2021-07-22, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Flyta i luft. Hehe, nä stenen och människor faller.
Men vi kan väl kalla det flyta i luft.
Ner är fortfarande ner, och ner kommer man om man väger mer än luft.
Det är väl en rätt trovärdig förklaring?
Japp, tack vare gravitationen.
Citera
2021-07-22, 00:54
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Japp, tack vare gravitationen.
Ja du säger det. För mig räcker inte ett ord som förklaring. Eller en förklaring till ordets innebörd.

På en stationär jord spelar riktning roll. och det är den modellen vi pratar om här.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2021-07-22 kl. 01:06.
Citera
2021-07-22, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jo, att den finns har alla människor vetat om så länge det har funnits människor.
Den är dessutom studerad, och vi vet vad den har för egenskaper sedan flera hundra år.

Vad som är fascinerande med sådana som dig är två saker:
1. Er massiva okunnighet om fysik, samtidigt som ni tror att ni kan undervisa oss andra om ert dravel.
2. Er totala brist på logik. Ni gör en stor affär av att vetenskapen ännu inte kan förklara fullt ut hur gravitationen uppstår. (Något som ni dessutom, dumt nog tror är ett bevis för att den inte finns.) Samtidigt kan ni inte förklara hur er "densitetsskillnadskraft" uppstår och HUR DEN FÅR SIN RIKTNING.

Men sluta.
Det är inte så vi har nån haltande och mindre förstående än det ni skriver.
Jag var helt övertygad förut och skulle skriva exakt samma saker som du för 5 år sen.

Det som präglar er är att ni är så jävla rädd för att ha fel. Jag skiter i vilket och har jag fel och det kommer ett överväldigande bevis snart så nice. Tycker bara det är otroligt tunt nu när man är stenhård mot påståendena ni påstår.
Citera
2021-07-22, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Hej PrivatPiratPrimat.
Jag har gjort något väldigt få har gjort, jag har läst igenom hela denna mega-tråd, innan jag svarar någon.
Börjar med dig.

Det är jätteviktigt att man ska få diskutera saker man undrar över.
Den här tråden är en mix av genuin okunskap, kloka ord och massiv trollning.
Vilken tror jag du tillhör?

Fortsätt skriva för all del, men kan du inte vara vänlig att motivera dina one-liners bättre?
Detta med densitet exempelvis, ett ämne som diskuterats i tusentals inlägg.
Hur skulle densitet kunna vara svaret till att allt som väger något faller mot marken?
Hjälp oss alla att förstå denna fråga bättre!

Vi lever in en 90° kalibrerad värd där allt som är fast och flyktigt söker dessa förutbestämda parametrar.

Det verkar, med väldigt starka bevis att saker rör sig uppåt, neråt och kaotiskt pga dess densitet och luftens densitet runtomkring. Samt pga vindar, rörelse av luft som bär de med sig.

Och om inte luften kan uppehålla tingen så faller det.

På frågan varför saker faller just neråt kan jag väl gå med på att använda ordet gravitation i detta sammanhang.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2021-07-22 kl. 05:21.
Citera
2021-07-22, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Varför skulle dom behöva fästa teleskop i varandra? Det räcker med ett som mäter stjärnans position två gånger med sex månaders intervall.
Ingen korrekt utförd triangulering ger ett avstånd till solen på 3000 miles
Är inget konstigt med att solen kan värma på sitt avstånd om det strålar med tillräckligt hög effekt

Hur mäter du stjärnans position? Har du nån sorts referenspunkt att använda?

Med att tejpa ihop teleskop mena jag hur många du på tejpa ihop innan du nuddar en stjärna.
Citera
2021-07-22, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jo Gravitation finns, det är därför saker faller neråt.

Ja vi kan kalla det gravitation.
Citera
2021-07-22, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
På viket sätt stämmer inte vattnet med en rund jord?

