2021-07-22, 13:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Blir orolig om du ej kan skilja på mig och källor till info. Det är källorna
du skall läsa/titta på.......

Hoffe är ingen expert utan en simpel allmänläkare i en liten by. Han har vevat mot vaccinerna i över tre månader nu och blivit varnad och straffad.
Citera
2021-07-22, 13:16
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Källa för edra påståenden .......

Nä, du får vackert rota runt i trådarna själv.....

Jag är inte din sekreterare
Citera
2021-07-22, 13:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Frågan är nog snarare hur än värre det hade sett ut utan dem.

Ja du det har gått ganska bra här hemma utan. Aldrig använt skiten själv då det inte behövts. Känner ingen som bär munskydd...
Citera
2021-07-22, 13:18
Medlem
Citat:
Munskydd har bevisats kunna minska smittspridningen av covid, som inte är luftburen utan en aerosolsmitta.

Aero=luft
Sol=lösning

Jag antar att du tror att rök inte är luftburen heller, eftersom rök är aerosol.

Du misstar droppsmitta med aerosolsmitta. Aerosol hänger kvar i luften, droppsmitta gör det inte
Citera
2021-07-22, 13:21
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja du det har gått ganska bra här hemma utan. Aldrig använt skiten själv då det inte behövts. Känner ingen som bär munskydd...

Jo verkar ha gått kanon då du och de flesta du känner fått covid.

Finns gott om folk som använt munskydd i Sverige.
Citera
2021-07-22, 13:21
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/l%C3%A4kare-kan-s%C3%A4ga-att-det-%C3%A4r-b%C3%B6rjan-p%C3%A5-en-ny-v%C3%A5g/ar-AAMncRq?docId=uaVNLYBa5Tpjfkz-Aja-tV2b2gA

"Även om vaccinationerna gör att trycket på sjukhusen med största sannolikhet blir lägre under en fjärde våg är det ändå problematiskt, menar Björkman. Han påpekar bland annat att många unga som ännu inte hunnit vaccineras riskerar att drabbas av långtidscovid."

Har Anders Björkman några belägg för uttalandet att unga som ej vaccinerar sig får långtidscovid?
Citera
2021-07-22, 13:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Aero=luft
Sol=lösning

Jag antar att du tror att rök inte är luftburen heller, eftersom rök är aerosol.

Du misstar droppsmitta med aerosolsmitta. Aerosol hänger kvar i luften, droppsmitta gör det inte

Nej, jag vet precis vad aerosolsmitta är. Covid är en sådan.
Citera
2021-07-22, 13:28
Medlem
Citat:
Nej, jag vet precis vad aerosolsmitta är. Covid är en sådan.

Och då vet du att den är luftburen, eftersom aerosol är luftburen, eftersom aerosol betyder just lösning i luft.

Så du hade fel. Här säger du att den inte är luftburen samtidigt som du säger att det är en aerosol. Det tyder på att du inte vet vad aerosol är:

Citat:
Munskydd har bevisats kunna minska smittspridningen av covid, som inte är luftburen utan en aerosolsmitta.
Senast redigerad av hbphys 2021-07-22 kl. 13:34.
Citera
2021-07-22, 13:28
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du vet inte vad jag tror. Tror du att vårdpersonal som är vaccinerade struntar att ha på sig skydd när de går in till patienterna? Det är en kuggfråga, du behöver inte svara.

Man har tagit bort munskyddskravet på sjukhusen nu .. sedan så använder de såklart visir och munskydd vid konstaterat smittad patient ..
Citera
2021-07-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja, det finns ju helt andra faktorer varför vi bör vaccinera oss, vilket foliehattarna inte bryr sig om. Alla som varit ute i arbetslivet senaste året, dvs. ej jobbat hemifrån, förstår att covid kan ställa till det rätt bra på arbetsplatserna. Vi fick ha dubbelt så många byggbodar och kontor på våra byggarbetsplatser för att anställda och underentreprenörer ska kunna sprida ut sig. Vid flera tillfällen uppstod coronautbrott, dvs. några fick det och då var det ju bara för övriga att testa sig också. Vi kunde ju inte åka tillbaka till arbetsplatsen förrän vi fått svaret. Tack och lov dör inte många under 50 och utanför riskgrupperna. Men för att få ett fungerande samhälle måste smittspridningen upphöra och då är det vaccinering som gäller.

Är man konspirationsteoretiker som sitter hemma i mamma källare och tror att Bill Gates och judarna ska mörda 9/10-delar av Jordens befolkning så kanske man borde fundera över om det är rimligt. Men vi övriga som har ett vanligt hederligt kneg att gå till och ut och ta några öl på helgen vill att det här ska vara över nu.
Det snabbaste sättet att få antikroppar i gruppen som väljer bort vaccin är att öppna upp samhället.

De har ju valt själva att ta sjukdomen när den kommer. Bättre eller sämre har ingen betydelse. Folk måste få välja själva. Jag fattar inte varför den vaccinerade halvan befolkningen ska tvinga på alla sin föredragna metod (som är ett allt annat än självklart beslut) och hålla samhället som gisslan tills de ger efter.
Citera
2021-07-22, 13:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Och då vet du att den är luftburen, eftersom aerosol är luftburen, eftersom aerosol betyder just lösning i luft.

Så du hade fel.

Nej en aerosolsmitta är inte luftburen. Här kan du läsa mer om definitioner och varför du är lite vilse.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/d%C3%A4rf%C3%B6r-beskrivs-coronaviruset-p%C3%A5-olika-s%C3%A4tt-till-allm%C3%A4nheten-och-v%C3%A5rdp ersonal-1.24853345
Citera
2021-07-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Jag tycker att du ska titta på de officiella siffrorna från SCB, (det totala antalet döda svenska medborgare) dödstal per 1000 av medelfolkmängden efter ålder och kön. År 2000 - 2020, länk nedan:
Varför ska jag göra det? Det räcker fint att konstatera att 4 miljoner dött.
Är du också motståndare till vaccin eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in