2021-07-21, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror faktiskt inte att jag skyllde på invandrarna i mitt inlägg.
'Bra.
Citera
2021-07-21, 23:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Därför.. att.. C19 kampanjen.. är över.. nu
0 avlidna.. tom 0 på IVA

Va faaaan.. det är nästa som om C19 är det bästa som hänt dig och du krampaktigt håller fast trots att matchen är slut

28 på IVA vad jag kan se.
Citera
2021-07-21, 23:43
Medlem
Citat:
Har för mig att Oxford har en studie på gång och hoppas på data från Indiens försök.
Oxford är ju köpta av Bill gates, så det är såklart att det är dom skall göra en studie på inverkmetin, resultatet kommer knappast förvåna någon!

http://aftinet.org.au/cms/node/1932
Citera
2021-07-21, 23:44
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
39 av 60 studier är Peer-reviewed..... Hur får du det till "det numera står på skakig vetenskaplig grund"?

Citat:
Det spelar ingen roll om den är peer-reviewed. Om den i någon del av rapporten hänvisar till den numera indragna rapporten så är det så.

finns 60 studier varav 39 Peer-reviewed. Skit samma om någon av de nämner en annan artikel.
Varje artikel bygger på sin egen data.

Du kör ju fortfarande PSY OPS tekniker.... Om UK eller. Indien säger si och så....
då.... har alla andra undersökningar ett värde.......

JÄVLA BULLSHIT........ Stinker lång väg.........

Du trollar stenhårt mot Ivermectin.

Börjar fan se ut som att du jobbar på Pfizer eller köpt på dig en jävla massa aktier.......
Citera
2021-07-21, 23:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Oxford är ju köpta av Bill gates, så det är såklart att det är dom skall göra en studie på inverkmetin, resultatet kommer knappast förvåna någon!

http://aftinet.org.au/cms/node/1932

Jag ser inte riktigt vad du drar för slutsats, eller menar du att de kommer att krossa ivermektin?
Citera
2021-07-21, 23:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
finns 60 studier varav 39 Peer-reviewed. Skit samma om någon av de nämner en annan artikel.

Du kör ju fortfarande PSY OPS tekniker.... Om UK eller. Indien säger si och så....

Börjar fan se ut som att du jobbar på Pfizer eller köpt på dig en jävla massa aktier.......

Du är ju helt dum i huvudet, jag har ju sagt att jag tycker vi ska prova med det! Vad är det för fel på att jag vill ha data från Indien, de har ju testat det i skarpt läge? Inget av det du påstår stämmer heller, däremot har jag arbetat på ett annat bolag som tagit fram ett av vaccinen.
Citera
2021-07-21, 23:52
Medlem
Citat:
Jag ser inte riktigt vad du drar för slutsats, eller menar du att de kommer att krossa ivermektin?
Det är upp till var och en att värdera den studien, det blir ju lite lättare om man vet vem som står bakom!
Citera
2021-07-21, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Ja, ibland när man läser och hör allt som händer, hur "vanligt" folk resonerar också så känns det nästan som att det inte kan vara på riktigt det som händer nu, det är bara för mycket, hur tänker folk, jag fattar det bara inte.

Har hört flera som har haft covid som ändå gått och vaccinerat sig, unga och till synes friska också, har dom redan haft covid och överlevt, knappt ens varit speciellt sjuka, ej inlagda på sjukhus heller, vad ska hända liksom, sannolikheten att insjukna igen är ju minimal kanske t.o.m. obefintlig, och skulle man ändå bli smittad så får man ju en mildare sjukdom, kanske inga symtom alls. Men ändå har dom gått och vaxxat sig, med hänvisning till att det är bra för att inte riskera att nya mutationer uppstår...men det är ju inte heller något egentligt problem då det bara är en fördel om viruset muterar då det blir mildare.

Obegripligt dessutom det här med barn och unga, att man ska försöka pusha ut vaccinet även till dem, hörde igår på nyheterna (SVT) att men inte ens behöver målsmans godkännande, 16-17-åringarna kan samtycka till sin egen vaccinering om de anses mogna att ta ett sådant beslut, vaccinatören kommer att göra en mognadsbedömning.

