2021-07-22, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Jag tycker faktiskt inte det är särskilt många som sprider galna konspirationsteorier men en hel del är kritiska mot upplägget att alla ska vaccineras. Nu när riskgrupperna vaccinerats i UK är det ju tydligt att covid inte är värre än influensan (där riskgrupperna redan vaccineras). Jag har inte vaccinerar mig mot influensan och av exakt samma anledning vaccinerar jag mig inte mot covid. Dessutom har jag haft covid med mycket milda symptom och enligt den senaste rapporten från PHE minskade inte risken att återsmittas bland de som boostade med vaccin. Förmodligen för att naturlig immunitet är så överlägsen att effekten av vaccinet inte gör vare sig till eller från.

Vaccinerar du dig mot influensan? Om inte, varför tror du att covid är ett större hot mot dig eller samhället nu när riskgrupperna är vaccinerade och dödligheten redan minskat med 90% enligt PHE.

Det mesta jag refererar till finns i dessa två rapporter, för er som är intresserade av verkligheten och inte massa skrämselpropaganda.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1001358/Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_18.pdf# page44

https://www.gov.uk/government/news/new-national-surveillance-of-possible-covid-19-reinfection-published-by-phe
Den enda anledningen till jag har vaccinerat mig, trots att jag redan har haft covid, är att kunna vifta med en pdf när jag ska åka utomlands om några veckor. Annars hade jag avvaktat tills hysterin lagt sig och covid blivit en vanlig förkylning.
Citera
2021-07-22, 17:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är inte sant. Jag har inte trängts och vet var och när jag blev smittad. Som vi lever är det oundvikligt. Det räcker inte att hålla avstånd eftersom smittan är luftburen.

Enligt egen utsago har du först följt restriktionerna för att sedan säga att du levt som vanligt, åkt tunnelbana mm. Avstånd duger gott, problemet uppstår där du inte kan hålla avstånd.
Citera
2021-07-22, 18:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Blir väldigt förvånad att folk fortfarande promotar vaccin.
Med tanke på vad vi vet nu jämfört med vad vi visste för några månader sedan.

Det här är ett sådant tillfälle när det inte är roligt att säga "vad var det jag sa", tom min fru har lurats med och tagit första sprutan för någon månad sedan trots mina varningar och önskan att hon skulle avvakta.

Det enda jag kan säga, har ni vaccinerat ? Beställ ett D-Dimer-test omedelbart för att kunna vidta åtgärder i ett tidigt stadium.

Klok fru du har. Hennes IQ överstiger din. Vad säger du till din fru när du själv ligger och flämtar inne på IVA? Jag vet vad din fru kommer att säga: -"Vad var det jag sa?"
Citera
2021-07-22, 18:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Enligt egen utsago har du först följt restriktionerna för att sedan säga att du levt som vanligt, åkt tunnelbana mm. Avstånd duger gott, problemet uppstår där du inte kan hålla avstånd.

Ja fast vad är problemet. Covid är uppenbarligen inte farligt för mig.

Nej du har fel där eftersom viruset är luftburet.

Det enda som funkar är att låsa in sig i en bunker, men det är helt omöjligt för mig.
Citera
2021-07-22, 18:11
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Den enda anledningen till jag har vaccinerat mig, trots att jag redan har haft covid, är att kunna vifta med en pdf när jag ska åka utomlands om några veckor. Annars hade jag avvaktat tills hysterin lagt sig och covid blivit en vanlig förkylning.
Alternativet hade ju varit att vifta med en lapp att du genomgått covid eller med en lapp att du testat dig.
Då hade du ju sluppit vaccinera dig.
Citera
2021-07-22, 18:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Det enda som funkar är att låsa in sig i en bunker, men det är helt omöjligt för mig.

Avstånd fungerar bra utomhus, inomhus har man andningsskydd så slipper man bli smittad. Mycket enkelt.
Citera
2021-07-22, 18:15
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

Hack i skivan!
Att covid inte är luftburet har varit det en sanning, men
Är viruset luftburet nu för tiden?
Källa på det.
Citera
2021-07-22, 18:25
Medlem
UK är ett jävla fenomen alltså.

Dom rapporterar 50.000 + fall ett par dagar i rad.

I söndags midnatt öppnar dom upp hela samhället.

Nu har dom 4 dagar i rad minskande trend och sedan dess har dom varit under 50K fall varenda dag.

Sjukt.
Citera
2021-07-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
UK är ett jävla fenomen alltså.

Dom rapporterar 50.000 + fall ett par dagar i rad.

I söndags midnatt öppnar dom upp hela samhället.

Nu har dom 4 dagar i rad minskande trend och sedan dess har dom varit under 50K fall varenda dag.

Sjukt.

De har väl sagt att de inte bryr sig så mycket om fall längre då vaccineringen gjort att fall inte hänger ihop med sjukhustryck och dödsfall så mycket längre.
Citera
2021-07-22, 18:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Avstånd fungerar bra utomhus, inomhus har man andningsskydd så slipper man bli smittad. Mycket enkelt.

Ja fast blir man smittad så får man ju immunitet. Och då behöver man ju inget konstigt nödgodkänt vaxx.

För de flesta är det ett ickeproblem att bli smittad.
Citera
2021-07-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ja fast blir man smittad så får man ju immunitet. Och då behöver man ju inget konstigt nödgodkänt vaxx.

För de flesta är det ett ickeproblem att bli smittad.

För de flesta är det ett ickeproblem att vaccinera sig också.
Citera
2021-07-22, 19:12
Medlem
Citat:
Kurt-sune har haft alla chanser på sig att undvika smitta men gett blanka fan i det. Jag sa inte alla, läs om läs rätt!
Jag läste vad du skrev men du kanske menade något annat och formulerade dig otydligt. Oavsett vad så är har dina argument mycket att önska faktiskt i pajkastningen med andra användare. Därmed inte sagt att ex Kurt-Sune är bättre. För någon debatt är det definitivt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in