2021-07-21, 21:13
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Man kan ju fråga sig varför det är så många som är lesbiska i damfotboll, det har jag aldrig förstått?! Bryr mig egentligen inte om sport alls, förutom Karate och golf, men aldrig ens kollat på damfotboll, bara vanlig herrfotboll.

OnT:
Tror inte det är allt för många som är hetero i damfotboll.

Det är en maskulin sport och maskulina kvinnor dras till maskulina saker precis som maskulina män. Lesbiska kvinnor är i regel mer maskulina och har förmodligen högre testosteron-nivåer
Citera
2021-07-21, 21:36
Medlem
Du kan förstå vilken mobbingkultur det finns i det där landslaget. Ingen som vågar att vägra att knäböja. Då blir det dusch med Hedvig och Seger.

Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Fridolina Rolfö är också straight.

Mobbad för att man är straight.. Vår samtid är minst sagt speciell.
Citera
2021-07-21, 21:39
Medlem
Som ordspråket lyder-
"Damfotboll, där bollen är rund och spelarna flata".
Citera
2021-07-21, 21:55
Medlem
Hanna Glaas hade pojkvän förra mästerskapet.
Citera
2021-07-21, 23:05
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Hur ser det ut i mena länderna med damfotboll? hur många kan va lesbisk där? kan inte va många då förmodligen hade blivit stenad till döds om det visade sig att dom gilla slicka fitta

Får de ens spela fotboll utan att bli stenade till döds?
Citera
2021-07-21, 23:14
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Där tror jag att du satte huvudet på spiken.

Jo, så enkelt är det, hockey är liksom ingenting som faller en i smaken när man sitter och funderar på vilka musikaler som kommer upp i höst eller läser inredningsmagasin (stöld från Charlie S från 2 1/2 män - erkännes) - även om damlandslaget genom åren haft en del gosegrisar till lebbor som varit allt annat än butchiga - hon adopterade asiatiskan vars namn jag glömt t ex.

För mig får de gärna vara flator till 100 % så länge de kör över jänkarna med 3-0!
Citera
2021-07-22, 00:25
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Enda säkert är Asslani. Hon gick ju tom ut med att hon var mobbad och inte fick spela för hon var hetero.

Många unga flickor verkar sluta lira boll just för det. Om man inte är lesbisk är man inte med i gemenskapen.

Hittar inget om att Asllani skulle blivit mobbad för att hon var hetero.
Borde varit omskrivet.
Du tänker inte på Sofia Reideborn, hockeymålvakten?
Senast redigerad av MrSokrates 2021-07-22 kl. 00:32.
Citera
2021-07-22, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagggavulin
Hur många är hetero i startelvan som damlandslaget ställer upp med mot USA idag?

Lindahl
Andersson, Ilestedt, Björn, Glas
Angeldal, Asllani, Seger (k)
Jakobsson, Blackstenius, Rolfö
Ilestedt, Björn, Glas, Asslani, Blackstenius, Rolfö straighta alltså. Osäkert på Jakobsson och Angeldahl. Lindahl, Seger, Andersson konfirmerat lesbiska.
Citera
2021-07-22, 00:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Jo, så enkelt är det, hockey är liksom ingenting som faller en i smaken när man sitter och funderar på vilka musikaler som kommer upp i höst eller läser inredningsmagasin (stöld från Charlie S från 2 1/2 män - erkännes) - även om damlandslaget genom åren haft en del gosegrisar till lebbor som varit allt annat än butchiga - hon adopterade asiatiskan vars namn jag glömt t ex.

Du tänker nog på Jane Törnqvist. Duktig och tuff spelare, och ganska lång för att ha filippinskt blod i sig. Man blev alltid lika förvånad när man hörde henne i intervjuer för då kom filippinskan i henne fram och hon pratade som en femåring Hon var dock inte adopterad, pappan var svensk och mamman filippinska.
Citera
2021-07-22, 01:48
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Du tänker nog på Jane Törnqvist. Duktig och tuff spelare, och ganska lång för att ha filippinskt blod i sig. Man blev alltid lika förvånad när man hörde henne i intervjuer för då kom filippinskan i henne fram och hon pratade som en femåring Hon var dock inte adopterad, pappan var svensk och mamman filippinska.

Just det, thanx för infon. Duktig kämpastark back. Lucky him (farsan alltså)! Filippinskor är fina!

(korkat av mig - när du säger det stämmer det att hon inte betedde sig särskilt "adopterat").
Citera
2021-07-22, 02:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Hittar inget om att Asllani skulle blivit mobbad för att hon var hetero.
Borde varit omskrivet.
Du tänker inte på Sofia Reideborn, hockeymålvakten?

Det var det.
Citat:
Asllani om sprickan med Sundhage: "Kände att jag blev sämre behandlad"
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/asllani-om-sprickan-med-sundhage-kande-att-jag-blev-samre-behandlad/

Sundhage öppet lesbisk spelade hellre med andra som var det. Fastän Asllani redan då var en av världens bästa. Situationen är väl bättre idag men det är ju konstigt på det sättet att vara hetero är historiskt en nackdel i just damfotboll.
Senast redigerad av Zaedrews 2021-07-22 kl. 02:35.
Citera
2021-07-22, 02:42
Medlem
BallaKlavas avatar
Såklart blir det många med förvirrad sexualitet som söker sig till manliga sporter som fotboll och hockey när det är är tillåtet. Tyvärr blir det oftast bara mellanmjölk av det hela, eftersom de inte är män. Vore intressant att se betalkanaler som var 100% kvinnosport. Varför finns inte dessa idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in