirka 90 960. 2020: Drygt 98 000.

Uppenbarligen bluff... Men det blir ju däremot jättesvårt att prata om att myndigheter i Norge har överdrivit pandemin, när de tvärtom rapporterar FÄRRE dödsfall än vanligt? 🤷‍♂️

Slutsats: Norge är riktigt kassa på att överdriva sin statistik och sprida konspirationer 👎

Tillägg: Det dör runt 900 på en influensasässong i Norge. Över 16 månader in i pandemin har de fortfarande inte lyckats rapportera/hitta på fler dödsfall än så...

"(...)Det kan jämföras med de runt 900 norrmän som brukar dö av säsongsinfluensan varje år, en siffra som dock bedöms vara lägre i år, på grund av de restriktioner som införts för att stoppa coronavirusspridningen."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ingen-overdodlighet-i-norge-trots-corona
Senast redigerad av sjelvefan 2021-07-22 kl. 19:49.
Citera
2021-07-22, 19:44
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Vaccinen är tydligen ren bluff och ger 0 % skydd.
Vad är då din förklaring till att det knappt dör några på äldreboendena runtom i landet med covid-19 efter att vaccineringarna inleddes?
Citera
2021-07-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Om den väldigt tydliga korrelationen mellan smittkurvan och press på sjukvården inte längre är lika markant, vad ska då FHM sätta in för åtgärder? Hysterin kring antalet uppnystade fall måste upphöra. Spelplanen är helt annorlunda än tidigare vågor.

Är faktiskt benägen att hålla med dig. Vaccineringen är lite av en game changer på så sätt att vaccinerade blir smittade men inte allvarligt sjuka (i de flesta fall). Ska bli intressant att se om länder förändrar sina strategier i höst. I Danmark hörs det redan liberalare tongångar bland forskare t ex.
Citera
2021-07-22, 19:49
Medlem
LeeVans avatar
Kina vägrar att medverka till ytterligare utredning om Covid-19 ursprung.

https://www.theguardian.com/world/2021/jul/22/china-refuses-further-inquiry-into-covid-19-origins-in-wuhan-lab

Vore det inte rimligt att Kina ville undanröja varje misstanke om att Covid-19 designats i ett laboratorium i Wuhan? Kina betraktar förfrågningen från WHO som "arrogans mot vetenskap". Är det ett rimligt förhållningssätt?
Citera
2021-07-22, 19:51
Medlem
Pfizer. Vad drar man för slutsatser av det här? Verkligheten stämmer inte med vad de kliniska testerna säger.

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/10/21-1427_article

The overall attack rate was 54.5% (24/44); 87% were symptomatic, 65% with fever, and 22.6% with dyspnea. No clinically severe COVID-19 (1) was observed, and no patient was hospitalized.

In conclusion, we describe a VOC Gamma COVID-19 outbreak with a strikingly high attack rate among persons fully vaccinated with BNT162b2 vaccine. Our observation suggested that BNT162b2 protected from severe COVID-19. However, this single unexpected outbreak in a small and isolated vaccinated population requires further real-life studies on BNT162b2 vaccine effectiveness against the VOC Gamma. Masking and social distancing —even among those fully vaccinated— may be necessary among persons with frequent exposure in Gamma variant–endemic zones.
Citera
2021-07-22, 19:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Konstig inställning.

Du är ok med att få en helt ny sjukdom men inte ett nytt vaccin?

Det är ju som du säger - Covid 19 är ofarligt för de flesta - så ofarligt att många inte ens märker av det så man kan lätt föra det vidare.

Det var väl inget jag var jätteglad över nya sjukdomar men i efterhand blev jag nästan besviken på hur milt det var.

Jaha var det inte mer än så? Bara att gå vidare...

Vad ska jag med ett vaccin till jag inte behöver? Då får de göra klart det först i sådana fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in