2021-07-22, 16:16
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Blir väldigt förvånad att folk fortfarande promotar vaccin.
Med tanke på vad vi vet nu jämfört med vad vi visste för några månader sedan.

Det här är ett sådant tillfälle när det inte är roligt att säga "vad var det jag sa", tom min fru har lurats med och tagit första sprutan för någon månad sedan trots mina varningar och önskan att hon skulle avvakta.

Det enda jag kan säga, har ni vaccinerat ? Beställ ett D-Dimer-test omedelbart för att kunna vidta åtgärder i ett tidigt stadium.

Vilket imponerande bullshit från dig!

Jag känner elitidrottare som är med på OS, jag känner läkare, forskare osv.

Ingen har några som helst problem efter vaccinationen eller några som helst invändningar mot att vaccinet.

Tror du dom är mutade också?

Vilken jävla plattjordare har du lyssnat på för att komma fram till din slutsats att vi vaccinerade är slut?
Citera
2021-07-22, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vilket imponerande bullshit från dig!

Jag känner elitidrottare som är med på OS, jag känner läkare, forskare osv.

Ingen har några som helst problem efter vaccinationen eller några som helst invändningar mot att vaccinet.

Tror du dom är mutade också?

Vilken jävla plattjordare har du lyssnat på för att komma fram till din slutsats att vi vaccinerade är slut?
Nja.. känner du verkligen OS idrottare och läkare? Vilka då?
Citera
2021-07-22, 16:23
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Nej, det sprids luftburet främst, eftersom det inte är en droppsmitta. Aerosolen hänger kvar i luften och folk andas in den. Det handlar inte om att aerosolen landar på ytor och folk tar på dessa. Desto längre folk vistas i en lokal med andra där det finns smittade, desto större risk att bli smittade. Mängden virus i luften ökar med hur länge smittade andas i samma rum. Det är hur tydligt som helst, och det är vad forskningen säger. Utomhus finns praktiskt taget ingen risk då viruspartiklarna stiger med utandningsluften och blåser iväg omgående, inomhus ackumuleras virusaerosolen i luften med tiden.

Varför är inte alla som arbetar på Ica, Systembolaget, Ikea , akuten, kontoret , och restaurangen smittade då ? Det visades en dokumentär om vi fick ett luftburet ( likt mässlingen” virus så visade datamodeller att 2 tredjedelar av jordens befolkning skulle smittas inom 3-6 månader och så ser det ju inte ut gällande covid….
Citera
2021-07-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Varför är inte alla som arbetar på Ica, Systembolaget, Ikea , akuten, kontoret , och restaurangen smittade då ? Det visades en dokumentär om vi fick ett luftburet ( likt mässlingen” virus så visade datamodeller att 2 tredjedelar av jordens befolkning skulle smittas inom 3-6 månader och så ser det ju inte ut gällande covid….

De har ju smittats. Smittan har spridits överallt. Definitionen ”luftburet virus” handlar om de virus som kan infektera via huden tex.

Influensa är en typisk droppsmitta(främst) och åtgärder som införts världen över har varit sådana som funkar på droppsmitta, masker , avstånd, handtvätt etc. Men det har inte stoppat covid. Varför? För att dessa åtgärder inte fungerar på aerosolsmitta. En aerosol tar sig förbi masken, antingen på sidorna eller genom masken när den är fukt-mättad efter 10-20min, och handtvätt och avstånd påverkar inte aerosolen som svävar runt i luften och snart har distribuerat viruspartiklar i hela lokalen. Maskerna har inte filtreringskapacitet för så små partiklar som virus. Inga av de masker som folk använder har det.
Senast redigerad av hbphys 2021-07-22 kl. 16:41.
Citera
2021-07-22, 16:42
Medlem
Jag undrar om de konspirationsteorier som folk vräker ur sig bottnar i rädsla? Man försöker rationalisera att inte ta vaccinet på alla möjliga vansinniga sätt. Jag kan ju själv meddela att i stort sett alla jag känner tagit sprutan, 3-4 stycken var fullvaccinerade redan i vintras då dem arbetade inom vården. Alla mår superbra idag. Eller ja, åtminstone inte sämre än innan sprutan. Jag har själv dock bara tagit första. Inga konstigheter alls för min del. Det gällde iofs även när jag tydligen hade Covid också någon gång under pandemin. Hade inga symptom men tydligen antikroppar. Däremot är det läskigt att myndigheter inte verkar sky några medel alls när det kommer till att stoppa smittspridningen. Att fortsätta rasera folks levebröd är också ett folkhälsoproblem.
Citera
2021-07-22, 16:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är inte sant. Jag har inte trängts och vet var och när jag blev smittad. Som vi lever är det oundvikligt. Det räcker inte att hålla avstånd eftersom smittan är luftburen.

Ge dig nån gång, du kan inte haft något som inte finns. Du har blivit TILLSAGD att du har Corona och valt tro på det för hur ska du bevisa motsatsen?
Nyttig mat som du tjatar om är bra rent allmänt men mot ett fejkvirus kan du äta vad fan som helst för det spelar ingen roll ändå...

