2021-07-22, 07:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Du är en mytoman.... Menar du på allvar att läkare bryter mot socialstyrelsens regler för dödsorsaken? Pajas...
Vad tror du att den största anledningen är till att en 80+ år människa dör: Covid eller ålder?

Citat:
"Dödsorsaksintyget ska skickas till Socialstyrelsen inom tre veckor efter dödsfallet. Läkaren beskriver i intyget det sjukdomsförlopp eller skadeförlopp som haft störst betydelse för dödsfallet"
Om det stått "förkylning" hade du brytt dig då?

Det enda rimliga måttet är att titta på överdödligheten. Att fortsätta att jämföra och dra stora växlar på dödstal visar att man inte läst en enda kurs i statistik och är lättmanipulerad.
Citera
2021-07-22, 07:51
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad tror du att den största anledningen är till att en 80+ år människa dör: Covid eller ålder?

Om det stått "förkylning" hade du brytt dig då?

Det enda rimliga måttet är att titta på överdödligheten. Att fortsätta att jämföra och dra stora växlar på dödstal visar att man inte läst en enda kurs i statistik och är lättmanipulerad.

Du är alltså konspiratoriskt när det gäller läkare och deras dödsfallsintyg.

De ska ange den huvudsakliga orsaken till dödsfallet så du ljuger när du påstår att folk bara dör "med covid".

Din trovärdighet är noll när du uppenbarligen ljuger.
Citera
2021-07-22, 07:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du är alltså konspiratoriskt när det gäller läkare och deras dödsfallsintyg.

De ska ange den huvudsakliga orsaken till dödsfallet så du ljuger när du påstår att folk bara dör "med covid".

Din trovärdighet är noll när du uppenbarligen ljuger.

Du utgår alltså ifrån att vi lever för evigt och man bara dör av covid? OK.
Citera
2021-07-22, 08:28
Medlem
Citat:
Du är en mytoman.... Menar du på allvar att läkare bryter mot socialstyrelsens regler för dödsorsaken? Pajas...

"Dödsorsaksintyget ska skickas till Socialstyrelsen inom tre veckor efter dödsfallet. Läkaren beskriver i intyget det sjukdomsförlopp eller skadeförlopp som haft störst betydelse för dödsfallet"
En smittskyddsläkare, i norrbotten tror jag, uttryckte det ungefär så här (det var i en radiointervju), om du har bekräftad covid och träffas av blixten och dör inom 30 dagar efter konstaterandet åker du in i statistiken som död i covid också. När jag hörde det förstod jag varför den här diskussionen "med" eller "av" covid finns, det är helt enkelt väldigt svårt att avgöra ibland vad som tar kål på folk. Det tycks vara samma 30-dagars regel för att räknas som i bilolyckor mm.
Citera
2021-07-22, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yay
Fördelen med o vaccinera sig är att myggen vägrar bita tjohoo
Myggor vill väl ha rent blod?
Citera
2021-07-22, 08:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
En smittskyddsläkare, i norrbotten tror jag, uttryckte det ungefär så här (det var i en radiointervju), om du har bekräftad covid och träffas av blixten och dör inom 30 dagar efter konstaterandet åker du in i statistiken som död i covid också. När jag hörde det förstod jag varför den här diskussionen "med" eller "av" covid finns, det är helt enkelt väldigt svårt att avgöra ibland vad som tar kål på folk. Det tycks vara samma 30-dagars regel för att räknas som i bilolyckor mm.

Jag förstod det direkt när jag blev varse om åldern på de som dött. Medelåldern var nämligen initialt 84 år på de som dött med covid.

Men någonstans slår det slint i hjärnan hos en alarmist. Och hjärntvätten sitter mycket hårt.

Än idag tjatar många fortfarande om 15000 döda ungefär som alla levt och varit lyckliga om det inte vore för Tegnells existens.
Citera
2021-07-22, 08:50
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det där får du faktisk fixa fram en källa på om du inte vill klassas som foliehatt!

Och nåt inlägg på Bitchute eller liknande sida duger inte!
Citera
2021-07-22, 08:51
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Myggor vill väl ha rent blod?
Ja givetvis och det bevisar ju att vaccinet är ofarligt då jag själv fått flera myggbett sista veckan.

Jag är fullvaccinerad.
Citera
2021-07-22, 08:54
Medlem
Kämpendahls avatar
Gravid kvinna dog av covid-19. Det hade förstås aldrig hänt om hon vaccinerat sig.
"Karolinska sjukhuset har gjort en lex Maria-anmälan efter att en gravid kvinna dött under intensivvård för covid-19.

"En gravid kvinna vårdades på covid-IVA i respirator på grund av covidinfektion och mycket svår lungsvikt", står det i Ivo-anmälan.

I samband med att patienten fick akut luftvägshinder och senare syrebristorsakat hjärtstopp utfördes ett akut kejsarsnitt, samtidigt som hjärt- lungräddning pågick, skriver Nyhetsbyrån Siren.

Vidare skriver sjukhuset i anmälan:

"Omedelbara åtgärder vidtogs för att hantera luftvägsstoppet men patienten drabbades hastigt av ett syrebristorsakat hjärtstopp som ej kunde hävas."

Kvinnans barn överlevde."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2021-07-22, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ja givetvis och det bevisar ju att vaccinet är ofarligt då jag själv fått flera myggbett sista veckan.

Jag är fullvaccinerad.

nu var ju inte frågan om du var full vaccinerad eller om vaccinet är ofarligt

du är fullvaccinerad ok? idk
Citera
2021-07-22, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Gravid kvinna dog av covid-19. Det hade förstås aldrig hänt om hon vaccinerat sig.
"Karolinska sjukhuset har gjort en lex Maria-anmälan efter att en gravid kvinna dött under intensivvård för covid-19.

"En gravid kvinna vårdades på covid-IVA i respirator på grund av covidinfektion och mycket svår lungsvikt", står det i Ivo-anmälan.

I samband med att patienten fick akut luftvägshinder och senare syrebristorsakat hjärtstopp utfördes ett akut kejsarsnitt, samtidigt som hjärt- lungräddning pågick, skriver Nyhetsbyrån Siren.

Vidare skriver sjukhuset i anmälan:

"Omedelbara åtgärder vidtogs för att hantera luftvägsstoppet men patienten drabbades hastigt av ett syrebristorsakat hjärtstopp som ej kunde hävas."

Kvinnans barn överlevde."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

det vet du inte..
Citera
2021-07-22, 08:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Det där får du faktisk fixa fram en källa på om du inte vill klassas som foliehatt!

Och nåt inlägg på Bitchute eller liknande sida duger inte!

Nä det måste vara CNN och BBC annars är det fejknews?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in