2021-07-22, 03:24
  #1741
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nu väljer dom en massa spelare, sen byter dom bort hälften och jagar free agents. Så det här är bara steg ett.

Ah ok tackar..

Kommer bli intressant att följa
Citera
2021-07-22, 03:34
  #1742
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Men vad är det i för ordning dom väljer? Jag ser inget mönster i det.

Division för division och i bokstavsordning.
Citera
2021-07-22, 05:32
  #1743
Medlem
Kedoxs avatar
HUR HUR HUR kan man INTE ta Spencer Knight ifrån Florida? Blir galen.

Måste antingen vara något de gjort upp i bakgrunden eller finns det nån regel mot att plocka såpass nydraftade?

Är ju rent efterblivet att inte ta honom som third/backup och låta honom växa sig in. Att ha honom i organisationen hade varit ovärderligt.
Citera
2021-07-22, 05:37
  #1744
Medlem
1335991s avatar
Saknar en riktig bra förstecenter,
men finns ju tid kvar.

Är månne Fleurybröderna släkt med förre
storspelaren Theo Fleury?
Hittar inget om det.
Citera
2021-07-22, 07:10
  #1745
Medlem
Kedoxs avatar
Såg senare att spelare som är under sina första två år inte är valbara. My bad
Citera
2021-07-22, 07:25
  #1746
Avslutad
Noll trejder?! Vad håller Francis på med
Citera
2021-07-22, 08:48
  #1747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Noll trejder?! Vad håller Francis på med

Capspace verkar verkligen ha varit mycket viktigt. Tycker det ser tunt ut. Hade velat se en riktigt erfaren målvakt samt ett par vassa forwards till. Men det är ju inte för sent. Tre dagar är nog ganska kort att förhandla med Flera UFA. Larsson kanske ingen riktigt trodde var tillgänglig och Oleksiak var nog många GM sugna på.

Att Larsson lämnar Oilers får en ju att undra hur det står till där. Särskilt som pengarna hos Kraken inte var mer än han kunna få i Edmonton. Har hunnit läsa en hel del bittra kommentarer om hur svårt det är för Oilers att locka spelare utan att över överbetala.
Citera
2021-07-22, 10:54
  #1748
Medlem
Jag hoppas att Giordano ska bli tradad till rangers (mot Strome) men nu ser jag att de hade med Giordano live. Och hypade honom som lagets ledare.
De kan väl knappast skicka iväg honom till New York efter detta?

——
Mardröm för WSH. Vanecek var en av de oskyddade spelar som frigör minst löneutrymme. Och det är vad Capitals behöver eftersom de ska förhand med både samsonov och ovechkin. Men det går väl att skicka Dillon någon annanstans.
Citera
2021-07-22, 11:14
  #1749
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Saknar en riktig bra förstecenter,
men finns ju tid kvar.

Är månne Fleurybröderna släkt med förre
storspelaren Theo Fleury?
Hittar inget om det.

Inte släkt. Fleury är väl inte direkt ett ovanligt namn...

Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Noll trejder?! Vad håller Francis på med

Det är inte noll trades, dom är bara inte annonserade än.

Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Capspace verkar verkligen ha varit mycket viktigt. Tycker det ser tunt ut. Hade velat se en riktigt erfaren målvakt samt ett par vassa forwards till. Men det är ju inte för sent. Tre dagar är nog ganska kort att förhandla med Flera UFA. Larsson kanske ingen riktigt trodde var tillgänglig och Oleksiak var nog många GM sugna på.

Att Larsson lämnar Oilers får en ju att undra hur det står till där. Särskilt som pengarna hos Kraken inte var mer än han kunna få i Edmonton. Har hunnit läsa en hel del bittra kommentarer om hur svårt det är för Oilers att locka spelare utan att över överbetala.

Francis har sagt hela tiden att cap space är guld, och han har rätt i det.

Målvaktssidan är det inget fel på. Driedger är värd att satsa på efter hur bra han har varit senaste två säsongerna. Vanecek är en bra 1B som kan splitta starter. Daccord såg bra ut i Ottawa när han fick chansen, bättre tredjemålis än dom flesta lag har.

Larsson får mer betalt, iom att skatten är lägre. Sen lär det inte ha handlat bara om det.

Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Jag hoppas att Giordano ska bli tradad till rangers (mot Strome) men nu ser jag att de hade med Giordano live. Och hypade honom som lagets ledare.
De kan väl knappast skicka iväg honom till New York efter detta?

——
Mardröm för WSH. Vanecek var en av de oskyddade spelar som frigör minst löneutrymme. Och det är vad Capitals behöver eftersom de ska förhand med både samsonov och ovechkin. Men det går väl att skicka Dillon någon annanstans.

Inte en chans att Giordano är trade-kandidat. Han var ju en av spelarna dom presenterade på plats, som sagt.

Däremot, går säsongen sådär, så kan det vara attraktivt att skeppa iväg honom till en contender med halva cap hitten behållen. Med tanke på att Dave Savard var värd en första-runda, vad är inte Giordano värd då?
Citera
2021-07-22, 12:03
  #1750
Medlem
1335991s avatar
Hoppas att Kraken kan fixa en förste center,
och 2 forwards för en bra andra femma.

Ngr spelare till lär de handla in.
Citera
2021-07-22, 13:19
  #1751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Inte en chans att Giordano är trade-kandidat. Han var ju en av spelarna dom presenterade på plats, som sagt.
Det var inte helt taget ur luften. Det har cirkulerat ett rykte de senaste dagarna att Giordano skulle gå till Rangers i utbyte mot Strome. Men den fantasin sköts i spillror i samma sekund som Giordano klev upp på scenen.

Om Giordano underprestera tappar nog Rangers snabbt intresset med tanke på hans ålder. Lite för gammal redan nu för att Rangers ska kunna ge honom en eller två säsonger att växa in i rollen. Defensivt för sent om en säsong. Så det var nog nu eller aldrig om Giordano skulle gå till Rangers. Tyvärr.
Citera
2021-07-22, 13:21
  #1752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Ngr spelare till lär de handla in.
Ja, det lag vi ser nu är inte det lag vi kommer se i oktober.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in