I början så kunde man köpa att detta fejkvirus var på riktigt, man kunde också köpa alla lockdowns och annat trams för man trodde att de valde det säkra före det osäkra.
Men nu ungefär 1.5 år senare så måste man vara dum som en sten om man fortfarande tror på detta trams. Det finns inget jävla virus och det är inte längre någon konspirationsteori utan fakta, VAKNA för fan!!!

Ta bara här på Flashback där vi alltså har ett tiotal nicks som sprider vaccinpropaganda dygnet runt. Är det verkligen någon som tror att dessa propagandister är vanliga privatpersoner?
Varenda expert och läkare som talar ut blir genast stämplad som "foliehatt" av dessa ashål som alltså påstår sig veta bättre...
Citera
2021-07-22, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jo verkar ha gått kanon då du och de flesta du känner fått covid.

Finns gott om folk som använt munskydd i Sverige.
Finns många som vill skydda sig. Den här veckan en äldre herre 75-80 års åldern med munskydd som var ute med sin hund och promenerade.
Citera
2021-07-22, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Jag undrar om de konspirationsteorier som folk vräker ur sig bottnar i rädsla? Man försöker rationalisera att inte ta vaccinet på alla möjliga vansinniga sätt. Jag kan ju själv meddela att i stort sett alla jag känner tagit sprutan, 3-4 stycken var fullvaccinerade redan i vintras då dem arbetade inom vården. Alla mår superbra idag. Eller ja, åtminstone inte sämre än innan sprutan. Jag har själv dock bara tagit första. Inga konstigheter alls för min del. Det gällde iofs även när jag tydligen hade Covid också någon gång under pandemin. Hade inga symptom men tydligen antikroppar. Däremot är det läskigt att myndigheter inte verkar sky några medel alls när det kommer till att stoppa smittspridningen. Att fortsätta rasera folks levebröd är också ett folkhälsoproblem.

Jag tycker faktiskt inte det är särskilt många som sprider galna konspirationsteorier men en hel del är kritiska mot upplägget att alla ska vaccineras. Nu när riskgrupperna vaccinerats i UK är det ju tydligt att covid inte är värre än influensan (där riskgrupperna redan vaccineras). Jag har inte vaccinerar mig mot influensan och av exakt samma anledning vaccinerar jag mig inte mot covid. Dessutom har jag haft covid med mycket milda symptom och enligt den senaste rapporten från PHE minskade inte risken att återsmittas bland de som boostade med vaccin. Förmodligen för att naturlig immunitet är så överlägsen att effekten av vaccinet inte gör vare sig till eller från.

Vaccinerar du dig mot influensan? Om inte, varför tror du att covid är ett större hot mot dig eller samhället nu när riskgrupperna är vaccinerade och dödligheten redan minskat med 90% enligt PHE.

Det mesta jag refererar till finns i dessa två rapporter, för er som är intresserade av verkligheten och inte massa skrämselpropaganda.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1001358/Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_18.pdf# page44

https://www.gov.uk/government/news/new-national-surveillance-of-possible-covid-19-reinfection-published-by-phe
Citera
2021-07-22, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Var och när säger de det? EMA och LMV kallar dem inte för det.
Tre exempel:
Moderna: https://www.who.int/news/item/30-04-2021-who-lists-moderna-vaccine-for-emergency-use

Pfizer: https://www.who.int/news/item/31-12-2020-who-issues-its-first-emergency-use-validation-for-a-covid-19-vaccine-and-emphasizes-need- for-equitable-global-access

Janssen: https://www.who.int/news/item/12-03-2021-who-adds-janssen-vaccine-to-list-of-safe-and-effective-emergency-tools-against-covid-19

Hade du källa på att WHO ljuger eller inte?

En annan länk från WHO uppdaterad 25 Juni:
"WHO’s Strategic Advisory Group of Experts on Immunization (SAGE) has issued its policy recommendations for the rollout of the first COVID-19 vaccine approved for emergency use, the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine."

https://www.who.int/news-room/feature-stories/detail/who-can-take-the-pfizer-biontech-covid-19--vaccine
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-07-22 kl. 17:30.
Citera
2021-07-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12

Jag känner folk som rökt i flera decennier och dom mår bra så det är helt ofarligt att röka ett paket om dagen.
Citera
2021-07-22, 17:37
Medlem
Opaques avatar
[quote=FuckingGenius|76648361

I början så kunde man köpa att detta fejkvirus var på riktigt, man kunde också köpa alla lockdowns och annat trams för man trodde att de valde det säkra före det osäkra.
Men nu ungefär 1.5 år senare så måste man vara dum som en sten om man fortfarande tror på detta trams. Det finns inget jävla virus och det är inte längre någon konspirationsteori utan fakta, VAKNA för fan!!!

[/QUOTE]

Intressant. Tror inte vi har haft en totalförnekare på FB. Men nu har du chansen att kapa åt dig dina 15 minuter av Fame.

F.ö. så tror jag att du står rätt ensam t.o.m. bland antivaxxare. Ditt troll
Citera
2021-07-22, 17:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo det är det för det säger inte särskilt mkt. Överdödlighet är det enda rimliga måttet och där ligger vi mkt bra till.

Tittar du ut genom fönstret så ser du att världen snurrar på och folk är inte särskilt sjuka. Snarare tvärtom..

Just nu ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in