Det vet du. Eller du vet vad jag menar.
Eller gör du inte det?
Citera
2021-07-22, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Det finns test på det tex discovery när man gjort med laser och titta på broar så ser man ju krökningen 😴🤪😱🥶
Kom fram med fysikt bevis

Ok lät intressant. Vart hittar jag det?
"Och titta på broar så ser man ju krökningen"
Det kan ju inte vara nivån här.
Citera
2021-07-22, 06:13
Medlem
Citat:
Struntprat som har motbevisats otaliga gånger i den här tråden. Läs innantill.
Densitet är en egenskap hos materialet. En skalär storhet som inte har någon riktning. Det har uppenbarligen gravitationen.
Förklara hur din "densitetsskillnadskraft" får sin riktning. Ingen plattjordare har lyckats med det.
Förklara också hur ekvatirn kan ha längden 4000 mil samtidigt som avståndet nordpolen-ekvatorn är 1000 mil. Detta är omöjligt på den vanligaste plattjordkartan, där nordpolen är i mitten.

Ja vi kan kalla det gravitation att saker far neråt.
Riktningen är bestämd. Hur den vart det är ett mysterium.

Jah har inte mätt ekvatorn så det håller jag mig utanför.
Citera
2021-07-22, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Du förstår uppenbarligen inte funktionen hos ett vattenpass. Det mäter vare sig "rakt" eller "vågrätt". Vattenpasset mäter vad som är lodrätt och nedåt. Och på en sfärisk jord är lodrätt samma sak som inåt sfärens centrum. Ditt "projekt" är med andra ord helt meningslöst.

Vidare är vattenpass ett bevis för tyngdkraft vilket i sin tur är ett bevis för en klotformad jord. Utan gravitation fungerar inte ditt vattenpass.
Ett vattenpass mäter 90 grader.
Och det finns ett rakt upp och ett rakt åt sidan.

Som världen är baserat på ett L och det håller den intakt.

Varje dag du använder ditt vattenpass så bevisar du att det finns en nedåtriktad kraft.

Ja det finns en nedåtriktade kraft, korrekt. Nedåt. Inte inåt. Du avancerar.
Citera
2021-07-22, 06:20
Medlem
Citat:
Jag är helt övertygad om att det inte gör dig klokare, om du verkligen tror på plattjordsidiotierna.

Men jag refererar inte alls till "gamla kartor och sånt". Jag refererar till MÄNSKLIGHETENS SEDAN TUSENTALS ÅR SAMLADE KUNSKAP. Vi VET att jordens ekvator är drygt 4000 mil. Vi VET också att avståndet från nordpolen till ekvatorn är 1000 mil. Det är bara löjligt att förneka de siffrorna. Om de vore fel, så skulle både sjöfarare och flygare ha påpekat det sedan hundratals år.

Det går inte att få de siffrorna på en platt jord. Däremot passar de utmärkt på JORDGLOBEN. Jordgloben är den enda karta som stämmer med uppmätta avstånd, ytor och vinklar. Alltså är jorden en glob.

Kan du visa upp en karta på den platta jorden som stämmer? Måste vara trivialt enkelt att avbilda en platt jord på ett platt papper. Varför har ingen plattjordare nånsin lyckats med det?

Det finns ingen som navigerar efter en glob. Tyvärr.
Det säger flygmanualer och skeppare själva.
Citera
2021-07-22, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Men sluta.
Det är inte så vi har nån haltande och mindre förstående än det ni skriver.
Jag var helt övertygad förut och skulle skriva exakt samma saker som du för 5 år sen.

Det som präglar er är att ni är så jävla rädd för att ha fel. Jag skiter i vilket och har jag fel och det kommer ett överväldigande bevis snart så nice. Tycker bara det är otroligt tunt nu när man är stenhård mot påståendena ni påstår.
SKITSNACK!!
Det är inte konstigt att jag och flera andra skriver samma sak gång på gång och år efter år. Helt enkelt för att plattjordsidiotierna vägrar ta till sig uppenbara fakta, vägrar komma med logiska argument för sin sak, och helt ignorerar mina argument. Ingen, absolut ingen har bemött eller ens kommenterat mitt helt klara och begripliga argument om ekvatorn längd och avstånd från nordpolen.

Jag är inte ett dugg "jävla rädd" för att ha fel. Låt bli att skriva sånt dravel! Skulle jag se bevis för det så ändrar jag mig, och jag skulle erkänna det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in