Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-07-22, 08:22
Medlem
ElofSundins avatar
Har som vana att titta på jobbannonser var morgon i samband med morgonkaffet. En företeelse som fick mig att höja ögonbrynen var det faktum att man hos Försäkringskassan betalade ut 120 SEK/h för rollen som handläggare inom en typ av ärende.

Detta känns som en oroväckande låg lön, eftersom i samband med handläggning betalar man ändå för kvalitén hos den enskilde anställde.
Senast redigerad av ElofSundin 2021-07-22 kl. 08:59.
Citera
2021-07-22, 08:45
Citat:
Ursprungligen postat av ElofSundin
Har av vana att titta på jobbannonser var morgon i samband med morgonkaffet. En företeelse som fick mig att höja ögonbrynen var det faktum att man hos Försäkringskassan betalade ut 120 SEK/h för rollen som handläggare inom en typ av ärende.

Detta känns som en oroväckande låg lön, eftersom i samband med handläggning betalar man ändå för kvalitén hos den enskilde anställde.

120 kr/timme är 960 kr för en arbetsdag på 8 timmar. Med coronatillägget är det många långtidsarbetslösa som har dagersättning från FK på 1000 kr (låg på 760 innan corona). Jag tycker det på nåt sätt är lustigt som fan.
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-07-22 kl. 08:47.
Citera
2021-07-22, 09:00
Medlem
Kan du visa var du läste den lönen? Sånt brukar inte stå i annonser.
Citera
2021-07-22, 09:03
Medlem
ElofSundins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerryseinfield
Kan du visa var du läste den lönen? Sånt brukar inte stå i annonser.

Det kan du finna genom att använda duckduckgo eller förslagsvis via Google.com. Utan att verka alltför dryg, så har jag ingen större lust att skicka denna länk.
Senast redigerad av ElofSundin 2021-07-22 kl. 09:08.
Citera
2021-07-22, 09:42
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Det kan du finna genom att använda duckduckgo eller förslagsvis via Google.com. Utan att verka alltför dryg, så har jag ingen större lust att skicka denna länk.

Du verkar dryg.
Citera
2021-07-22, 10:43
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Här finns två handläggartjänster, ingen av dem nämner lönen överhuvudtaget.
Så frågan var har TS sett detta återstår?

https://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss/lediga_jobb
Citera
2021-07-22, 13:00
Medlem
statsterrorists avatar
120 kr är för mycket. Varje krona är för mycket. Lägg ned skiten snarast - de bryr sig ändå inte om människor (de drar exempelvis sina egna slutsatser kring människors sjukintyg).
Citera
2021-07-22, 14:07
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Statligt anställda har individuellt satt månadslön, så frågan är vad TS har för stöd för sitt påstående.
Citera
2021-07-22, 16:45
Medlem
Socbidragsgivares avatar
Citat:
Har som vana att titta på jobbannonser var morgon i samband med morgonkaffet. En företeelse som fick mig att höja ögonbrynen var det faktum att man hos Försäkringskassan betalade ut 120 SEK/h för rollen som handläggare inom en typ av ärende.

Du snackar skit och därför kan du inte visa källan till detta - för den finns inte. Känner många som jobbar på FK och deras timlön är låååååångt över 120 =). Vad är meningen med den här tråden, vad försöker du säga med din lögn?
Citera
2021-07-22, 19:35
Medlem
ElofSundins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socbidragsgivare
Du snackar skit och därför kan du inte visa källan till detta - för den finns inte. Känner många som jobbar på FK och deras timlön är låååååångt över 120 =). Vad är meningen med den här tråden, vad försöker du säga med din lögn?

Arbetstiteln var följande 'Försäkringshandläggare inom föräldraförsäkringen'. Ifall du hade ägnat lite tid åt att läsa huvudinlägget, så var det en typ av tjänst som jag beskrev. Det innefattar inte alla yrkesroller, utan som jag beskrev:
Kod:
inom en typ av ärende
.
Citera
2021-07-22, 19:41
Medlem
Socbidragsgivares avatar
Citat:
Arbetstiteln var följande 'Försäkringshandläggare inom föräldraförsäkringen'. Ifall du hade ägnat lite tid åt att läsa huvudinlägget, så var det en typ av tjänst som jag beskrev. Det innefattar inte alla yrkesroller, utan som jag beskrev:
Kod:
inom en typ av ärende
.

På försäkringskassan? Ja eller nej?
Citera
2021-07-22, 20:08
Medlem
ElofSundins avatar
Ja.
Citera
  • 1
  • 2