2021-07-22, 15:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Det där var väl ändå jävligt tramsigt? Tror du alla som smittats gjort så för att de inte följt restriktionerna? Dumheter. Är du 12 år? Oavsett vad man tycker om Kurt-Sune och hans teorier så spottar du ju miljontals människor i ansiktet med det uttalandet.

Snudd på att du borde få en örfil av din mamma och tvingas be om ursäkt.

Kurt-sune har haft alla chanser på sig att undvika smitta men gett blanka fan i det. Jag sa inte alla, läs om läs rätt!
Citera
2021-07-22, 15:37
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Blir väldigt förvånad att folk fortfarande promotar vaccin.
Med tanke på vad vi vet nu jämfört med vad vi visste för några månader sedan.

Det här är ett sådant tillfälle när det inte är roligt att säga "vad var det jag sa", tom min fru har lurats med och tagit första sprutan för någon månad sedan trots mina varningar och önskan att hon skulle avvakta.

Det enda jag kan säga, har ni vaccinerat ? Beställ ett D-Dimer-test omedelbart för att kunna vidta åtgärder i ett tidigt stadium.
Citera
2021-07-22, 15:40
Medlem
Vart är alla likhögar med folk döda utav Covid 19? Vart är alla överfyllda sjukhus?
Citera
2021-07-22, 15:41
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej det har man inte, det är bara kravet på visir som tas bort:

https://vardgivare.skane.se/kompetens-utveckling/nyheter/nyheter/2021/kravet-pa-visir-vid-allt-patientnara-arbete-tas-bort-och-ater-mojligt-for-sakra-besok/

Ok då är det olika beroende på region. Min fru och svärmor jobbar som ssk inom akutsjukvård på en annan region som har berättat att deras krav inte kvarstår
Citera
2021-07-22, 15:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Fast det är inte meningslöst och det vet du också.

Jo det är det för det säger inte särskilt mkt. Överdödlighet är det enda rimliga måttet och där ligger vi mkt bra till.

Tittar du ut genom fönstret så ser du att världen snurrar på och folk är inte särskilt sjuka. Snarare tvärtom..
Citera
2021-07-22, 15:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det går att skydda sig om viljan finns. Nu är jag vaccinerad så det känns lugnt.

Det kan vara av intresse om man är gammal och sjuk. Men inte för alla.

Själv är jag ointresserad av att skydda mig i onödan. Bättre att hålla sig i form och äta bra mat.
Citera
2021-07-22, 15:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Kurt-sune har haft alla chanser på sig att undvika smitta men gett blanka fan i det. Jag sa inte alla, läs om läs rätt!

Det är inte sant. Jag har inte trängts och vet var och när jag blev smittad. Som vi lever är det oundvikligt. Det räcker inte att hålla avstånd eftersom smittan är luftburen.
Citera
2021-07-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Så du är inte intresserad av officiell statistik? Du konstaterar bara för din egen del att "4 miljoner dött", var har du fått denna siffra ifrån?

Jag är ej motståndare till vaccin generellt, bara till experimentella, nödgodkända vacciner som man har stressat fram på alldeles för kort tid där studierna inte är klara.

Studierna är klara, de har bedrivits test långt före vaccinet släpptes.
4 miljoner döda är den sammanlagda data från alla länder.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
4 miljoner multisjuka gamlingar? Att konstatera att alla kanske inte behöver vaccineras är inte att vara emot vaccin generellt sett.
De flesta personer i världen har någon sjukdom, tänker du bara utifrån din egen hälsa eller?
Citera
2021-07-22, 16:05
Medlem
Citat:
Ja det var ju ett enkelt sätt att avfärda ett yrkesval.
Eller hur. Men lider man av att jobba med sjuka människor varav en del kommer att dö så är vården helt fel plats.
Eller fel plats i vården åtminstone, på Ortopeden antar jag att antalet dödsfall är få.
Citera
2021-07-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
...och vi har NOLL (!) döda sedan igår medan länder med sämre vaccinationstäckning ligger två och till och med tresiffrigt.

Men du är väl en dom horunge som tror att Bill Gates vill chipa dig för att styra ditt sorgliga liv framför datorn i mammans källare?

Sverige kommer att komma upp i 90% vaccinerade och vi kommer att ha ett handfull döda.

Bra jobbat Sverige!!

Intressant också hur liten andel antivaxxers och obildade babbar utgör av totala befolkningen. Även om det finns ett hundratal högljudda idioter på Flashback ser man att majoriteten faktiskt vaccinerar sig.

Kvarstår och? Idk men jag anser att det är inget att hurra för eller hylla.. Varför liksom?

Tror du verkligen på bill gates grejen? Chip är verklighet kolla själv , men om Bill är med får nog du ståför... jag har inte nämnt nå om det
Senast redigerad av Porky123 2021-07-22 kl. 16:17.
Citera
2021-07-22, 16:13
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Då vaccinet inte verkar stoppa deltaviruset kan man fundera hur det kommer att slå mot äldre och sjuka med sämre immunförsvar. Eller så är delta anpassat till att slå mot yngre med bra immunförsvar.
Vi får inte glömma dom andra varianterna bla alfa som finns kvar.
Sverige har slagit in på en väg som enbart bygger på vaccinering.

Alfa kan inte konkurrera med Delta. Det främsta skälet till det är att Delta är betydligt smittsammare. Dessutom minskade vaccinen avsevärt smittspridningen av Alfa, vilket inte på samma sätt ses för Delta.
Citera
2021-07-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Definition är en sak men smittspridningsmönstren är tydliga . Det sprids i huvudsak som en droppsmitta. I vissa förhållanden har det spridits mer luftburet men det är inte det huvudsakliga sätter covid smittar …

Nej, det sprids luftburet främst, eftersom det inte är en droppsmitta. Aerosolen hänger kvar i luften och folk andas in den. Det handlar inte om att aerosolen landar på ytor och folk tar på dessa. Desto längre folk vistas i en lokal med andra där det finns smittade, desto större risk att bli smittade. Mängden virus i luften ökar med hur länge smittade andas i samma rum. Det är hur tydligt som helst, och det är vad forskningen säger. Utomhus finns praktiskt taget ingen risk då viruspartiklarna stiger med utandningsluften och blåser iväg omgående, inomhus ackumuleras virusaerosolen i luften med tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in