Så jäkla sjukt, en ung individ som har svårare att ta ett väl avvägt beslut, hjärnan är inte fullt utvecklad förrän vid ca 25 års ålder, mycket lättare att falla för grupptryck, påtryckningar och övertalning o.s.v. exempelvis när man argumenterar för att man måste skydda andra genom att själv vaccinera sig, att man kan göra så att någon blir svårt sjuk och hamnar på sjukhus eller döda någon om man inte tar sitt ansvar och vaccinerar sig.

Precis så. Det är så tydligt att de vill gå förbi föräldrarna och utöva påtryckning på minder¨åriga. Mycket fult gjort!
Citera
2021-07-21, 23:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Hur är kvaliteten på dessa 39 studier? Jag har inte läst alla, så hoppas du som har kan berätta.
Citera
2021-07-21, 23:54
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Du kan ju ta den siffran emot hur många som avlidit av smittan, 4 miljoner lågt räknat. Skrämmer inte den siffran dig mer?
Tror du du kommer dö om du tar vaccinet?

Jag tycker att du ska titta på de officiella siffrorna från SCB, (det totala antalet döda svenska medborgare) dödstal per 1000 av medelfolkmängden efter ålder och kön. År 2000 - 2020, länk nedan:

http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101I/Dodstal/

Du kan skapa en egen tabell och se hur dödligheten ser ut när man tittar på dödstal per 1000 av medelfolkmängden. Om man exempelvis jämför mellan åren 2010 och 2020 så sticker inte 2020 ut nämnvärt, dödstalen för åren 2010, 2011 samt 2012 är högre och 2013 ligger rätt så nära 2020.

Citat:
SCB Dödstal, per 1000 av medelfolkmängden efter ålder, kön och år, samtliga åldrar, män och kvinnor:

2010 9,65
2011 9,52
2012 9,66

2013 9,42
2014 9,18
2015 9,28
2016 9,17
2017 9,14
2018 9,06
2019 8,64
2020 9,48

Med tanke på hur demografin har förändrats, att befolkningen har ökat så mycket under de senaste åren (flykting och anhöriginvandring) samt att antalet barn som föddes på 1940-talet i jämförelse med 1920 och 1930-talet är högre vilket också påverkar och kommer påverka antal döda per år är det mer rättvisande att titta på dödstal per 1000 av medelfolkmängden:

Citat:
Det föddes jämförelsevis få barn i Sverige från mitten av 1920-talet till slutet av 1930-talet. Det påverkar hur många personer som dör nu, eftersom de är i åldrarna 80-95 år. Samtidigt ökar medellivslängden och vi lever allt längre. Under andra halvan av 1940-talet föddes det väldigt många barn i Sverige vilket gör att vi kan vänta oss att antal döda per år kommer att öka de närmsta tjugo åren.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/doda-i-sverige/

Har för mig att jag sett att i många fall när man från mediers (och myndigheters) håll kablat ut budskapet om att dödligheten mätt i antal dödsfall per år är högre år 2020 i jämförelse med tidigare år så tittar man bara ca 5 år tillbaka i tiden, till år 2015 och dessutom brukar inte siffrorna för dödstal per 1000 av medelfolkmängden heller redovisas.

Aftonbladet skriver t.ex. i en artikel, publicerad 10 juni med rubriken "Tusentals fler dog – av covid-19":

Citat:
Coronapandemin bidrog till att 7 000 fler avled i Sverige förra året jämfört med snittet för de fyra föregående åren.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/41y79q/tusentals-fler-dog--av-covid-19

Dessutom, som också påpekades tidigare i ett inlägg så får man ju ta med i beräkningen att många nog kan sägas ha dött i onödan på grund av felbehandling som exempelvis morfinbehandling som försvårar andningen (kontraproduktivt) samt bristfällig vård på grund att man avrådde patienter från att söka sjukhusvård.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-07-21 kl. 23:58.
Citera
2021-07-21, 23:58
Medlem
Citat:
Jag har inte påstått något om ett öde samhälle.
Varför skriver du då – en hel del som inte överlevde ja.
Precis som om covid skulle ha föranlett till ett apokalyptiskt samhälle där flertalet skulle ha gått under.
Citera
2021-07-22, 00:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Det var en reality check I all den obefogade alarmism som sprids

Den enda alarmismen jag ser i tråden nu är hos dig som skriker dig hes för att varna folk om vaccinen. Buhu vaccin buhu är så hemskt buhu pass buhu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in